2.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hvordan overtaler man manden? Hvordan overtaler man manden?

Har fået tilbudt igennem en avler i Sverige- en dværgpinscher han, med DKK tavle, 2 år, vant til udstilling og vundet 3 cert- god hund- men ejer er blevet syg og kan ikke have ham mere.

Jeg vil såååå gerne have ham- men min kære kæreste er nok ikke skide enig i det hvis jeg foreslår ham det smiley
Han elsker hunde- men han er SÅ bange for at ende med en syg hund/problem hund igen- at det har gjort ham helt angst for at være hundeejer smiley
Han græder tit over tabet af Petri, som vi mistede sidste sommer..og jeg har jo måtte begrave 2 unge men syge hunde..så jeg er da os lidt bange men jeg syns os det er såååå svært at leve uden hund smiley

Ej ved godt man skal være enige om at få hund..men gad godt at kunne fremlægge den her hund for ham på en positiv måde smiley

Jeg mener den er 2 år- så hvis den fejlede noget så burde det jo ha vist sig.. Eller?

Åh jeg er så hunde-skruk.. Suuuk smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan overtaler man manden?
  • #1   23. feb 2014 Tag op og se ham, så kan det være at din kæreste skifter mening smiley

• #3   23. feb 2014 Ja den er lidt svær når din kæreste stadig har den store sorg at miste Og i har mistet 2 unge hunde er selvfølgelig ikke sjovt Men vil i ha hund må i bare vidre
    Ja tag op og se den smiley

• #4   23. feb 2014 Ja ville osse sige tag en tur derop og lad manden se ham, så må du se om du har en vaps på 2 år med hjem... smiley

• #6   23. feb 2014 Vent et halvt år mere - der dukker andre dejlige hunde op.

Din kæreste er tilsyneladende ikke klar endnu.

• #8   23. feb 2014 Mange skal sikkert overtales til størrer beslutninger i livet. Blandt andet det med at få dyr, børn, flytte i hus osv osv. Det problem har jeg nu aldrig haft - at træffe beslutninger. Men du har da sikkert ret, at der er mænd der skal skubbes lidt til.

Noget andet er, at vi mennesker er forskellige, når det kommer til at bearbejde sorg og komme videre - alt afhængig af savnet og hvor tæt knyttet man var til sin hund. Så sent som igår, blev der postet en video af en mand, hvis hund måtte aflives pga kræft. Ingen kan være i tvivl om, at den mand havde det svært bagefter.

Det er muligt at kvinder er mere hårdhudet, når det kommer dertil - jeg aner det ikke og ser ikke tråden som et oplæg til en kønsdebat.

TS kan selvfølgelig sikkert godt overtale sin kæreste til at kigge på hunden og derefter også overtale ham til, at de køber den.

Der er to mulige scenarier:

1) Han falder pladask og tager den til sig, som han gjorde med Petri.
    2) Det bliver TS's hund og manden har et OK forhold til hunden, uden det bliver så nært som med Petri.

Så må TS selv vurdere sandsynligheden for om det bliver 1 eller 2.

Menhvis han stadig græder over tabet af Petri, så er jeg ikke sikker på, at en ny hund er en vinder på nuværende tidspunkt.

Men jeg kan da sagtens tage fejl. Han skal sikkert bare skubbes til.....

• #9   23. feb 2014 Du kunne jo vælge at poste en smule penge i at få den tjekket igennem -jeg ved ikke hvilke undersøgelser der er relevante for racen, men f.eks. PL er jo ikke voldsomt dyrt at f undersøgt.
    Så ved i hvad i får så at sige -og vær så villige til at køre hjem uden hund, hvis i kommer op og ser den, og konstaterer at den ikke er i orden mentalt.

Når den er 2 år, og hvis den er sund og rask nu, skulle der jo ikke komme nogen grimme overraskelser -så det ville jeg da gøre, hvis kærestens eneste forbehold er at den kunne være syg

• #10   23. feb 2014 Jesper -at man savner sin gamle hund, har jo ikke så meget at gøre med om man er klar til en ny. Man kan godt få ny hund, falde plsdask for den osv, og stadig have savnet over den gamle.

jeg fik reiki samme dag som min første hund blev aflivet -meninge var at Reiki skulle være nr 2 hund, ikke at Møffe skulle aflives. men valgte altså at hente ham alligevel. Og er du gal jeg synes det var hårdt at komme af med Møffe og jeg savnede hende da så absolut osse længe efter Reiki var flyttet ind. Men fortryder nu ikke et sekund at han blev hentet med det samme -en plaster-på-hjertet-hund er nu ikke så tosset endda smiley

Ikke at det nødvendigvis er rigtigt for TS's kæreste at få hund nu -men at man savner den gamle, betyder altså ikke at man ikke kan få en ny. i så fald er jeg sgu bange for at jeg skal gå i årevis uden hund når mine engang skal herfra smiley

• #11   23. feb 2014 Michelle

Som sagt, så er det individuelt, hvordan vi bearbejder vores sorg og savn.

Og som sagt, så kan det sagtens være, at TS's kæreste bare skal have et los bagi og få hentet den vuffi.

Jeg aner det ikke, men påpeger dog de to mulige scenarier, jeg lige umiddelbart kan tænke mig frem til. Og det ene er jo, som du beskriver fra dig selv, ikk?

smiley

• #12   23. feb 2014 jep, blowjob x rigeligt og store røde bøffer, masser af sovs og pomfrits. Altså ikke samtidigt...

• #13   23. feb 2014 Altså den bedste løsning på den type sorg er da netop en ny rask hund! Jeg gik og sovsede rundt i sorgen over Fif' i et halvt år, den eneste løsning var en ny hund.

Det kan nemt blive en slags vane at have sorg.

• #14   23. feb 2014 Tilbyd at tage den i pasning i en periode. Så kan han nok ikke aflevere den igen smiley

• #15   23. feb 2014 Masser af rødvin smiley

• #16   23. feb 2014 Kan I ikke se, hvordan dens sundhedsstatus er på hundeweb?
    Det kan måske berolige ham lidt, hvis det er gode resultater i linjerne.

Ellers lyder en pasningsperiode super fin. Tror bare din kæreste skal mindes om glæden ved at have hund fremfor sorgen ved at miste dem, som han jo kæmper med lige nu ^^

• #17   23. feb 2014 Ja det er meget individuelt, hvordan man bearbejder sorg....
    Jeg var KNUST da Jesse blev aflivet... helt utrøstelig i længere tid... M prøvede alt, også at tilbyde mig en ny lille hvalp... fik endda billeder af hvalpe smidt i hovedet... men jeg ville ikke have en ny.... Intet kunne erstatte min dreng...
    det er 3 år siden nu....
    Nu har jeg så næsten lige fået smidt i hovedet at Athos er syg.... Jeg kunne lige pludselig se enden på hans liv i nærmeste fremtid, og gik i panik...
    NU vil jeg have en ny hund..... Inden Athos er væk....

Tag en god snak med kæresten... Dine argumenter er jo fornuftige nok... Men hvis han vitterligt ikke er klar endnu, må du vente....
    Synes det er en fin ide, at se på vovse, men du skal nok være forberedt på, at han ikke bliver lige så himmel henrykt som dig, og det må du jo respektere....

Held og lykke smiley

• #19   23. feb 2014 Få den testet i hoved og røv hos dyrlæge, inden I køber smiley Det kan man vel godt få lov til... smiley Men ja, den kan jo altid blive syg... Men man kan ikke leve sit liv i frygt for hvad der KAN ske.

• #20   23. feb 2014 tror i virkelig at vi mænd er så simple at vi kan overtales til noget med blowjob og bøffer?? åhh pis who am i kidding!

• #21   23. feb 2014 Og rødvin Steffen, masser af rødvin smiley

TS jeg håber I finder ud af det og at den lille vuf kommer hjem til jer. Se den, se sundhedsstatus mm. få evt. dyrlæge indover og hvis han stadig ikke er klar, så respekter det.

• #23   23. feb 2014 du læste ikke hele min indlæg gjorde du??

• #25   23. feb 2014 Det gode ved netop den hund er jo den har en alder hvor i kan få den undersøgt for diverse.

• #26   23. feb 2014 Er med på de der blowjob... Så får man gerne sin vilje smiley

Kommentér på:
Hvordan overtaler man manden?

Annonce