{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

Hvalp bange for snor {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en hvalp på 9 uger, som er utrolig utryg ved snoren. Vi er ved at træne ham til at tisse udenfor og det går rigtig godt når vi først er ude.
Så snart vi er ude af døren og nede (bor i lejlighed, i stueetagen) er han nysgerrig og snuser rundt og gør hvad han skal, i et tempo der passer ham. smiley

Men i det vi tager snoren ned mod ham bliver han bange og bakker/går væk fra os.. Vi har prøvet at 'lege' lidt med snoren og 'nusse' ham med den, prøvet at gøre ham tryg ved den, blandt andet ved at give en godbid når han glædeligt snuser og viser interesse i snoren men uden betydning for når han rent faktisk skal have den på.

[b]Hvad ville i gøre i denne situation?

Og et lille side spørgsmål... Har efterhånden læst meget forskelligt mht om det er bedst med snor eller sele når han er så lille. Hvad er jeres erfaring? Han er en Engelsk staffordshire bull terrier. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp bange for snor
  • #1   4. mar 2019 Er du sikker på at det er snoren han er utryg ved og ikke det faktum at I bøjer jer ned over ham og tager fat i ham, når han skal have snoren på.

    Sat jer ned på gulvet og kald/lok ham hen til jer, giv godbidder, tag roligt fat i hans halsbånd, giv godbidder og slip ham igen uden at sætte snore fast. Gentag mange gange af kortere varig flere gange om dagen. Så han bliver tryg ved at blive håndteret.


  • #4   4. mar 2019 Jeg ville ikke gøre et kæmpe nummer ud af det.
    Bare sætte den på og skynde mig afsted til de gode oplevelser.
    Nogle gange kan man godt vedligeholde eller endog forværre problemet ved at nurse.


  • #5   4. mar 2019 Vi bøjer os faktisk ikke ned over ham. Vi sætter os ved siden af ham så vi har hovederne den samme vej også får han snoren på.

    Og ja han er fra en godkendt opdrætter her i Danmark og med stamtavle, så problemet burde ikke ligge der smiley

    Han er MEGET tillidsfuld ellers og har været fra fra dag 1 af! smiley


  • #6   4. mar 2019 Men nej opdrætter har have, så halsbåndet har han været vand til siden han var hel lille, det er der heller ingen problemer i, men snoren er helt ny og derfor søgte jeg råd fra start af så man ikke ‘lærer’ ham noget forkert eller gør ham utryk fra start smiley

  • #9   4. mar 2019 Vent med at sætte snoren på til I er nede i den spændende nye verden, så er fokus der og ikke på snoren:)

Kommentér på:
Hvalp bange for snor

Annonce