{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om udvikling !! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Fik min ene border collie fra dyreinternat for et år siden. Hun havde vist været ved 2-3 familier i hendes første år før jeg fik hende. Var meget stresset da jeg var nede at se hende, men jeg tænkte at det jo nok mest var pga de omstændigheder at man som lille hund sider et fremmed sted med masser af underlige lyde. Ville give hende en chance, men internattet ville gerne have at hun ikke skulle til flere hjem hvis jeg ikke ønskede at have hende mere, alså hun så skulle aflives. Tog hende med hjem og det er da også gået nogenlunde det første år men er lidt i tvivl om hun har været udsat for nogle ting i starten af hendes liv som måske vil hænge ved. Hun er nu 2 år.
Jeg kan jo ikke lade være med at samligne med min anden Border Taegeuk som er den roligste gemyt i verden.

Luckey hidser sig meget nemt op over for andre hunde under leg med pinde og bolde, og hun kan også nemt komme i klammerier med Taegeuk hvis den nupper bolden foran hende. Det er nok heller ikke det smartest at lade 2 hunde konkurrere om den samme ting, men nogle gange bliver man nødt til det for at finde ud af hvor hundens tolerence er. Når vi går turer kan den slet ikke slappe af. Luckey løber rundt i store cirkler om os og kan slet ikke forstå hvis vi står stille, så begynder den at gø. Mens Taegeuk snuser rundt og undersøger ting har Luckey mest travlt med at bestemme hvor Taegeuk skal gå hen. Tror i det er hyrdeinstinktet der bare er meget kraftigt og vil fortag sig eller er det bare den energiske hund der skal have lov til at rase ud. Den er også meget verbal i dens udtryksform. Snakker meget med små gøen/brummen. Om aftenen er den, den mest kærlige hund man kan forstille sig og vil allerhelst ligge oppe på min mave i sofaen og hygge sig.

Det er som om den ikke lærer af dens egne fejl. Hvis man kaster en bold hen mod en væg drøner den efter bolden uden at skænke væggen en tanke med det resultat at den drøner ind i alting igen og igen. I går var det en stensætning den næsten væltede med sit eget hovede. Og når den løber rundt skal den løbe så stærkt at den gang på gang snubler rundt i svingene med det resultat at jeg har været ved doktor-dyr flere gange med diverse småskader.

Skriver alt det her mest for at prøve at finde ud af om det er en sund hund jeg har som bare er meget hvalpet og skal have lov til det i den tid det nu tager eller om der er ogle herinde der har erfaringer med om det kan være en skade den har fået på sin udvikling i sit første år.

Det lyder måske bare som en ganske almindelig hvalp på 2 år og det er det jo nok også men jeg kan bare ikke lade være med at samligne med Taeguk på 6år og tænke tilbage på hans hvalpe tid hvor han var livlig ja, men ikke med hovedet under benet.

Håber på lidt input fra jer
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om udvikling !!
Kommentér på:
Spørgsmål om udvikling !!

Annonce