{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
306 visninger | Oprettet:

Første dyrlæge besøg. {{forumTopicSubject}}

Så har jeg været til første dyrlægebesøg med Ziggy i dag. Jeg havde frygtet det lidt da vores gamle hund hader at være derover osv. Så det er altid lidt træls at skulle der over med ham. Og så det at hun kun er 12 uger og med krudt i røven. Så vi hyggede i haven fra kl 7 i morges til vi skulle afsted.
Da vi kom derover var hun dejlig nem i vente værelset, gad dog ikke rigtig sidde pænt, men har heller ikke helt lært det endnu.
Inde ved dyrlægen sad hun pænt på hans bord der var ikke det midste. Han kunne lytte til hende, kigge i hendes øre osv.
Så kom vi til vaccinationen, en håndfuld godbider på bordet og hun reagerede slet ikke på det... Dejligt nemt. Så skulle hun chippes hvilket han sagde hun nok ville pive lidt over, men igen en håndfuld godbider og hun reagerede endnu engang ikke...
Det var bare en dejlig skøn oplevelse, så nu skal hun bare lige have ormekur i morgen og om 4 uger skal vi til re-vacciantion.
Og når hun så nærmere sig de 6 mdr er det tid til at hun skal sterialliseres (staves).

Tak til jer som gider og læse mit lidt ligegyldige indlæg..:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første dyrlæge besøg.
  • #1   27. feb 2009 Hehe det er dejligt med en god oplevelse med sin nye vuf smiley

Men noget helt andet - Jeg har hørt det er bedst af sterrilisere mellem 2. og 3. løbetid?

Aner ikke om det har noget på sig - nogen der kan svare på det?

• #2   27. feb 2009 Og så havde du gået der, med nerverne uden på tøjet og vældigt ondt af din stakkels hund, der på din foranledning skulle gennemlide alverdens pinsler!!!!
    Og så var hun bare helt cool:-)
    He he, forstår godt din lettelse!
    Jeg sov ikke i en uge, da jeg skulle have kastreret en plag, og han var også helt upåvirket, både under og efter sin store operation.
    Heldigvis bliver vores bekymringer sommetider gjort til skamme....

• #3   27. feb 2009 Heidi:
    Jeg har læst det samme, men jeg spurgte min dyrlæge i dag hvornår han synes jeg skulle få det gjort og han sagde når hun var omkring de der 6 mdr gammel...

Marietta:
    Ja det er helt utroligt hvad man som menneske påtager sig af bekymringer med hensyn til vores dyr..:-)

• #4   27. feb 2009 jeg ville også vente til tæven var udvokset med at sterilisere, men hvis du skal gøre det inden hun kommer i første løbetid, hvorfor så vente til hun bliver 6 måneder, så risikere du jo at komme til at være meget tæt på hendes første løbetid og man skal jo altid gøre det midt imellem

• #5   27. feb 2009 Ang løbetid så vil jeg vende det med min dyrlæge igen og lade ham vurdere det helt og holdent, han er trods alt uddannet i det..:-)

• #6   27. feb 2009 jamen Trine - det har du da helt ret i.

• #7   27. feb 2009 Connie:
    Min plan er også at når vi når de der 6 mdr får jeg en tid ved dyrlægen hvor jeg så vil have ham til at undersøge hende om hun er udvokset osv og er hun ikke det skal det også vente osv... Jeg vil ikke sige vupti nu er hun 6 mdr så skal det bare ske...

• #8   27. feb 2009 Det er faktisk sådan at hvis man for sine tæve steriliseret inden den første løbetid så er der lavet undersøgelser på mht mælkekirtelkæft er der 50% chance (garanti) for at tæven ikke at få det. Det er da vær at tage med. Jeg synes det er flot at du vil ha det gjort... vidste jeg dog bare om jeg ikke skulle bruge min tæve i avl så fik jeg hende også steriliseret. Så er man også fri for løbetiderne, pyometra (livmorbetændelse) og mælkekirtelkræf o.s.v.

• #9   27. feb 2009 Mathilde:
    Da vi har en gammel hanhund derhjemme og jeg ved jeg ikke vil burge hende til avl, vil aldrig kunne finde tiden til at få hvalpe. Så kan jeg lige så godt spare min hanhund for at skulle have en træls tid mens hun er i løbetid og så som du siger slippe for løbetiderne og sygdomme...

Men det med den undersøgelse du skriver der har jeg godt set noget om før, men mener også der er nogle herinde som har skrevet nogle gode modargumenter imod dette, mener også det var noget med hensyn til sygdom...

• #10   27. feb 2009 Det ved jeg så ingenting om men gør hvad der føles rigtig for dig og vær ligeglad med hvad andre mener og síger... Jeg er helt sikker på du bliver glad for din beslutning om sterilisation.

• #11   27. feb 2009 Mathilde:
    Jeg har det også sådan at folk kan have deres mening om hvornår der er det rigtige tidspunkt, men jeg lytter nu til min dyrlæge, det er trods alt ham der er uddannet i det.
    Jeg ved også at det er det rigtige at gøre. Når man ikke ønske at avle synes jeg det er det rigtige med tæver. Vi har dog aldrig kastereret vores hanhunde. så det er nok lidt dobbelt moralsk.

Kommentér på:
Første dyrlæge besøg.

Annonce