{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.566 visninger | Oprettet:

gammel hund i sorg?? {{forumTopicSubject}}

hej hg

jeg har mine forældres gamle schæfer på besøg. (snart 11 år)
sagen er den at i lørdags blev min mors anden schæfer (datter af den gamle) aflivet pga. stresset adfærd, og fordi hun bed en af min mors veninder, (det har været en lang historie med hende)
men der hjemme har den gamle ligget udefor lige siden og "venter" på den anden kommer hjem igen.

derfor tog vi hende hjem til os lidt så hun kunne hygge lidt med vores hunde.
men hun ligger bare inde for og virker så trist, og hun vil ikke med ud i haven sammen med os.

det er rigtig hårdt at se på, og jeg frygter lidt hun måske går hen og bliver rigtig gammel nu. (hun er sund og rask, har dog begyndt at have lidt dårlige ben.)

men kan en hund ikke godt dø af sorg?
hvad ville i gøre hvis det var jeres hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gammel hund i sorg??
  • #1   22. maj 2010 Jeg har haft en tæve der blev deprimeret efter en lidt ældre tæve som hun var vokset op med blev aflivet. Hun ville ikke spise og blev ved med at løbe ud over markerne som for at lede efter hende. Det tog 2-3 uger så gik det over.

  • #2   22. maj 2010 oki. håber det går over med hende her også. for det er rigtig hårdt at se hende være så trist.

  • #4   22. maj 2010 pia. ja det var også derfor jeg tænkte hun havde godt af at være hos os og lege med mine hunde lidt.
    men vi går en tur lige så snart min kæreste er hjemme igen.

    det er altid så trist at hører om når folk mister deres hunde:(


  • #5   22. maj 2010 i kan evt prøve at give den dr. bachs nødhjælpsdråber...
    de hjælper mod chok og sorg og lign...

    jeg brugte det til min tidligere pony, og det hjalp...

    men det er jo et naturprodukt uden dokumenteret virkning, men jeg har prøvet det og fik en livsglad pony ud af det... hans aller bedste ven var nemlig blevet aflivet, og ponyen gik helt i sort...


  • #6   22. maj 2010 Med sådan en gammel hund ville jeg øge motioneringen (med mindre hun da får så rigeligt i forvejen) og ellers sørge for at hun kommer ud og opleve lidt og naturligvis ikke ynke hende.

  • #7   22. maj 2010 hvil i fred. dem brugte min mor faktisk på den der er blevet aflivet for at se om det kunne hjælpe hende.
    men kunne være de skulle bruge det på den gamle.

    M.I hun får rigtig meget motion faktisk. mine forældre har en stor gård hvor hun elsker selv at tulle rundt også.

    vi er lige kommet hjem fra gåtur., og ud over hun har det varmt, så virker hun gladere. vi mødte også en masse hunde på vores tur.


  • #8   22. maj 2010 Vores schæfer sørgede også voldsomt, da vores grand danois blev aflivet p.gr.a. mavedrejning.

    Han mistede fuldstændigt livsmodet, spiste næsten ingenting og lå bare passivt ved døren de plejede at gå ind og ud af, det var så trist at se ham sådan, og intet hjalp, før vi 6 uger senere, kørte ud og købte ham en ny veninde!

    Og i samme sekund vi kom hjem med Biggi, og satte den 11 uger gamle hvalp ned foran ham, så vendte humøret fuldstændigt og han blev sig selv igen!!


  • #9   22. maj 2010 min mor overveejer også om de skal have en ny til at "overlabbe" den gamle. hun er så god og ville kunne lærer en lille ny en masse ting.
    men hun er bange for at freja er blevet for gammel til en lille hvalp, og ikke ville kunne holde til det.


  • #10   23. maj 2010 Jeg måtte selv aflive min gamle hund i januar han blev 11 år. og Kalle har rendt rundt og været lidt mut, min dyrlæge siger at det tager mellem 3-6 mdr. før den er over det, det er ikke sorg som vi føler, men mere et savn

Kommentér på:
gammel hund i sorg??

Annonce