Hvordan overtaler man manden? Hvordan overtaler man manden?
Har fået tilbudt igennem en avler i Sverige- en dværgpinscher han, med DKK tavle, 2 år, vant til udstilling og vundet 3 cert- god hund- men ejer er blevet syg og kan ikke have ham mere.
Jeg vil såååå gerne have ham- men min kære kæreste er nok ikke skide enig i det hvis jeg foreslår ham det
Han elsker hunde- men han er SÅ bange for at ende med en syg hund/problem hund igen- at det har gjort ham helt angst for at være hundeejer
Han græder tit over tabet af Petri, som vi mistede sidste sommer..og jeg har jo måtte begrave 2 unge men syge hunde..så jeg er da os lidt bange men jeg syns os det er såååå svært at leve uden hund
Ej ved godt man skal være enige om at få hund..men gad godt at kunne fremlægge den her hund for ham på en positiv måde
Jeg mener den er 2 år- så hvis den fejlede noget så burde det jo ha vist sig.. Eller?
Åh jeg er så hunde-skruk.. Suuuk
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Ja tag op og se den
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 238
Din kæreste er tilsyneladende ikke klar endnu.
maj 2013
Noget andet er, at vi mennesker er forskellige, når det kommer til at bearbejde sorg og komme videre - alt afhængig af savnet og hvor tæt knyttet man var til sin hund. Så sent som igår, blev der postet en video af en mand, hvis hund måtte aflives pga kræft. Ingen kan være i tvivl om, at den mand havde det svært bagefter.
Det er muligt at kvinder er mere hårdhudet, når det kommer dertil - jeg aner det ikke og ser ikke tråden som et oplæg til en kønsdebat.
TS kan selvfølgelig sikkert godt overtale sin kæreste til at kigge på hunden og derefter også overtale ham til, at de køber den.
Der er to mulige scenarier:
1) Han falder pladask og tager den til sig, som han gjorde med Petri.
2) Det bliver TS's hund og manden har et OK forhold til hunden, uden det bliver så nært som med Petri.
Så må TS selv vurdere sandsynligheden for om det bliver 1 eller 2.
Menhvis han stadig græder over tabet af Petri, så er jeg ikke sikker på, at en ny hund er en vinder på nuværende tidspunkt.
Men jeg kan da sagtens tage fejl. Han skal sikkert bare skubbes til.....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Så ved i hvad i får så at sige -og vær så villige til at køre hjem uden hund, hvis i kommer op og ser den, og konstaterer at den ikke er i orden mentalt.
Når den er 2 år, og hvis den er sund og rask nu, skulle der jo ikke komme nogen grimme overraskelser -så det ville jeg da gøre, hvis kærestens eneste forbehold er at den kunne være syg
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
jeg fik reiki samme dag som min første hund blev aflivet -meninge var at Reiki skulle være nr 2 hund, ikke at Møffe skulle aflives. men valgte altså at hente ham alligevel. Og er du gal jeg synes det var hårdt at komme af med Møffe og jeg savnede hende da så absolut osse længe efter Reiki var flyttet ind. Men fortryder nu ikke et sekund at han blev hentet med det samme -en plaster-på-hjertet-hund er nu ikke så tosset endda
Ikke at det nødvendigvis er rigtigt for TS's kæreste at få hund nu -men at man savner den gamle, betyder altså ikke at man ikke kan få en ny. i så fald er jeg sgu bange for at jeg skal gå i årevis uden hund når mine engang skal herfra
maj 2013
Som sagt, så er det individuelt, hvordan vi bearbejder vores sorg og savn.
Og som sagt, så kan det sagtens være, at TS's kæreste bare skal have et los bagi og få hentet den vuffi.
Jeg aner det ikke, men påpeger dog de to mulige scenarier, jeg lige umiddelbart kan tænke mig frem til. Og det ene er jo, som du beskriver fra dig selv, ikk?
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Det kan nemt blive en slags vane at have sorg.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.469
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.611
Det kan måske berolige ham lidt, hvis det er gode resultater i linjerne.
Ellers lyder en pasningsperiode super fin. Tror bare din kæreste skal mindes om glæden ved at have hund fremfor sorgen ved at miste dem, som han jo kæmper med lige nu ^^
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
Jeg var KNUST da Jesse blev aflivet... helt utrøstelig i længere tid... M prøvede alt, også at tilbyde mig en ny lille hvalp... fik endda billeder af hvalpe smidt i hovedet... men jeg ville ikke have en ny.... Intet kunne erstatte min dreng...
det er 3 år siden nu....
Nu har jeg så næsten lige fået smidt i hovedet at Athos er syg.... Jeg kunne lige pludselig se enden på hans liv i nærmeste fremtid, og gik i panik...
NU vil jeg have en ny hund..... Inden Athos er væk....
Tag en god snak med kæresten... Dine argumenter er jo fornuftige nok... Men hvis han vitterligt ikke er klar endnu, må du vente....
Synes det er en fin ide, at se på vovse, men du skal nok være forberedt på, at han ikke bliver lige så himmel henrykt som dig, og det må du jo respektere....
Held og lykke
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.144
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
TS jeg håber I finder ud af det og at den lille vuf kommer hjem til jer. Se den, se sundhedsstatus mm. få evt. dyrlæge indover og hvis han stadig ikke er klar, så respekter det.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.144
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.308
Hvordan overtaler man manden?