{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Lille hund bange for stor hund. {{forumTopicSubject}}

Sagen er lidt rodet, men jeg haaber jeg kan faa forklaret det ordentligt.

Jeg har taget en lille gadehund til mig for snart et par maaneder siden. Han er god som dagen er lang og det eneste han er lidt bange for, er store hunde.

Min veninde, som jeg bor sammen med, havde en hund med hendes ex. en Rottweiler/Akita blanding (oh yes)paa nu 1 aar.
Han er som saadan en god hund, men saa snart han ser min den lille, vil han humpe ham og min bliver endnu mere bange for ham og begynder selvfoelgelig at knurre osv.

De bliver selvfoelgelig holdt adskilt naar den store hund er i huset, men det kan jo ikke undgaas at skabe noget stress. Smt min er begyndt at strinte indenfor (gode raad til dette ogsaa)

Nu er sagen saa saadan at ex'en ikke laengere kan tage sig af hunden (oh yes) Og den er alene i 13 timer ad gangen. Min veninde elsker denne hund og han goer hende glad.

Saa nu skal vi have sammenfoert disse to hunde. Den store ved tidligere sammenfoersel har selvfoelgelig faaet et nej naar han vil humpe. Hvis vi gaar tur sammen, er der ingen problemer. Det er kun naar den store vil lege og humpe at min bliver bange og dermed "sur".

I min verden ville den store have bedst af et nyt hjem med en god familie, men dette er ikke en mulighed overhovedet for min veninde.

Jeg har foreslaaet kastrering, men det er hun heller ikke meget for.

Jeg er i total vildrede hvordan jeg goer dette bedst muligt og om det er muligt.

Hjaelp..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille hund bange for stor hund.
  • #1   14. dec 2011 jamen er det ikke to hanner? som begge er kønsmodne? det er dominans han laver, så det er klart den lille bliver bange/sur. han bliver jo domineret i sit eget hjem.

• #2   14. dec 2011 Selina : Det virker bare ikke som om det lige er saa lige til. Den store hund humper ogsaa taepper osv. For mig virker han stresset.

Der er ingen problemer saa laenge den store ikke laegger op til noget.
    Og min (Argus) er mere varsom end sur, og det er helt tydeligt at det er fordi han er bange at han knurrer.

Ydermere har jeg haft besoeg af 2 andre hanhunde, smaa hanhunde, der ogsaa proevede lidt paa at humpe ham. og der siger han ingenting. (de faar self ikke lov til at humpe ham!!)

Det virker for mig som om at han bare er super bange for denne store hund.

• #3   14. dec 2011 ja det tyder på stress , det kan jeg godt se når du skriver det sån. ville i ikke kunne lave nogle lege når basserne er med på gå tur, og så stille og roligt lære din at den store ikke er farlig? og så stille og roligt overføre nogle små lege til hjemmet?

• #4   14. dec 2011 Selina: Jeg maa indroemme jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe det an. Da loesningen er at stoppe den store i at vaere voldsom, men hvordan goer man lige det?

Haaber paa at der er nogen herinde der kan give mig nogle konkrete gode raad.

• #5   14. dec 2011 Kan det virkelig passe at der slet ikke er nogen der har gode raad?

• #6   14. dec 2011 Chili...Jeg kan kun råde ud fra det du skriver, og mine egne oplevelser.....Jeg ville aldrig sammenføre de 2 hunde, og det ville i mine øjne være kun at tænke på sig selv og sine behov....
    Jeg ville vælge enten at finde et super hjem til den store, og de hænger ikke på træerne, eller jeg ville få den aflivet.

• #7   14. dec 2011 Snow K : Jeg er i og for sig ikke uenig med dig, som jeg vidst ogsaa skrev mht et nyt hjem. Dog har jeg jo min veninde som er helt imod et nyt hjem til den store.

Jeg aner ikke hvad jeg skal goere.

• #8   14. dec 2011 foreslå din veninde at hun skal købe en thundershirt til hendes hund, hun kan få pengene tilbage hvis den ikke virker..... de koster ca 350kr og dem jeg har hørt fra indtil nu siger at de har virket positivt på deres hunde.....

• #9   14. dec 2011 Din venindes store hund er med 1 år jo slet ikke mentalt voksen endnu.
    Når din er en "gadehund" er den sikkeret kastereret - og jeg har tit oplevet, at andre hunde humper kastererede hunde, de har en anden lugt. I skal selvfølgeligt stoppe humperiet - og hvis det er for svært, så adskil hundene.
    Din hun skal lære at have tillid til den store hund / til at I sørger for, at der ikke sker noget - måske ved at lukke en dør.
    Din venindes hund skal lære at opføre sig ordentligt / være rolig.
    "humper også tæpper osv." - ja det lyder som stress. Der er kun en ting at gøre, det skal stoppes hver gang det begynder. Hvis det er slemt, kan man vælge en pude / et tæppe som hunden godt må humpe - og på alt andet er det forbudt / stoppes omgående. "Stoppes" er ikke hårdt eller noget - hunden skal bare fysisk holdes væk - evt. holde i halsbåndet til der er "ro på".
    Lad være med at tro, at de to skal lege sammen - de skal "bare" opføre sig ordentligt og være sammen.

• #10   14. dec 2011 Kim : Ja, har godt laest om den. Kunne godt vaere man skulle forsoege.

Lone : Min hund er ikke kastreret. han har boede paa gaden i det omraade jeg bor i indtil der begyndte at komme trussel om forgiftning. Jeg tog derfor 2 hunde ind for at finde nye hjem. 1 blev fundet og jeg valgte at beholde Argus selv.
    Dog vil jeg gerne have ham kastreret da han bliver helt oppe at koere over taever samt at jeg gerne vil have dette strinteri til at stoppe.

Nej min venindes hund er bare et stort legebarn. Han er saa smaat gaaet igang med at lette ben.

Jeg forventer ikke de skal lege sammen, de skal netop bare kunne opholde sig i samme hus uden uro.

Ville det vaere en god ide at kasterere den store hund ogsaa? (Hvis jeg kan overtale min veninde)

• #11   14. dec 2011 Jeg er meget taknemmelig for jer der har svaret, og jeg vil preove at foelge de raad jeg har faaet.

Men da jeg hver gang jeg laver et indlaeg faar meget faa svar, er jeg blevet helt i tvivl om om jeg ved en fejl har sat det meste af HG paa filter? Har aldrig roert filterknappen,men synes jeg faar saa faa svar altid at jeg undres?

• #12   16. dec 2011 At din venindes store hund bliver kastereret hjælper ikke umiddelbart på at din lille hund bliver bange......

• #13   16. dec 2011 Maaske det kunne afhjaelpe humperiet var min tanke bag ?

• #14   17. dec 2011 Det er svært at sige. Jeg tror det ikke umiddelbart, når nu humperiet meget er stressrelateret.
    Man kan jo kasterere kemisk - det er ikke endegyldigt. Det kunne I måske prøve for at se virkningen af en kasteration.

Kommentér på:
Lille hund bange for stor hund.

Annonce