Lille hund bange for stor hund {{forumTopicSubject}}
Jeg har et lille problem, jeg rigtig gerne vil høre jeres mening om.
Freyja bor jo til dagligt med en bordercollie og schæfer, og når der er store hunde med indenfor og besøge er det ikke det helt store problem. Hun har det super godt med mellem til mindre hunde, og gør glad hen og vil sige hej. Men når jeg er ude og lufte hende og vi møder en stor hund, bliver hun utrolig nervøs. Børsterne rejser sig fra haleroden til nakken, og hun logrer næsten ikke med halen. Jeg presser hende ikke på nogen måde, men går selv først hen til hunden og viser hende den ikke er farlig. Selvom jeg gør det, gøer hun stadig meget kraftigt og ofte skræmmer den store hund, der nok også bliver lidt forvirret.
Det er det samme med fremmede mennesker, dem er hunså dog heldigvis kun også utryg ved de første 5-7 mnutter, men jeg syntes stadig det er et problem jeg gerne vil arbejde med. Freyja er normal ikke en utryg hund i sin vante omgivelser, men nye ting kan godt have en meget stor effekt på hende.
Det vil være super hvis nogle af jer kloge mennesker, havde nogle gode råd ;o)
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Med hensyn til store hunde, så sætter jeg mig på hug og snakker med den store hund, for så kan Tego "gemme" sig ved mine ben og komme frem og snakke med den store hund i hans tempo... Og det går fint... Efterhånden er det sjældent, at jeg er nødt til det... Det er mere hvis vi møder en rigtig stor... En GD eller lignende...
Lille hund bange for stor hund