6.489 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Når ny hvalp skal sove alene? Når ny hvalp skal sove alene?

Jeg har lige fået min lille hvalp hjem. Første nat stillede jeg hendes seng inde ved siden af min seng. Hun vågnede et par gange i løbet af natten men alt i alt gik det meget godt. Nu har jeg anskaffet mig en transportabel "kravlegård" jeg lige kan slå ud og der vil jeg vænne hende til at være med "døren" åben så jeg kan lukke hvis jeg skal ud e.l. Jeg synes også det ville være smart hvis hun kunne sove der om natten og have adgang til vand og kunne hoppe ned og tisse på avis hvis det er. Det gik også meget godt i nat lige indtil kl. 5 da hun blev meget ulykkelig og i øvrigt var meget vågen og bare ville lege og gnave - det endte med at jeg tog hendes kurv ind til min seng og fik hende til at slappe af. Skal man bare ignorere hendes klynken og hylen og forsøg på at hoppe ud af sin kravlegård?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når ny hvalp skal sove alene?
  • #1   17. mar 2009 Så længe hvalpen ikke er renlig, beholder jeg den altid lige ved siden af sengen, så jeg kan komme ud med den så snart den vågner. Jeg kan ikke helt se, hvordan du vil få den renlig, hvis du her fra starten af gør det til en vane, at den bare skal bruge aviserne i nattens løb?

• #2   17. mar 2009 Jeg har også en lille babytæve herhjemme...
    Hun sover også vedsiden af sengen. Ingen tilgang til vand ell mad i løbet af natten... Hun har sovet igennem fra første dag og blir aktiveret godt en time inden vi putter - vågner kl 6.00 hvor vi alligevel skal op...
    Glem alt om den avis - vandet havde jeg også fjernet... Og giv den trygheden ved at ligge tæt på dig ;o)
    God fornøjelse - og held og lykke

• #3   17. mar 2009 Tusind tak, jeg vil ihvertfald fjerne vandet og så lader jeg hende sove i hendes kurv inde ved min seng. Jeg synes det går meget godt med at komme ned og tisse osv i løbet af dagen og aftenen men eftersom jeg bor i lejlighed løber jeg ikke ned med hende om natten, det virker også kun som om hun skal op en enkelt gang indtil videre og der tænker jeg det er okay hun lige tisser på avis - hellere avis end alle mulige andre steder da smiley Hvornår kan man begynde at fravænne hende at sove ved siden af mig, i længden synes jeg nemlig hun skal "bo" i stuen og have sin seng og alle sine ting derinde...

• #4   17. mar 2009 I de første 3-4 uger sov jeg på gulvet, det vi sige, at der blev smidt en madres på gulvet i stuen, hvor jeg sov sammen med hvalpen.

Så forstyrrede jeg ikke nogen andres nattesøvnn, når hvalpen og jeg skulle ud at gå. det er ikke nok at åbne døren, og så lukke hvalpen ud i haven, nej det er på med tøje og ud at gå indtil hvalpen har gjordt det den skal ud for.

For det føreste så vænder og knytter hvalpen hurtiger kontakt til mig, og jeg kan springen en masse over. som man bare for forærende uden at gøre noget for det.

• #5   17. mar 2009 Jeg må indrømme at jeg er lidt målløs over, at du ikke kan/vil gå ned med hende om natten, når hun skal tisse. Det hører altså med til at have hvalp. Jeg kan ikke tælle de gange, jeg har stået på en iskold græsplæne i silende regn midt om nattet og sagt "Dyyyggggtttiiiggg, aj hvor er du god" osv. Til gengæld er alle mine hunde blevet renlige på rekordtid.

På den måde du kører det nu, får du jo vænnet din hund til, at "når mor sover, så må man gerne tisse indendørs". Det er altså ikke fedt...

• #6   17. mar 2009 En hvalp kan da ikke holde sig en hel nat, og det hører med til at have hvalp og gøre den renlig, at den også skal ud og tisse om natten - uanset om bor i lejlighed eller hus !!!

• #7   17. mar 2009 Jeg har også en lille hvalp og bor i lejlighed, så forstår godt hvad du mener. Men hæng i, det kan altså virkelig betale sig at stå op. Så bliver de hurtigt renlige. Stil evt. et vækkeur til midt på natten. Kan være at vi skal lave en 'de trætte hvalpemødre'-gruppe ;o)
    Og lad hende da endelig sove inde ved dig, det er efter min mening det mest naturlige for et flokdyr. Når hun er tryg ved det kan du flytte hende ind i stuen (med åben dør og gitter) hvis du har besluttet dig for det. Men overvej da helt klart at have hende i soveværelset, især hvis hun er ene-hund er det altså mere naturligt for hende at sove i samme rum som dig.

• #8   17. mar 2009 Karina og møghundene - Jeg forstår ikke dit indslag....
    Der står da ingen steder at hun ikke vil lufte sin hund i løbet af natten????

Smydi - Det er rigtig at mange hvalpe i starten ikke kan holde sig tætte om natten.... Men jeg har været heldig... for ingen af mine hvalpe har været utætte.... De har så heller ingen adgang til vand om natten og de blir tumlet med en times tid inden vi lufter en sidste gang og så ser dyner...

Hulgaard´s Babett . - God ide med madressen....Har jeg også gjort med vores schæfer....

• #9   17. mar 2009 * Smydi * - Du har ret og vi er enige, men det ER lidt sværere når man først skal have line og halsbånd på hunden, tøj og sko på selv og ned af alle trapperne. Altså ikke at nogen skal have ondt af os, vi har jo selv valgt det, men personligt ville jeg give en arm eller to for en have lige nu ;o)

• #10   17. mar 2009 Mette M - Jo der står faktisk ordret: men eftersom jeg bor i lejlighed løber jeg ikke ned med hende om natten

• #12   17. mar 2009 Tusind tak for hjælp og indslag det vil jeg tage til efterretning smiley

• #13   17. mar 2009 Ps. Det er såmænd ikke fordi jeg ikke vil løbe ud ned med hende om natten, men hun er først ligeså stille ved at blive vænnet til at "blive luftet" og er stadig meget utryg ved at komme ud om aftenen når det er blevet mørkt, så har ikke tænkt over at jeg skulle gå ned med hende om natten også... men det prøver vi så i fremtiden smiley

• #14   17. mar 2009 Forresten... Mens jeg synes det er skønt at lille Oda bare vil være hos mig hele tiden og også gerne sover ovenpå mig så tænker jeg på om jeg skal passe på at hun ikke er FOR meget hos mig, altså så hun ikke pludselig får separationsangst hvis hun skal passes ude e.l.?

Kommentér på:
Når ny hvalp skal sove alene?

Annonce