{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedste begynder hund
  • #1   9. mar 2009 Kommer an på hvad du vil med hunden? Hvad kan du tilbyde den?

• #2   9. mar 2009 Det afhænger af hvad du kan tilbyde en hund af aktivering, motion osv.

Selv den rareste labrador, vil være en pestilens, hvis ikke den får motio og aktivering nok -i hvert fald KAN den nemt blive det.

En god begynderhund, skal i mine øjne findes blandt de racer der ikke er alt for selvstændige, som er i den nemme ende når det kommer til opdragelse, og som af natur er venlig mod både mennesker og dyr.
    -men det kan mange racer leve op til, og hvilken det skal være, kræver så at du meget ærligt overvejer hvad du kan tilbyde en hund

• #3   9. mar 2009 tja en del motion kan godt li at gå ture og løbe lidt... samt må den gerne være famile venligt

• #4   9. mar 2009 Min første hund var en Schæfer tæve...
    En skøn hund, men brugte også meget tid på træning og gåture. Havde hende næsten med overalt:-)

• #5   9. mar 2009 tror ikke det skal være en schæffer

• #6   9. mar 2009 helte i starten også til cavalier king charles spaniel men så så jeg noget i program i tv om deres hjerne kunne være for stor i forhold til deres kranium er det noget man skal være bange for eller var det et engangs tilfælde

• #8   9. mar 2009 Thomas - hvis du vælger en cavalier fra en sund dansk kennel (spørg til især hjertet) så skal du ikke være bange for den sygdom.
    der er det med england, at de for det første ikke anerkender FCIs regler og for det andet har så strenge karantæne-regler, at der stort set ikke er blevet tilført nyt blod.
    derfor er den udsendelse - HELDIGVIS - et bevis på engelske tilstande og ikke på danske.
    stadigvæk skal man se sig rigtig godt for når man vælger kennel.

prøv evt at spørge hende her:
    (link fjernet)

en dværgpincher er en STOR hund i en lille krop, der kræver mindst lige så meget som en Schæfer

• #9   9. mar 2009 Synes nu ikke en Schæfer er krævende...
    Den er intelligent og nem at træne.
    Men det er nok et temperamentsspørgsmål og et spørgsmål om linier;-)

• #11   9. mar 2009 Connie J - kennel Nezumi .
    okay mange tak

• #12   9. mar 2009 Kort eller langhåret collie..Let og opdrage, dejlig familiehund, elsker gåture men kræver ikke volsom motion.

• #13   9. mar 2009 Fransk Bulldog smiley den er aktiv, sjov, familievenlig, sjov at træne, en nussepind og altid klar på leg både med ejer og andre hunde smiley helt igennem en dejlig familie hund. Det eneste minus er de prutter og snorker synes nogle, men for de fleste er det bare en charme smiley
    Og den kræver ingen speciel pelspleje....

• #14   9. mar 2009 Whippet.
    Elsker at gå lange ture og en 5-10 min. spurt om dagen
    Ikke tilbøjelig til at gø
    Meget rolig indendørs
    Lidt reserveret for fremmede
    Meget blid af natur.
    Minimal pelspleje
    Rimelig trænbar af at det er en mynde, men forvent ikke 100% lydighed
    God størrelse.. ca. 45-50 cm høj og 12-15 kg.

• #15   9. mar 2009 Og så er whippet en meget sund race

• #16   9. mar 2009 he he nu kan jeg ikke lade være med at grine.....:)

jeg var for 2 uger siden oppe i en kennel i Sverige for at hente Fanny. de har også Whippet og de sad faktisk plantet på skødet af os fra vi kom til vi gik. men nej lydige var de sgu ikke. de gik på bordene, hvis de kunne komme til det.

• #17   9. mar 2009 Jeg vil også tro at en cavilier er en hund for dig smiley

• #19   11. mar 2009 takker for de mange indlæg tror jeg er kommet frem til det skal være en cavalier king charles spaniel eller fransk bulldog nogle der kender prisen på dem og nogle gode kenneler. er det ensbetydning med at man så får en god hund hvis den kommer fra en kennel hvis ikke hvordan kender man så forskel på de gode og de dårlige kenneler?

• #20   11. mar 2009 Thomas -at hunden er fra en kennel og har stamtavle er desværre langt fra en garanti for en sund hund. Man skal lægge lidt arbejde i:o)

Du skal undgå steder der har mange hunde og evt mange forskellige racer osse (der er steder med helt op til 60 hunde).
    -sådanne steder vil der ikke være tid til at præge din hvalp ordentligt mens den er ved sin mor.

Ved cavalieren vil jeg kraftigt anbefale en hvalp med DKK tavle (der findes flere klubber) da det der er et krav at forældrene hjertescannes inden avl.

Jeg er sikker på der er nogen herinde der kan hjælpe dig med at finde en god opdrætter.

• #22   11. mar 2009 Du kan også bare se dig omkring når du er der hvor hvalpene bor..
    Hvis de nu bor i en stald og gå rundt i deres egen afføring osv. er det nok ikke der du skal have hvalp fra - selvom nogen nok vil få ondt af hvalpene og bare tage en for at hjælpe den..
    Du kan også prøve at ringe til dem der opdrætter racen og snakke med dem om alt..

• #23   11. mar 2009 Carina -problemet med den taktik er bare at der faktisk er mange af hvalpefabrikkerne hvor hvalpene faktisk hygiejnemæssigt har fine forhld. Altså rene bokse, et sted at ligge osv.
    Hundehandler/hvalpefabrikker er langt fra altid steder der ser skridt ud. problemet består så bare i manglende prægning ag hvalpene og manglende aktivering til de voksne hunde samt at de ofte får alt for mange kuld

• #24   11. mar 2009 Michelle: Okay.. Det er da ondt at gøre det af de mennesker.. smiley
    Men kan man ikke ringe til dansk kennel klub og snakke med dem om hvor der er en god opdrætter ?

• #25   11. mar 2009 Carina -man kan kontakte racerepræsentanten jo, og de kan så anbefale en opdrætter/et kuld jo. Men man skal jo selv gå det lidt efter i sømmene osse, hvis man vil være sikker på st få det man betaler for.o)

• #26   11. mar 2009 Michelle: Okay :o)

Kommentér på:
bedste begynder hund

Annonce