gammel hund i teenagealderen? HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hund som normalt altid er lydig og let at have med at gøre.
Men her på det sidste er han begyndt at opføre sig som om han er i teenage alderen!. Han høre stadig fint efter når vi laver alle mulige øvelser, MEN, MEN, MEN..... han høre ikke efter ved indkald. Han kan bare stå og kigge på mig, og så gå den anden vej!
Det har medført at jeg ikke tør at have ham fri. Jeg er ikke bange for at han stikker af. For han skal nok komme til sidst (når han synes han gider), men det nytter jo ikke at have en hund fri, som man ikke kan kalde ti sig.
Nu er han jo en hund der har brug for at strække ud og løbe, så jeg er begyndt at gå ned på en (næsten) aflukket boldbane, hvor han kan løbe frit.
Men i dag da jeg var ude med ham, fandt han et hul i hegnet, og løb ud. Der er en vej ikke langt fra boldbanen. (ikke voldsomt trafikeret, men stadig).
Han løb ikke ud på vejen, men jeg kunne jo ikke kalde ham til mig.
Nu tør jeg bare slet ikke at slippe ham nogen steder mere. Hvad skal jeg gøre? hvorfor opføre han sig pludselig sådan? det ligner ham slet slet ikke.
Jeg forstår ikke hvad der sker.
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 203
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Jeg har aldrig haft et problem med at kalde ham til mig selvom vi har mødt tæver i løb. Han synes selvfølgelig det er spændene, men det har aldrig været et problem.
Så hvis det er derfor han er svær, hvorfor så nu? når det aldrig har været noget jeg har mærket før?
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 203
nov 2007
Måske? Synes bare det er kommet så pludseligt. Og hjemme kan han sagtens høre hvad jeg siger. Eller hvis vi træner forskellige øvelser, så kan han også sagtens høre, så jeg tvivler på det er det der er galt. Men jeg kan da godt prøve at teste det.
nov 2007
Okay. Hvordan ville du teste det? Jeg tænker at man kan klare det let ved feks at klappe i hænderne når hunden sover eller sådan, og så se om den reagere?
gammel hund i teenagealderen? HJÆLP!