{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Fremmedlegeme i tarmen :( {{forumTopicSubject}}

Puha har lige haft mit livs værste dage... I lørdags kastede Pluto op 10 gange indenfor 3 timer, så vi besluttede at tage på dyrehospitalet (klogt gjort) det viste sig han havde slugt et stykke ben på 2 x 4 cm som sat fast i tarmen.
De fik ham åbnet op og fjernede 10 cm tarm + der var betændelse i bughulen..
Onsdag fik jeg ham endelig hjem igen:) Han har det godt nu, får en masse medicin og hans mad skal deles op i 15-20 portioner om dagen.. Ikke noget vildt leg og små gåture, hvilket han syns´ er lidt kedeligt..
Så nu håber jeg bare ikke der tilstøder nogle komplikationer... Han SKAL bare klare det her..
Og ja så blev jeg lige 22000 kr. fattigere, men f... det han kan jo ikke gøres op i penge smiley Han får med garanti ikke lommepenge det næste halve år :))
Er der andre der har erfaringer med dette.. ??
Hej fra Joan og Pluto


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremmedlegeme i tarmen :(
  • #1   19. mar 2009 FY for sytten da en omgang........GODT at I kørte afsted med ham i lørdags!!!

  • #2   19. mar 2009 Ja ellers havde han nok ikke klaret den smiley
    Så det er skisme vigtigt man tager sådan noget alvorligt..


  • #3   19. mar 2009 Det er MEGET vigtigt........Godt at høre at han forhåbentlig slipper fra det uden større men.

  • #4   19. mar 2009 Jaaa min hund slugte for et år siden en synål m tråd fra mit arbejdeværelse..

    Det blev en rimelig dyr fornøjelse og skulle også på skåne kost med mange små måltider dagligt. Omkring 30 sting, så der var heller ingen vild leg..

    Det uheldige var så, at der i samme uger går 2 fjernsyn i stykker og så en dyrlæge regning... Vi kom heller ikke på sommer ferie det år. Men ja hunder kommer i første række.

    Kan kun anbefale dig at få en forsikring på hunden. Der er vist en selvrisiko på omkring 1500, men tror de penge er godt givet ud. Man kan få en blanket/folder om det v dyrlægen.


  • #5   19. mar 2009 Jeg har en selvrisiko på 300,-...

    Men det er en helt anden snak:-)


  • #6   19. mar 2009 22000! det lyder godt nok vildt.. men kammerat kom af med 6000 for det samme... puuhhh, men godt at det endte lykkeligt!

  • #7   19. mar 2009 min enzo havde en meget slem mave betændelse hvor de også havde ham åbnet op og havde mavesækken helt ude.. han kastede op i 5 dage hvor han hverken kunne holde vand eller mad i sig.. det var så grim en oplevelse. men min enzo er helt frisk igen og der er vokset hår på arret. han var ved dyrlægen i knap 7 dage hvor han også kom med dyrlægen hjem om natten. jeg fik så god en behandling og fik super meget rabat, så jeg kom af med 7500 og han blev undersøgt for ALT lige fra hjerne til blod, og mange mange røgnten billeder, og kotrastfarve som blev sprøjtet i ham. han var en sej lille fyr og holdte ud..

    så jeg kan godt følge dig i de slemme dage du må have haft smiley

    godbedring til jer !

    knus herfra


  • #8   19. mar 2009 Ja tror og håber på han nok skal blive fit for fight igen smiley
    Jeg har heldigvis sygeforsikring på ham, den dækker 13000 om året med en selvrisiko på 1000, så det er "kun" 10000 jeg selv må slippe smiley
    Så jeg venter lige lidt med at købe ny sofa jo jo :)))


  • #9   19. mar 2009 Mette (medlem af tavlemafiaen) . Du får vel også lidt rabat m 3 hunde *S*

  • #10   19. mar 2009 hej.
    Min hund slugte 1/4 stykke frottëhåndklæd + to trusser, blev akutopereret for 5 uger siden.
    9900kr kostede det. Jeg har forsikring, selvrisiko på 500kr og så dækkes 80%.
    Alla mine hunde har sygforsikring. Er meget glad for jeg har mine sygeforsikrede.


  • #11   19. mar 2009 Sanne C: Det var godt billigt ??? Men okay de havde Pluto åben 2 gange + det var i weekenden, så koster det jo..
    Men dejligt Enzo er helt frisk igen :)) Det må ha´ været så grimt for dig, det er så forfærdeligt bare at være helt magtesløs..


  • #12   19. mar 2009 AnneMette:

    Nope......Jeg betaler fuld pris for alle 3:-))


  • #13   19. mar 2009 oops glemt at sige...din hund skal sikkert have skåne mad....for en 370gr dåse som hedder i/d koster den sikkert 18 kr per dåse.....

    Du kan få det samme i foder i tørkost som du så bare putter noget vand oppe på....på den måde sparede jeg over 600kr på tre uger (min hund vejer knap 19 kg)

    Min dyrlæge "glemt" at fortelle det...gav mig med dåsemad, og sagde at det skulle Jamie have i ca 3 uger ...... jeg fik en chock da jeg regned ud hvor meget den mad skulle koste.
    Googled og fandt det samme navn men i tørkost, ringede så min dyrlæge og spurgte hvad forskellen var....og han sagde , at det var den samme indhold....
    Øøøøh!!! Jeg blev sur og sagde at til en anden gang skulle han informere kunden, om at det var over 600kr at spare gennem at købe tørkosten...

    grrrrr!


  • #14   19. mar 2009 Åsa:
    Det var da en frygtelig masse din vaps slugte, godt den er ovenpå igen smiley Hvor er den forsikret ??
    Mette:
    Hvor er dine forsikret??


  • #15   19. mar 2009 Ja men jeg stod der med en hund som kasted op, hvilket han aldrig gør...fandt dette håndklæd (det som var tilbage af det) og ringde til dr dyr, og krævde at de skulle tage et biilede af hans mave...hvilket de ikke ville først fordi: det plejer ju at komme ud....

    Ja men Theo (oops skrev Jamie før...forkert) har det glimrende idag, men må indrømme jeg haft både en og to marridt hvor jeg drømt om tarme som hængt ud fordi såret er gået op....brrrr


  • #16   19. mar 2009 dyrekassen danmark.

    Hvad får din hund at spise nu efter operation? har du læst mit indlæg om skånekosten?


  • #17   19. mar 2009 det var simpelthen så skrækkeligt.

    og de kunne til at starte med ikke finde ud af hvad det var der var galt, så han blev bare testet for alt, og en dag lå der bare en besked på min telefon svarer med at de havde valgt at åbne enzo med det samme, og at de håbede at det var ok.... så det var ret akut..

    de dage var simpelthen så barske..

    ja jeg slap rigtig billigt, min regning var på 7 sider og jeg fik så meget medicin med hjem at det var helt vildt, jeg fik 48 sprøjter med hjem til han, og 2 flasker med medicin. dengang var enzo kun 4 måneder så det var en barsk omgang, og han tabte sig 400 gram fordi han ikke kunne holde noget i sig, det lyder ikke af meget, men det var det når man er en chihuahua og kun vejer 2 kg..

    jeg kunne se på regningen at jeg har fået 100% rabat på de fleste røngtenbilleder og meget meget andet.. og så var det bare så sødt af dyrlægen at tage ham med hjem om natten, hun kunne se at enzo simpelthen ikke havde det godt med at ligge deroppe helt selv uden mennesker omkring sig, at hun tog ham med hjem og sov hos ham på gulvet... men enzo's mavebetændelse tror de kom af den vaccination jeg var oppe med ham og få om torsdag hvor på alt det hele startede søndag.


    jeg er bare lykkelig over at han er frisk smiley

    Pluto skal nok komme oven på igen ! det var godt at du har forsikringen på ham ! giv os lige en update herinde, med hvordan han går og har det !



  • #18   19. mar 2009 ¨Joan:

    Mine er forsikret i Alm.Brand:-)


  • #19   19. mar 2009 Åsa:
    Pluto må gerne få hans alm. mad, det skal som sagt bare deles op over rigtig mange gange... Og han har pøllert 2 gange i dag, så der er gang i maven/tarmen :)) Men tak for dit råd ang. skånekost...
    Sanne C:
    Det er sgu godt nok en rar dyrlæge du har dig der:) Noget af en vild omgang, dejligt dejligt dejligt han er frisk igen :)) Lidt vildt en vacc. kan være skyld i det :o/
    Skal nok holde jer opdateret:))


  • #20   19. mar 2009 nååå, men sikkert så fordi min blev åbnet op i mavesækken

    Nå dejlgt at høre at det gik godt...


  • #21   19. mar 2009 havde samme episode med min hund - det kostede knap 25 kilo - men det er pebernødder når det er éns hund

  • #22   19. mar 2009 Jeg passede en kollegas hund mens hun var på ferie. Hun kom hjem til en dyrlæge regning på 10.700 kr. fordi hunden havde spist sand!! Det måtte opereres ud. Puha - det var jeg ikke stolt af. Min kollega tog det meget pænt. smiley Skal passe hendes hund i morgen og en måned frem. Hun er en modig kvinde.... smiley

  • #23   21. mar 2009 Brian:
    Ja lige nøjagtig, ens hund kan ikke gøres op i penge :))

    K N:
    Puha ikke så fedt, når det er en hund man passer.. Men ja hun er sgu en modig kvinde ha ha :)) Men det skulle da være meget uheldigt, hvis noget lign. skulle ske..


Kommentér på:
Fremmedlegeme i tarmen :(

Annonce