{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.980 visninger | Oprettet:

Underdanig tæve {{forumTopicSubject}}

Vores 7 måneder gamle tæve/unghund, er meget underdanig overfor andre hunde! Hun er forsigtig, slikker dem i mundvigen, ligger sig gerne på ryggen og siger ikke fra overfor andre hunde. Nu leger de selvfølgelig også bare, så der er jo ikke så meget at sige fra overfor, men bider de hende i ørene eller andet siger hun ikke noget...
Her er så mit spørgsmål, er det mangel på selvtillid hos min hund eller er hun bare så sød fordi hendes personlighed er sådan? Og har det tildens til at ændre sig når hun blir ældre?
Hun har mødt masser af søde hunde gennem hendes endnu korte liv og hun er bestemt ikke bange for dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underdanig tæve
  • #1   3. mar 2009 Nogle hunde er bare blødere end andre..
    Det har måske også noget med de andre hundes alder at gøre..
    Tror det er vigtigt at der ikke er for mange hunde på en gang.. Hun skal kun lege med en eller max to andre hunde ad gangen


  • #2   3. mar 2009 Hej..
    Nogle tæver har det med at underlægge sig straks
    generalt når der er andre hunde i flokken så har den fundet sin plads i hiakiet, her er den så under de andre?

    Er der flere tæver i din flok..

    My


  • #3   3. mar 2009 Du skal kun være glad for at din hund forstå at begå sig, og det har intet med at hunden er underdanig.

    Hunden har et forståligt hundesprog, og kan begå sig, og ønser ingen konflikter.


  • #4   3. mar 2009 Nej, der er ikke flere tæver, har kun hende.
    Men jo jeg er da også glad for at hun er så mild som hun er, bestemt. Synes bare det var synd hvis det var pga. ringe selvværd og de løb om hjørner med hende:-)


  • #5   3. mar 2009 Sådan var bergkamp også...
    vi fik nogle gode råd til hundetræning med hvordan vi kunne styrke hans selvværd, for det var ikke godt at han i en alder af 1 år stadig lod sig kue af alt og alle..
    så vi legede trække-tov, hvor han skulle vinde.
    Vi roste ham hvis han gav tegn på at sige fra overfor en anden hund.

    Sådan små tig som var med til at styrke ham...

    idag er en stadig en stille og rolig hanhund som kan med langt de fleste hunde, men han finder sig ikke længere bare i alt.


  • #6   3. mar 2009 Miss FC, det var da godt han fik noget selvværd. Jeg synes jo også bare det virker synd for hende at hun måske føler hun skal finde sig i alt. Men som sagt, meget hellere det end at hun var dominerende:-)

  • #7   3. mar 2009 min personlige mening er, at man ikke skal underkende det at være underdanig...
    det at være dominerende er naturligvis langt mere synligt og krævende, men jeg synes også det er usundt for en hund at være konstant underdanig og lade sig kue af alt. Dette er heller ikke en sund hundeadfærd.
    Naturligvis kommer det hele an på graden af det og eventuelt begrundelsen.
    Det tog mig lang tid at træne Bergkamp til at være en udadvendt og nysgerrig hund som kunne sætte sine egne grænser...
    men jeg synes det er vtigtigt at tage alvorligt (ikke at jeg siger du ikke gør det!!!! Men kan læse her, at folk ikke er så bekymret fordi din hund ikke er dominerende).
    Men jeg synes bestemt man skal træne en underdanig hund til at sætte sine græsner, sige fra og få noget selvtillid.


  • #8   3. mar 2009 Ja det kan der da være noget om... Men jeg vil nu se tiden an, måske er det alderen og måske bliver hun bedre til at sige fra. Hvis hun bliver 1 år gammel og er på samme måde, vil jeg da bruge de råd du giver her.-)

  • #9   3. mar 2009 ja, det er ikke fordi jeg vil gøre det til et stort problem. ;0) Ville bare lige melde ud, sådan generelt til folk, at bare fordi hunden ikke er dominerende eller udadreagerende, aå er det jo ikke fordi man ikke skal arbejde med hunden hvis den f.eks. er nervøs anlagt eller netop underdanig hele tiden.

    Men ja, der skal så lidt til...
    hvis I lader hende vinde engang imellem i sokke-trækkeriet og roser hende hver gang hun giver udtryk for at sige fra, så er i allerede godt på vej...
    der er naturligvis en masse andre ting man kan, men dette er en god start... smiley


  • #10   3. mar 2009 Betina C > Har hun været i løb endnu?

    Karla har også altid været meget underdanig, men i tiden før hendes løbetid, blev hun pludselig mere voksen og sikker på sig selv og sin egen kropszone...

    Hun er stadig utrolig dygtig til at kommunikere med andre hunde, og dæmper hvis der er konflikt i farvandet, men hun siger også bestemt "NEJ TAK" hvis andre hunde prøver at humpe hende eller lægge poter hen over ryggen på hende... Den slags vil hun ikke længere acceptere...


Kommentér på:
Underdanig tæve

Annonce