Bange hvalp (lidt langt) Bange hvalp (lidt langt)
Hej
Min bror og hans kæreste har købt denne lille skønne hvalp. Det er en blanding mellem chi og dsg. Han er ca12-13 uger nu og de har haft ham 3 uger.
Det har desværre vist sig at han er noget af en pivskid og bange for det meste :o(
Han er meget bange for min hund, de har set hinanden 2 gange og min er MEGET rolig over for ham. Men han bløder ikke ret meget op :o( Man kan se han er nysgerrig, men det er alligevel for farligt for ham.
Han er bange når de er ude og gå, det hele er bare farligt :o( Bange når de kører bil osv..
Hjemme er der ingen problemer, der er han nærmest på dampstadiet.
Jeg besøgte dem den anden dag, vi sad på gulvet og hvalpen legede, pludselig var det som om den kom i tanke om at det var mig med den "farlige" hund og så var han lidt bange for mig... Det havde han ellers ikke været hele tiden, men det gik da også over igen.
Det er jo synd og vil gerne hjælpe staklen til at få gode og positive oplevelser.
Nogen der kan hjælpe, hvordan gør man det bedst...?
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 1.316
Sys bare hvalpe plejer at være glade, livlige og nysgerrige over for nye ting... MEn de må tage det stille og roligt og håbe på det bedste
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 501
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
Deruover er det tålmodighed og bitte små museskridt, ikke skræmme hunden, men stadig kræve af den at den lærer at forholde sig til forskellige situationer...
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 1.316
Men de spurgte da til om den var vant til andre hunde og katte. Hun havde flere hunde og svarede ja, men ikke så meget til kat. Den havde kun set katte på afstand.
Hun snakkede også om hvordan hun havde haft dem med ude og i skoven osv..
Bange hvalp (lidt langt)