Når ny hvalp skal sove alene? Når ny hvalp skal sove alene?
Jeg har lige fået min lille hvalp hjem. Første nat stillede jeg hendes seng inde ved siden af min seng. Hun vågnede et par gange i løbet af natten men alt i alt gik det meget godt. Nu har jeg anskaffet mig en transportabel "kravlegård" jeg lige kan slå ud og der vil jeg vænne hende til at være med "døren" åben så jeg kan lukke hvis jeg skal ud e.l. Jeg synes også det ville være smart hvis hun kunne sove der om natten og have adgang til vand og kunne hoppe ned og tisse på avis hvis det er. Det gik også meget godt i nat lige indtil kl. 5 da hun blev meget ulykkelig og i øvrigt var meget vågen og bare ville lege og gnave - det endte med at jeg tog hendes kurv ind til min seng og fik hende til at slappe af. Skal man bare ignorere hendes klynken og hylen og forsøg på at hoppe ud af sin kravlegård?
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.544
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 116 Svar: 931
Hun sover også vedsiden af sengen. Ingen tilgang til vand ell mad i løbet af natten... Hun har sovet igennem fra første dag og blir aktiveret godt en time inden vi putter - vågner kl 6.00 hvor vi alligevel skal op...
Glem alt om den avis - vandet havde jeg også fjernet... Og giv den trygheden ved at ligge tæt på dig ;o)
God fornøjelse - og held og lykke
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Så forstyrrede jeg ikke nogen andres nattesøvnn, når hvalpen og jeg skulle ud at gå. det er ikke nok at åbne døren, og så lukke hvalpen ud i haven, nej det er på med tøje og ud at gå indtil hvalpen har gjordt det den skal ud for.
For det føreste så vænder og knytter hvalpen hurtiger kontakt til mig, og jeg kan springen en masse over. som man bare for forærende uden at gøre noget for det.
aug 2007
På den måde du kører det nu, får du jo vænnet din hund til, at "når mor sover, så må man gerne tisse indendørs". Det er altså ikke fedt...
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 92
Og lad hende da endelig sove inde ved dig, det er efter min mening det mest naturlige for et flokdyr. Når hun er tryg ved det kan du flytte hende ind i stuen (med åben dør og gitter) hvis du har besluttet dig for det. Men overvej da helt klart at have hende i soveværelset, især hvis hun er ene-hund er det altså mere naturligt for hende at sove i samme rum som dig.
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 116 Svar: 931
Der står da ingen steder at hun ikke vil lufte sin hund i løbet af natten????
Smydi - Det er rigtig at mange hvalpe i starten ikke kan holde sig tætte om natten.... Men jeg har været heldig... for ingen af mine hvalpe har været utætte.... De har så heller ingen adgang til vand om natten og de blir tumlet med en times tid inden vi lufter en sidste gang og så ser dyner...
Hulgaard´s Babett . - God ide med madressen....Har jeg også gjort med vores schæfer....
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 92
aug 2007
mar 2009
mar 2009
mar 2009
Når ny hvalp skal sove alene?