{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Hjææælp !! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Grand danois på 10 mdr. som ikke rigtig vil spise sin mad...
Har prøvet nogle forskellige produkter men der er ingen af dem han sådan rigtig gider at spise - med mindre vi putter noget på (A38, olie eller ris)...
Nogle af produkterne kunne han finde på at lade stå i op til 1 døgn uden at røre det... og først når vi puttede noget på spiste han det...

Vi har prøvet alt lige fra de dyre mærker Royal canin til brugsens dyrelæge kontrollerede hunde foder... men lige meget hjælper det...

Er der nogle Grand danois ejere eller andre med store hunderacer der måske kender et foder der er velsmagende og indeholder de rigtige ting som kunne hjælpe os med at finde frem til det helt rigtige for vores hund... ??

Ville bare være super hvis der er... ;o)

Hilsen Mette & Tommy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjææælp !!
  • #1   1. feb 2006 jeg ville snakke med Reese herinde fra - hun har GD opdræt og har helt styr på fodring!

• #2   1. feb 2006 Prøv at snak med reese om det.

• #3   1. feb 2006 *GG* Nicola :o)

• #4   1. feb 2006 Ok - tak for opfordringen - det vil vi gøre... ;o)

• #5   1. feb 2006 måske at den er blevet forkælet lidt for meget med alt det gode at den nægter tørfodder smiley det kan godt være at jeg har en lille hund men min vil kun æde tørfodder hvis jeg blander det op med paté fodder smiley

• #6   1. feb 2006 Vi mener ikke selv at han er blevet "forkælet" mht. maden...
    Vi har virkelig prøvet lige fra han var helt lille ikke at blande maden op med noget... men når han så ikke vil spise og bare går hen til skålen og snuser og går igen - bliver vi jo nødt til at gøre et eller andet...
    Og skifte foder alt for tit er jo ikke godt for ham - så alternativet har været at blande det op med noget så det fik hans interesse... smiler

• #7   1. feb 2006 he he smiler smiley

• #9   1. feb 2006 ja enig med Janni - prøv måske med fiskeolie - det er ekstra sundt og smager af mere!

A 38 er også super for maven og hvis han så spiser så er det vel fint - det synes jeg ikke er forkælelse

• #10   1. feb 2006 reese har skrevet det her på hendes hjemmeside

(link fjernet)

om fodring af GD

• #11   1. feb 2006 Bland du bare noget kylling, fisk, oksekød eller olie i din hunds mad. Den har kun godt af det. Conrad vil kun have 50/50 tørfoder blandet op med kogt/stegt kylling, fisk eller oksekød

• #12   1. feb 2006 Tak for alle jeres gode råd - dem vil vi tage til os ;o)
    Vi har nu heller ikke noget problem med at supplere hans mad med olie, A38 eller andet... men vil gerne finde et foder produkt der indeholder de rigtige ting... og at han også kan lide det uden de andre supplementer...
    Men kan fornemme at der er mange store hunderacer der er små spisere...
    Og det er jo ikke fordi han mangler noget - han er vel hvad man kalder lige til pas for en Grand danois...

Men alle skal have tak for deres råd og vejledning...
    Jeg vil selvfølgelig stadig tjekke om der kommer flere indlæg i tråden ;o)

• #14   1. feb 2006 Pro plan er guld -

Dte er vi også gået over til... Kan også se på hvalpene at de er vildere med det - End Pro pac som de fik før -

Mette : Smiler... HEY... Thor er jo lige så umulig som Ozzy - han får også Olie eller andet på dagligt - ellers spiser han ikke - MEDMINDRE det er Pro plan - eller Henes Pet food - de to mærker spiser han uden tilsætning... Ss.. Og så lige et KnuZz herfra -

Julie -

• #15   1. feb 2006 Miss pinky : Har godt hørt om pro plan fra min veninde Julie D - hun er også meget glad for det...

Janni A : Hvor køber man Oliver's henne -?? Det mærke har jeg aldrig stødt på før...

Kunne være jeg skulle kigge nærmere på de produkter ;o)

Endnu engang tak...
    Dejligt at folk her inde er så hjælpsome ;o)

• #16   1. feb 2006 Griner Julie - har lige omtalt dig i mit indlæg ;o)
    Knuzz til dig

• #17   1. feb 2006 Det er nu heller ikke så sjældent, at hunde i omkring dins alder bgynder at være lidt mindre spisende og kun spiser når de er absolut sultne...hvalpe spiser som regel alt og hurtigt, men det ændrer sig ofte, så der ligger måske også noget af forklaringen.

• #18   1. feb 2006 Jeg gav mine hvalpe Flatazor - har aldrig haft dårlige maver og hvilken pels!!!! De voksede harmonisk og fik super god trivsel.

Se mere her www.zoa.dk

Janni

• #19   1. feb 2006 Simon og Trine A : HAn har aldrig været særlig meget spisende - da han var helt lille hvalp kunne han finde på at sultestrejke i et par dage lige ind til der kom lidt A38 eller olie på - men kan fornemme at Gd'er tit har det sådan efter at ha hørt lidt fra forskellige GD ejere... men ellers kunne det sikkert godt ha været en mulighed ;o)

Janni M : Jeg vil tage et kig på den hjemmeside og se hvad det er for noget...

Tak for rådene ;o)
    Mette & Tommy !

• #20   1. feb 2006 http://www.olivers.dk/

• #21   1. feb 2006 skift foder til noget der dufter godt i hans øjne, evt. format, www.formatdanmark.dk/, det dufter dejligt af fisk ;0)
    I mine øjne bør en hund ikke have mad stående fremme, men have det tilbudt ved at den arbejder, eller ved at den søger efter det i græsplænen.( evt. giv ham mad 2-3 gange om dagen, spiser han ikke - fjerner du det igen)
    er han bare kræsen, så skal han nok spise når han bliver sulten - opgradere du maden som andre råder dig til - ja så forstærker du hans motivation til at vente, til det "rigtige lækre mad" bliver serveret - menneskemad gør mange hunde kræsne over for tørfoder men der er ofte for mange nærringsstoffer som kan rykke balancen ved det foder den normalt spiser..... ( det har de bestemt ikke har godt af !)
    Nogle hunde kan faste helt op til en uge, uden at man skal være nervøs. Men sørg for at hunden er glad og drikker fint med vand.... held og lykke

• #22   1. feb 2006 Trine T : Tror jeg prøver at få tilsendt en prøve pakke med Oliver's foder - det er da helt sikkert værd at prøve ;o)

Marlene & Samson : Jeg vil prøve at kigge på den side - kunne være en mulighed...
    Til det med at lade maden stå... så har jeg erfaring fra mine tidliger hunde at det at lade maden stå gør at de ind imellem når nu de alligevel er ude ved vandskålen - lige nupper en bid eller to på vejen... og så får hunden jo trods alt lidt at spise...
    Jeg ved ikke om det er fordi han er kræsen eller bare ikke er madglad... kan jeg ikke helt tolke på den måde hans madvaner er...
    Når jeg skifter til noget nyt foder er det vildt spændende i starten... men efter et stykke tid bliver det mere og mere uinteressant og så til sidst bliver jeg nødt til at blande det op for han overhovedet gider æde det...
    Meget mystisk mønster han har...
    Men tror lidt han bare ikke er vild med mad med mindre det er ost og spegepølse ;o)
    Men tak for dine råd under alle omstændigheder - altid rart at høre andres meninger - smiler

Kommentér på:
Hjææælp !!

Annonce