14.928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

P-piller til hunde- nogle erfaringer? P-piller til hunde- nogle erfaringer?

Hej allesammen.

Jeg synes at jeg har søgt og søgt, men kan ikke rigtigt finde noget om p-piller til hunde, kun p-sprøjter. Kan man overhovedet få p-piller til hunde? Hvis ja, hvilke er bivirkningerne så? Og er er nogle der har generelle erfaringer med sådanne, f.eks. humør, overvægt m.v

Håber der er nogle der har et svar smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P-piller til hunde- nogle erfaringer?
  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #1   2. mar 2009 Der findes ikke p-piller til hunde, kun p- sprøjter. De kan give overvægt og er ikke det sundeste. Hvis ikke du vil have hvalpe, så overvej om ikke du skulle få hende steriliseret. Det har jeg gjort med min og ingen løbetid eller under livsbetændelse. Jeg skal dog passe lidt på hendes vægt.
    Men ellers er det nemt i dagligdagen.

• #2   2. mar 2009 Trine P. Tak for svaret. Så er det nok derfor jeg ikke rigtigt kan finde noget på det. HAr læst mig frem til at det med p-sprøjten det er noget der kræver dyrlægebesøg hver 5. måned, så kan godt se at det nok ikke er det sundeste at få sprøjtet sådan en gang hormoner ind hver 5 måned. Tænkte bare at det jo godt kunne være man kunne få pilelrne til hunde når man kan til katte smiley

• #3   2. mar 2009 P- piller eksiterer ikke til hunde. Og P sprøjter frarådes på det kraftigste, da de er under stærk mistanke for at give kræft i underlivet hos hunde og katte.

Den dyrlæge jeg arbejder hos er meget tilbageholdene med at give det og helst kun i meget korte perioder.
    Hvorfor skal den have prævention, din hund?

• #4   2. mar 2009 Tv2: Det er fordi at jeg overvejer at beholde en af hendes hvalpe, og dette ville jeg jo gerne der skulle være en hanhund. Så det er såmænd bare derfor. Men det ville jo være en katastrofe hvis de lige pludselig fandt på noget de synes kunne være sjovt. Og synes måske ikke helt at jeg har lyst til at hun skal steriliseres.... Svært svært

• #5   2. mar 2009 P.sprøjter kan i nødstilfæde en enkelt gang eller højst 2. Risikoen for kræft er stor. Jeg ville ikke gøre der. Men måsle kasterere hanhunden.

• #6   2. mar 2009 Jeg er meget enig med TV2... en anden ulempe der er ved homonsprøjte kan være hvis man ønsker at få hvalpe på sin tæve hund så mindsken chancerne altid en smule... derved er det bestemt ikke nogen fordel hvis du går med tanken om at sætte hvalpe i hende. De homoner der er i p-sprøjten er ikke gavnligt for din hund, derved heller ikke for hendes livmoder... her tænker jeg både livmorbetændelse og sandsynligheden for at få hvalpe.

Jeg ville overveje sterilisation en gang til... langt de fleste mennesker bliver rigtig glade for det!

Foresten er p-piller til kat noget rigtig skidt... det er sønneren til syster på æggestokkene. Ikke godt... nej nej smiley

• #7   2. mar 2009 Mathilde G: Hun skal kune have hvalpe denne ene gang, så det er egentlig ikke noget problem med en sterilisation, men synes bare det er et voldsomt indgreb, som absolut ikke er for sjov, men det er hormoner jo heller ikke. Måske man bare skulle nøjes med en hund? hehe. Hvor lang tid går der fra den er steriliseret til den er fit for fight igen ?:D Tænker på at snittet er helet helt og sådan

• #8   2. mar 2009 Vi plejer at sige 10 dage med luften i snor, ingen træning eller leg med andre hunde. Det er den tid det tager at få fjernet stingene (sutur). Men oftest er det de første dage efter indgræbet de er hårdes ramt. Det er langt de færeste som endelig har det skidt. Men 10 dage bør hunden holdes delvis i ro!

• #9   2. mar 2009 Ok. Tak for informationerne smiley Så er der da lige lidt at forholde sig til

• #10   2. mar 2009 De fleste hunde heler meget hurtigt efter sterilisering. Ofte er hunden sig selv dagen efter og såret er helet efter 8-10 dage.
    Det er en god ide at gøre på en tæve der ikke skal have hvalpe, specielt også fordi det menes at forlænge levetiden fordi risikoen for underlivs sygdomme minimeres væsentligt...

• #11   2. mar 2009 Ja som du høre er der faktisk kun fordele ved at få sin tæve steriliseret... har faktisk lige præcis snakken med min kærste om vi skal lade Gaia steriliseres! Det er dælme besværlig med de løbetider... spcielt hvis man gerne vil træne sin hund, men det er ikke lovligt at komme til træning med en løbsk tæve... øv bøv

• #12   2. mar 2009 Hehe det problem har vi heldigvis ikke. Jo til agility, men lydighed kan vi godt komme til på trods af løbetider. Men man kan selvfølgelig være så uheldig at det løber i en konkurrencce. Det ville ihvertfald være træls

• #13   2. mar 2009 Jamen det slår mig lige... Du er da fra Holstebro af ik? så var det da jer vi var oppe i konkurrence... hehe vi lammetævede jer! Det er os der har søsteren til Mettes kelie (kiki)... ej hvor sjovt.

Vi skal til konkurrence d. 22 marts... vi har ikke rigtig fået os øvet ordentlig på øvelserne, nu hvor vi ikke har været til træning... dumme løbetid! Men heldigvis tager vi ikke det så seriøst endnu, vi skal jo lige lære det...

Jeg vidste ikke at i var startet på aglity holdet

Kommentér på:
P-piller til hunde- nogle erfaringer?

Annonce