{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Kan en hvalp fryse? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har henvist mig til at spørge på et forum, da han hårdnakket postår at hunde, - heller ikke hvalpe, kan fryse. Jeg er nu overbevist om at han tager fejl smiley

Diskusionen går på hvorvidt vi skal have en eller anden form for beklædning til den hvalp vi forhåbentligt får til november. (En japansk spids) i tilfælde af at hvalpetræningen skal foregå udenfor.

Han siger at det er et menneskeligt behov at give hunde tøj på, og jeg giver ham ret, når det gælder at klæde ''pynte''-hunde ud i alt muligt ''fancy-farverigt'' tøj smiley

Giv jeres mening til kende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en hvalp fryse?
  • #1   23. mar 2009 Selvfølgelig kan hunde fryse :o)

    Nogle racer er ikke skabt til vores klima og dem skal man selvsagt klæde på. Man behøver dog ikke at bruge hverken bluser eller kjoler, man kan give den et dækken på, det er rigeligt.

    Man skal overveje det med alle hunde uden underuld.


  • #2   23. mar 2009 En hvalp, eller voksen hund, kan godt fryse.
    Dog vil jeg ikke mene at det er et problem for en hvalp af raen japansk spids, da de jo er rimeligt godt klædt på fra naturens side af....((o:


  • #3   23. mar 2009 Tak for svar smiley

    Nej, er klar over at de er rigtig godt klædt på til vintervejr - også når de er hvalpe.
    Men han mener at jeg pylrer, når jeg altså vil have et dækken til den, HVIS den kommer til at fryse til træningen smiley Gør jeg det?


  • #4   23. mar 2009 Med din race, Ja - så gør du nok.

    Man skal tænke sig om. Når man putter dækken på en hund, der har pels nok, så fjerner man noget af den naturlige beskyttelse en hund har - og så KOMMER den til at fryse.

    Det er lidt ligesom heste og dækkener - kommer det på, bliver den mere følsom.


  • #5   23. mar 2009 med en japansk spids er det ikke nødvendigt, den har en fin tyk pels. Når man er til træning bevæger man sig jo. Den skal selvfølgelig ikke ligge og sove ude på jorden.

    Jeg har endnu ikke set en japaner med dækken på til træningen. Kun hvis den har skullet ligge i en kold bil og vente i meget lang tid og hvis det er MEGET koldt


  • #6   23. mar 2009 Ok tak for det smiley Så er det nok bare mig.. Jeg er nok en smule pylret i det hele taget smiley Det er jo synd at den fryser, tænker jeg smiley

  • #7   23. mar 2009 Skal den heller ikke have det på som hvalp?

  • #10   23. mar 2009 Nete.. Jeg har skam læst om den, og ja jeg ved også at den skifter pels smiley Grunden til at jeg spørger herinde er jo at jeg gerne vil høre jeres mening/erfaring. Jeg glæder mig sådan til vi får vores hund, og jeg vil suge ALT den viden til mig jeg overhovedet kan smiley Jeg kontaktede kennelen vi skal adoptere fra i dag, og fik reserveret en hvalp, og håber meget på at vi kan have en nogenlunde kontakt så jeg kan få svar på alle mine spørgsmål smiley
    - Jeg er en pyllermor, og ved også godt at jeg skal tone ned på det smiley Bare rolig, der har jeg min kæreste til at sige det til mig hvis det bliver for galt, haha smiley

    Det er første gang jeg skal have hund, men min kæreste har mere erfaring inden for det. Det er også grunden til at det er mig der skal gå til træning med den smiley Det er både for min, og hvalpens skyld smiley

    Tusind tak for jeres svar alle sammen. Det er dejligt med noget respons, fra mere erfarne hundemennesker smiley


  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #11   23. mar 2009 Hej Liv de andre har givet dig svaret, så jeg vil bare lige sige, hellere pylret end ligeglad. Jeg går ud fra at det er din første hund ??? Hvis jeg gætter rigtigt er den gode nyhed, det er meget nemmere med nr to ;0)))

    Du skal bare spørge, heller en gang for meget end en for lidt.


  • #12   23. mar 2009 Om ikke andet, så se på det når du kommer igang med træningen. Kan huske en dag jeg havde louie med til hvalpetræning, og selvom det var sommer/tidligt efterår, så regnede det heeeeelt vildt og var bare mega koldt. Vi var gennemblødte og lille baby louie med sin babypels (som er noget af den samme som på en japansk spids, hvis ikke tykkere) rystede simpelthen og var helt trist. Der ville jeg dælme gerne have haft et dækken. Måtte pakke ham ind i et håndklæde og få et lift hjem, fordi han var så gennemkold.

  • #13   23. mar 2009 Trine - Ja det er min første hund smiley Har brugt lang tid på at finde en race der passer både mig og min kæreste, og den japanske spids er helt perfekt til os - vurderet udfra det jeg har kunne læse mig til smiley

    Og et plus er jo også at den er ufatteligt smuk smiley
    Men det er jo selvfølgelig ikke det vi har valgt ud fra smiley

    Og Trine, det er også min mening smiley Men jeg ved også godt at det er en hund og ikke et menneske.. smiley


  • #14   23. mar 2009 Julie P - God Ide.. De skriver også at det er en god ide at tage et håndklæde med, på hundetrænerens side.

  • #15   23. mar 2009 jeg syntes at det er et helt fair spørgsmål.
    Nogle hvalpe fryser min norske buhund frøs lidt et par dage her i starten af året. men det stoppede hurtigt da hun begyndte at skifte sin første hvalpe pels.
    Min samojede har aldrig froset og dens pels er så vidt jeg ved magen til din kommende spidshvalps pels så det skulle ikke blive et problem.
    Du kan jo gøre det at når du har været til træning med den har du et varmt tæppe den kan putte i i bilen bag efter.


  • #16   23. mar 2009 den japanske spids har ikke brug for tøj, tværtimod elsker den når det er koldt. den eneste gang vi bruger dækken er når vi har været til svømning og hundene skal ligge mere eller mindre våde på vej hjem i bilen.

    et håndklæde er en god ide at have med

    jeg har inviteret dig i japansk spids gruppen


  • #17   23. mar 2009 Liv: det er en god idé ihvertfald! Kan bare huske, hvor gennemblødt den bette hund var... Og han hoppede bare op ad mit ben for at komme op, fordi han var så kold og pylret he he...

    Vil nu også sige at en regnfrakke/dække noget er en god idé selvom vores spidser har frygteligt meget pels. Jeg har en til Louie, hvis vi skal ud i styrtregn. Det tager flere timer for ham at tørre, og om morgenen har man bare ikke lige tid til at stå og nussen hunden med et håndklæde i flere timer...


  • #18   23. mar 2009 Tusind tak for alle jeres svar

    Jeg vil, når jeg begynder til træning med den, tage et håndklæde og et tæppe med til den. Heldigvis har jeg stadig masser af tid til at sætte mig ind i racen, og dens behov da vi jo først får den til november ca. smiley


  • #19   23. mar 2009 Connie - Tak for invitationen. Har accepteret smiley

  • #21   23. mar 2009 Nete - Ja du har ret smiley Man vil jo altid syntes at ens egen hund er den smukkeste og bedste i hele verden. Og tak for rosen. Jeg mener at det er ens pligt at sætte sig ordentligt ind i tingene før man får en hund. Man har jo et ansvar! - Jeg er 19år gammel, og har desværre alt for mange gange set at jævnaldrene har anskaffet sig en hund som de slet ikke kan overkomme smiley Og jeg syntes det er så forfærdeligt, for det er jo ikke hundens skyld at den bliver som den gør. Det er ejerens!

    Min kæreste arbejder ved forsvaret, og vil tage vores kommende hund med hvergang han skal løbetræne. Så det bliver aktivering for hunden - samt at jeg skal gå til hvalpetræning med den, og senere vil jeg gerne gå til det der kombinerede agility og lydigheds træning med den. Lydigheds rally? Det mener jeg at det hedder.

    Og ja Nete.. Er overbevist om at jeg kommer ind i en fantastisk verden.. En hund giver jo en så meget igen! Det er fantastiske dyr.. Er så fascineret af deres væsen.

    Årh hvor jeg glæder mig! smiley Kan snart ikke vente! smiley


  • #23   23. mar 2009 Ja det er rigtig lang tid! smiley Det er også hårdt at skulle vente.. Men jeg prøver at se positivt på det.. På den tid kan jeg jo nå at samle en hel masse viden ind omkring den.. Vil også se om jeg ikke kan tage til nogle forskellige Japansk Spids arrangementer inden vi får vores hvalp. smiley

    Og ja.. Den helt rigtige hund er bestemt værd at vente på smiley


  • #25   23. mar 2009 haha.. Ja. Det må jeg! Mon ikke jeg kan få ham overtalt? smiley I så fald optager jeg en video af det og lægger den på min profil smiley

  • #26   23. mar 2009 det er slet ikke så usædvanlig lang ventetid for en japansk spids hvalp.

    med en tilgang på en 30-40 hvalpe pr år, så er tålmodighed en god ting


  • #27   23. mar 2009 Lige præcis Connie.



Kommentér på:
Kan en hvalp fryse?

Annonce