883 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvordan overtaler man de gamle? Hvordan overtaler man de gamle?

Hej hundegalleri.

Jeg står i denne situation at jeg rigtig godt kunne tænke mig en hund mere, sille er jo efterhånden oppe i alderen. Desuden er hun også en slags ''dele'' hund og jeg vil gerne have en der er HELT min egen, og som kun er knyttet til mig. Og nu er det sådan at en af mine søsters veninder's veninde skal af med hendes hund på knap et halv år.
Vi bor på landet, og har massere plads.
Den eneste grund til mine forældre ikk syntes vi skal have en hund mere er at de syntes en er ''nok'' plus min mor syntes det er hende der skal rydde op efter den,

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan overtaler man de gamle?
  • #1   3. mar 2009 så hvad kan vi jeg gøre? Hvordan overtaler jeg dem? (-;

• #2   3. mar 2009 hvis din mor har ret i, at det altid er hende der "ender med det sure arbejde", så synes jeg det er helt fair at hun ikke vil have en hund mere...

• #4   3. mar 2009 Måske er der noget om det.
    Måske er du ikke klar til din egen hund.
    Forhast dig ikke, og sæt den du har nu, i centrum.:)

• #5   3. mar 2009 hjælper din mor xtra meget, viser ansvar. selvom det er neder vejr så går du med din hund osv. og ikke mor skal orden det hele

• #6   3. mar 2009 Jeg synes du skal vente til dine forældre er klar til at få en ny hund - og lægge det arbejde i som kræves. Og om ikke før, så kan du jo selv få din helt egen hund, når du om nogle år er blevet etableret og selv har mulighed for at have en hund de næste 10-15 år. Jeg tror at dine forældre tænker lidt i retning af at; hvis du får din egen hund hjemm nu, går der 3-4 år, så skal du videre i uddannelse, arbejde, flytter hjemmefra til et lille kollegieværelse etc. og så er der kun dine forældre til at passe hunden. Hav tålmodighed ! - og det er et velment råd til en ung pige som dig smiley

• #7   3. mar 2009 Kunne ikke være mere enig i det med at det kan være svært for en hund på 11 år at acceptere en lille ny...
    Jeg har selv lige fået hvalp for 4 uger siden og ud over den har vi vores gamle hund på 11 år. Vi gør tit det at han kommer i baggangen for at få fred og når vi ikke er hjemme er han inde i huset og den lille er i baggangen så der har han også fred. Han gider den ikke rigtig. han skal være i den dybeste søvn for at hun kan få lov at putte op af ham.
    Og hvis din mor siger nej synes jeg nok du skulle respektere det og vente til de også mener det er det rigtig tidspunkt...

• #10   3. mar 2009 plus min mor syntes det er hende der skal rydde op efter den,

Så skal du ikke have endnu en hund, for så bliver den også din mors hund. Vent til du bliver ældre og selv kan tage ansvar.

• #11   3. mar 2009 Jeg tror ikke man skal "overtale" med munden men med det man gør når man har hund.
    Går man selv ud med hunden, fodrer den, leger med den og aktivere den? I alt bare at passe den.
    Hvis man gjorde det ville man vise at man kan tage ansvaret for hunden og derved ville jeg som forældre gerne give mit barn en hund, hvis mit barn ville have og viste at det kunne tage ansvar..

• #12   6. mar 2009 uha, jeg spurgte ikke hvornår jeg var gammel nok til at eje en hund, det finder jeg bedst selv ud af - tak.
    alle er værdige til at eje en hund så længe man kan give den hvad den behøver, og sørger for at stimulere og aktivere den!

• #13   6. mar 2009 rent juridisk. Og ansvar kan man ikke lægge på børn under 16 år.

Kommentér på:
Hvordan overtaler man de gamle?

Annonce