{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Hunde og pels! {{forumTopicSubject}}

Vi har i nogen tid nu observeret, at Luna ikke bryder sig om folk i pels. Hun virker nærmest som om, hun bliver bange, når hun ser folk i pelsjakker eller bare med en pelshue.
Torsdag d. 19. holdt vi Sofies fødselsdag, og hendes aflastningsmor var med. Hun kom i en pelsfrakke(uægte!), og Luna gik helt bananas, hun gøede som en vild og rystede over hele kroppen. Da frakken blev taget af, ville hun gerne hilse på hende, men stod og gøede og skældte på frakken, som hang i gangen. Den blev så hængt ind i et skab , og så var der ro.
I dag kom der så en bekendt forbi, iført en jakke med stor pelskrave. Igen tændte Luna totalt af! Stod og gøede, knurrede og rystede som et espeløv.
Det skal lige siges, at hun står på afstand og gør. Det virker som om , hun bliver bange og flygter væk. Helst om bag mine ben *ss*. Selvom vores bekendte stod en ti- 15 meter fra Luna, rystede og gøede hun stadig.
Er der nogen, der ved hvorfor?
Virker et menneske i pels, som et truende dyr, siden hun reagerer sådan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og pels!
  • #1   29. jan 2006 Det er da en fornuftig hund du har, der ikke synes det er okay at pelse dyr smiley Men hun skal nok lære at kende forskel på ægte og uægte smiley

  • #2   29. jan 2006 janni, ja, vi har også tænkt på at melde hende ind i Green Peace *LOL*.

  • #3   29. jan 2006 Gid Lilly var sådan :o) - så var jeg fri for at komme med en kommentar hver gang.
    Men hun gør af de fleste mennesker, dååååmme hund...


  • #4   29. jan 2006 Jeg tror sagten hun kunne have følt sig en del truet af den jakke. Det er jo ikke så tit folk render rundt med store pelsjakker.
    Murphy er os lidt nysgerrig de gange vi har set en pelsdame.

    Forleden var vi inde på en café hvor der stod en evnesvag og lavede en del grimasser og lyde, det synes Murphy os var en smule farligt, dog blev han ved, at dæmpe situationen og var meget obs på hende. Da vi skulle forbi gik han en stor bue udenom.


  • #5   29. jan 2006 Laila, ja ikk? Hun reagerer jo ellers aldrig på den måde. Hun kan da sagtens finde på at gø efter en anden hund, og hun er da også meget obs på modgående, når vi går tur, men hun reagerer kun på den måde, når hun ser "pelsfolk".
    Jeg har selv en jakke foret med plys og med plyskrave, den si´r hun jo ikke noget til. Hun synes bare, den er dejlig at ligge på *gg*. Men den er selvfølgelig heller ikke så langhåret, som de andre pelse, vi har mødt.
    Dit bud er ligeså godt som mit *ss*.



  • #6   29. jan 2006 Dyyyygtig hund ;o)

    Gilbert kan heller ikke lide mennesker, der går i pels. Men det er vel klart. Der kommer nogen, der gerne vil hilse på hunden, men samtidig lugter de forfærdeligt af ræv eller mink eller hvad de nu kan finde på at rende rundt i..

    Ja, jeg kan godt forstå at hundene bliver forvirrede, for det ER da også lidt mystisk ;o)


  • #7   29. jan 2006 Belinda, jamen så er min da ikke den eneste *gg*.
    Ved de ægte pelse, kan jeg også se ideen i, at de reagerer, netop pga. lugten, som du skriver. Men hvad så med en fake? Den burde jo ikke lugte???



  • #8   29. jan 2006 Nej, men som Laila også siger, så kan det jo se ud som om hun har rejst børster når hun kommer i en pels, der stritter lidt...

  • #9   29. jan 2006 Ja, jeg synes, det lyder logisk.

  • #10   29. jan 2006 Min gamle hund kunne heller ikke lide folk i pels..

    Zita var vist ligeglad, men der skulle nu også noget til at hidse den dame op *gg*


  • #11   29. jan 2006 Belinda, sådan er det med de gamle damer *gg*. Jeg erindrer heller ikke, at vores den gamle sagde noget til det.

Kommentér på:
Hunde og pels!

Annonce