{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

hundeskov uskrevne regler? {{forumTopicSubject}}

er der nogen af jer som tit færdes i hundeskovn mellen slangerup og lynge, som kender de mennesker og hunde der kommer derude? for jeg syntes at selvom det er en hundeskov bør man holde styr på sin hund, og det var ikke tilfældet forleden da en meget ung pige var derude med hendes nyanskaffede amstaff han på 3 som bestemt ikke kunne med andre hunde, vi fandt ud af det på den hårde måde da Amy lejede med 2 andre hunde fredelidt ved søen, og den her Amstaff så kom over og gik på en lille labrador tæve på lidt over 1 år,

det jeg egentlig vil vide er om i sys det er på eget ansvar at tage i hundeskoven?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundeskov uskrevne regler?
  • #1   18. mar 2009 Jeg bruger hundeskoven ved Liseleje.
    Jeg mener ikke at man skal bruge en hundeskov, hvis ens hund ikke kan med de fleste hunde - altså almindeligvis er venligt stemt overfor andre hunde. Ens hund skal også komme ved indkald.


  • #2   18. mar 2009 det vil jeg da også mene, det er sådan set logik, men overvejde om der var mange der mente at det er eget ansvar, gider ikke tage derud hvis der skal være kamp hver gang, Min amy har heldigvis ikke været indblandet, men hver gang jeg har været derude har andre haft ballade med lign, situationer.

  • #3   18. mar 2009 Peter -self er det på eget ansvar at tage i hundeskoven. På hvis ansvar skulle det ellers være?

    Men der er regler der skal overholdes, osse i hundeskoven. Disse kan læses på skov- og naturstyrelsens hjemmeside


  • #4   18. mar 2009 jamen det jeg mener er om i andre syntes at det er iorden at sådanne hunde er løs i hundeskoven?

    jeg har læst reglerne men folk overholder dem tydeligvis ikke.


  • #5   18. mar 2009 Peter -nej det synes jeg ikke er i orden. men den slags sker, og ja det er på eget ansvar at færdes sådan et sted. Når i begge har hundene løse, og indirekte indvilliget i at andre hunde er løse (ellers var i der jo ikke), har man osse indvilliget i den risiko der er forbundet hermed.
    -selvom folk self stadig ikke bør tage agressive hunde med dertil, og dette burde være logik for enhver.

    "jeg har læst reglerne men folk overholder dem tydeligvis ikke."
    -og netop derfor kommer jeg utroligt sjældent i hundeskoven.



  • #6   18. mar 2009 jamen jeg er indforstået med at det kan ske osv. men når jeg ser det hver gang jeg er derude kunne det tyde på at folk ikke har denne for for logisk tankegang.

  • #7   18. mar 2009 Aggressive hunde, uanset race, kan jo ikke gå løs i hundeskoven da de ikke overholder de skrevne regler.

    Ja, det er på eget ansvar at tage i hundeskov ligesom det er alle hundeejeres ansvar at deres hund ikke er til gene for andre, der færdes omkring dem. Men der er altid nogen der ikke følger regler og ikke er så ansvarbevidste som det kunne ønskes.


  • #8   18. mar 2009 er glad for at i ser på det på samme måde som mig, bare alle gjorde som jer smiley

  • #9   19. mar 2009 Jeg har lige et spørgsmål til jer, som jeg håber i vil svare på!

    Jeg er for knap et år siden blevet "smidt ud" af hundeskoven i Næstved, da jeg gik tur med en kammerats hund. Jeg ville ikke tage snoren af den da den ikke lystre på mig, og jeg netop ikke ville risikere nogle uheld. Hunden jeg gik med var ikke nogen specielt stor hund. Lidt på størrelse med en Engelsk Bullbog, lille og rund! Men en herre kom hen til min og bad mig om at slippe hunden løs eller forlade hundeskoven. Jeg valgte det sidste. Er dét en uskreven regel?


  • #10   19. mar 2009 Mette -hvis ikke man har kontrol over hunden må den ikke slippes. Ej heller i hundeskoven. Man må gerne lufte hunden i snor i hundeskoven. Dog kan jeg undre mig over at man ønsker det -der er så mange steder udenfor hundenskoven hvor man kan gå med hunden i snor

  • #11   19. mar 2009 Præsenterede den herre sig som nogen speciel?

  • #12   19. mar 2009 Der hvor jeg synes det bliver lidt kringlet er, når man har en hund, man gerne vil have gående løs i en skov, men man ikke har lyst til at den leger med andre hunde.

    I sådanne tilfælde er det - så vidt jeg kan forstå - ganske uacceptabelt at gøre det i en hundeskov, da det her forventes, at hunden både skal kunne med alle og at den selvfølgelig skal lege.

    Det betyder jo faktisk, at på grund af de uskrevne regler, at man ikke kan lufte sin hund løs i en hundeskov og da man heller ikke kan lufte den løs i andre skove, så må man fravælge den mulighed helt.



  • #13   19. mar 2009 CH -se der er jeg jo af den mening at eftersom man skal have kontrol over hunden, så må det osse være muligt for mig at gå en tur med min hund løs, uden at den skal hilse på og lege med øvrige hunde vi måtte passere, hvis ikke jeg har lyst til det.
    -at det så sjældent er tilfældet er en anden sag.

    men ja -hundeskoven er et areal hvor hunden må være løs. Ikke en hundelegeplads hvor hunde der kommer der SKAL hilse på, og lege med alle.

    Men jeg har så erkendt at sådan fungerer tingene ikke, og derfor gå jeg der stort set aldrig. Det sker vi skyder genvej igennem en hundeskov for at komme til en nærliggende så, men ellers må han rende løs andre steder


  • #14   19. mar 2009 mette f
    lige præcis i næstved hundeskov, har der hængt et regelsæt ved indgangen, hvor der stod t hunde ikke måtte føres i snor, men ved ikke om det hænger der mere


Kommentér på:
hundeskov uskrevne regler?

Annonce