{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

Ny hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået ny hvalp! hurra smiley (Omstændighederne, knapt så hurra smiley )
Men nu er det ved at være et godt stykke tid siden jeg har haft sådan en lille en indenfor dørene, og jeg har erfaret at det ikke er ligesom at køre på cykel. Jeg ville derfor være lykkelig hvis i kunne hjælpe mig med et par spørgsmål smiley Han er forresten 8 uger smiley
1. Hvornår kan jeg give ham et bad? Jeg tænker ikke så meget på alder, som på hvor længe han skal have været i mit hjem, ved ikke om han måske bliver lidt skræmt hvis jeg gør det for tidligt.
2. Jeg har ferie den næste uge, så jeg har masser tid til at få ham til at falde godt til, og efter det kommer der også til at være folk hjemme. Men jeg vil jo stadig træne at være alene hjemme, hvornår tror i jeg skal begynde med det?
3. Vi har en anden hund i hjemme (Steriliseret dame på 3 og et halvt) Hun har hele sit liv kun boet med den anden hund jeg havde (Som jeg lige har mistet) og det er en kæmpe omvending for hende. Hun er lige nu lidt reserveret over for hvalpen (Han kom også først i går) Men hun er meget opmærksom på ham!
Hvordan kan vi hjælpe hende bedst muligt til at vænne sig til den lille nye? Også for at hun ikke bliver alt for stresset.
4. Hvornår kan man begynde med godbidder? Ikke fordi jeg har tænkt mig at over fodre ham med godbidder, men som små belønninger når han gør noget godt. Har ikke lyst til at begynde for tidligt.
5. Hvornår kan han begynde med tyggeben?
Vi havde et liggende på gulvet igår som vi ikke lige havde fået fjernet, som han var meget interesseret i at gå i gang med, men er bange for det for tidligt?
6. Han går og bider i mange ting med sine små hvalpetænder, der er inklusiv mig, mit hår, mine sko, tæpper osv. Jeg har aldrig haft en hund der bed så meget før, hvordan vender jeg ham bedst af med det, så det er begrænset til hvad han bide i?

På forhånd mange tak, kan godt mærke det er noget tid siden, og at jeg har glemt det meste fra den gang!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp
  • #2   3. apr 2015 Tak for svar smiley
    Jeg heller ikke bade ham nu, men ville bare høre om der er er en anbefaling af hvornår man tidligst kunne gøre det smiley

    Hun er en lille smule stresset, og hvalpen er ikke ude på gåture endnu, da han ikke er vendet til halsbånd endnu. Hun ligger oppe hos hendes mor (Min mor) Og så er han hos mig. Hun er meget opmærksom på ham, men hun vil helst ikke for tæt på ham.

    Jeg vil gå igang med tyggeben og legetøj istedet for alt andet smiley
    Igen tak for svar smiley


  • #3   3. apr 2015 Fuldstendig enig med Isabelle
    Linka er næsten 4 år ,tror hun har været i bad 1 gang
    Misja er 2 år har aldrig været i bad .Jeg ville kun bade din hund, hvis den har rullet sig i noget grimt / lort
    Og stort tillykke med din nye hund smiley


  • #5   3. apr 2015 ej Pia k Hvad er det for en lille ny du skal have smiley

  • #7   3. apr 2015 Øj det lyder spændene kan godt forstå du glæder dig

    Jeg går selv og venter på nyheder en bestemt tæve som jeg har meget kig på er blevet parret og her den 23-25 kan den skannes for om der er gevinst kan slet ikke vente


  • #9   3. apr 2015 Ja det gør så tror jeg efter hånden har ventet et halv år på at den skulle gå i løb og ja pu ha hvor jeg håber der kommer en til mig gudskelov har opdrætteren lovet at hjælpe mig med at finde en anden god hvalp hvis det ikke skulle være en til mig i dette kuld

  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.483
    #11   3. apr 2015 tillykke med den nye hvalp. smiley

  • #13   3. apr 2015 Isabelle, hun har været lidt stresset siden min anden hund blev indlagt smiley vi har fået noget håndkøb af dyrlægen til at hjælpe hende. Men syns os hun har klaret det lidt bedre med ham her til eftermiddag.
    Hun er nysgerrig, men skal helst ikke for tæt på endnu smiley og vi tager det stille og roligt med dem, så hun også kan trække sig når det bliver for meget smiley

    Birgit n. Mange tak smiley


  • #14   3. apr 2015 Christina C. Jeg prøvede tidligere at lege lidt med vandet, han var ikke begejstret. Men jeg tror også vi skal tage det stille og roligt smiley

  • #17   4. apr 2015 Min baby der desværre har forladt os (er ikke tryg ved at kalde ham andet lige nu ) fik nok også bad mellem 2-4 gange om året, men hvalpen er ikke så renlig endnu, så han lugter os lidt. Men jeg prøvede med bare rent vand, og han var ikke fan, så jeg tror jeg prøver igen på et senere tidspunkt smiley

    Men han er jo blandings hvalp, så har ingen idé om hvordan hans pels bliver


  • #18   4. apr 2015 Her er han forresten smiley

    profilbillede
  • #20   4. apr 2015 Tak smiley er os helt vild med ham smiley

  • #21   4. apr 2015 Åh hvor er han kær smiley


  • #22   4. apr 2015 Hvad gør jeg hvis han ikke vil tisse udenfor? Jeg syns jeg er meget tålmodig med ham, og har ham ude længe, men han tisser ikke før han er inde!
    Jeg tager ham ud når han er vågnet, har spist/ drukket og når vi har leget vildt.
    Og så tager jeg ham ud når jeg ser han går og søger efter et sted at tisse.
    Og jeg tror han holder det inde!
    Han begynder mere intenst at søge ind når han skal tisse meget, og han kommer kun lige ind, og så tisser han. Jeg kan godt mærke jeg er meget på bar bund med mange ting med ham her


  • #23   4. apr 2015 Prøv at ta ham ud hver eller hver ande time .Ja det kræver tålmodighed .Husk aldrig at skælde ud når han gør det indenfor , men ros og ros, når han gør det ude .Begræns området hvor du gåt med ham, så lære han med tiden ,at det er der han skal gøre det smiley

  • #24   4. apr 2015 Først tillykke med ham.

    Ang at tisse udenfor, giv ham tid til at blive tryg, grunden til at han søger indenfor er fordi det er der han er tryg. Sæt ham det samme sted udenfor hver gang, så han vender sig til det. smiley
    Det tager tid at gøre dem renlige, men som inger siger, så skal du rose når han gør det ude, og ignorere indenfor, så skal det nok komme når han bliver tryg ved stedet. Det er en stor omvæltning for sådan en lille hvalp, så han skal bare have lidt tid


  • #25   4. apr 2015 Jeg prøver også at sætte ham ud det samme sted. Vi går ikke endnu, han er ikke vild med halsbånd, og har først lige købt sele idag.

    Men det lidt underligt for mig, for min Amigo var egentlig meget god til det, han lærte super hurtigt, og det samme med min mors Mocca, så det også en tilvænning for mig tror jeg smiley


  • #27   5. apr 2015 Jaa smiley Charlie har besørget udenfor her til morgen!! Er så stolt af ham smiley


  • #28   5. apr 2015 Så flot det hele skal nok komme lidt efter lidt smiley

Kommentér på:
Ny hvalp

Annonce