Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund med til sverige ?
  • #1   24. mar 2009 Jeps, du skal have hundepas hvis du skal have hunden med til Sverige. Det koster vist ikke mere end omkring 100 kr + undersøgelse af hunden hos dyrlægen = konsultation.

Men hunden skal også være rabies-vaccineret. Dvs. 2 rabiesvacc. med en måneds mellem. Efter den sidste skal der gå 120 dage før man tager en blodprøve, som fortæller om rabies-vaccinationen er dækkende nok.
    For at holde rabies-vaccinationen ved lige, skal hunden igen vaccineres inden for 365 dage. Efterfølgende hver 3. år.

Der udover skal du til dyrlægen med hunden tidligst 10 dage før indrejse til Sverige og hunden skal have en ormekur og en sveriges-attest.

• #2   24. mar 2009 (link fjernet)

Alt vedr. at tage hund med til Sverige.... det kræver nioget planlægning...((o:

• #3   24. mar 2009 Du skal have et hundepas ved enhver form for rejse med hund i EU.
    Din hund skal også være rabies-vaccineret og en blodprøve udtaget efter (mindst) 4 måneder skal vise, at hunden har reageret på vaccinen og dannet antistoffer mod rabies. Dette skal selvfølgelig også skrives i passet.
    Endelig skal din hund have ormepiller nogle få dage inden indrejse. Igen noget dyrlæge skal attestere i pas.
    Pris? En del. 2000-2500 kr. vil jeg gætte på.

• #4   24. mar 2009 Jeg har altså kunne klare det hele for under 1000-1500 kr incl. 2 vaccinationer, hundepas, sundheds-tjek, rabies-blodprøve etc.

• #5   24. mar 2009 hold da ferie.. skal til Malmø og besøge en kammerat.. og havde da bare tænkt mig at tage hunden med...
    Godt jeg lige læste det her.. troede ikke det krævede så meget for en tur til Sverige..

• #6   24. mar 2009 Kenneth:
    Så er du fejlinformeret....!

• #7   24. mar 2009 Da vi tog med færgen sammen med vores to små vovser var vi de eneste fra hele færgen som "tolderne" stoppede i Göteborg!
    Og et var at vi havde hundepas, men de tjekkede også godt efter om rabies-vaccinen var lovligt overholdt!!! Og nej, der er ingen nåde hvis papirerne ikke er i orden!!!

Så sørg for at få det pas sammen med rabiesvaccinen!!!!!

• #8   24. mar 2009 Sverige har meget strenge regler.... Du ser også på udstillingerne at der er en dyrlæge tilstede i et tidrum der laver attester og giver piller til de svenske hunde.... så de efter bare 1 dag i dk kan komme med hjem igen...((o:

• #9   24. mar 2009 Svenskerne er iskolde, hvis hunden ikke har pas, hvori rabiesvac. og der er blodpr. efter 120 dage med tilfredsstillende resultat, samt ormepille under 10 dage inden indrejse, så tager de hunden i karrantæne!!!! Og så koster det først rigtig mange penge!!!
    Det er fuldstændig ligegyldigt, hvor hunden kommer fra, hvis den kommer via DK, så er reglerne vigtige at overholde, fordi de tjekker!!!

• #10   24. mar 2009 Det er IKKE et krav at man vac. 2 x for rabies!! Men en gang efter fyldt 3 mdr og derefter 120 dage, så tages blodpr. herefter vac. hver 3. år

• #11   24. mar 2009 Jeanette **EN GANG DKK ALTID DKK** *

Jep og risikerer man ikke også en KÆMPE bøde oveni karantænen...?

• #12   25. mar 2009 man risikerer ikke karantæne. Man har altid muligheden om at vende tilbage til DK igen.

• #13   25. mar 2009 Hmmm, Lars. Jeg har hørt at bliver du stoppet ved grænsen, vil du få hunden i karantæne, men kan vælge at rejse hjem igen...Bøden slipper du ikke for, da det bliver opfattet som forsøg på indsmugling....og de er ret strikse med det.

• #14   25. mar 2009 Det er vel ikke kun når man kommer fra DK at rabies, ormekur og pas skal være i orden. Mener det er generelt fra alle lande hvis man vil ind i Sverige med hund.

• #15   25. mar 2009 Rie: jeg bor i malmø kender mange der bare er kort over, der er ikke fulgt en bøde med. Jeg kører aldrig selv uden det er ok. Vil man besøge et land må man have tingene iorden

• #16   25. mar 2009 (link fjernet)

(link fjernet)

Det er også fordi der har været noge tilfælde af dværgbændelorm og vi ikke er 100% rabiesfri i DK. Jeg synes det er lidt svært at gennemskue...min kæphest er:

Flagermusene på Kronborg, de flyver naturligvis ikke over til borgen i Helsingborg, uden at være rabiesvacc...?

Alle de vilde dyr, vader ikke frem og tilbage over grænsen nordpå uden at være rabiesvacc...?

Altså Sverige er landfast med kontinentet...men i juni 2010 skulle det være slut med deres særregler. Der er de nødt til at harmonisere med resten af EU:)

• #17   25. mar 2009 Lars: Jeg er helt enig i, at reglerne er der og de skal naturligvis overholdes. Jeg stiller måske bare lidt spørgsmålstegn ved rimeligheden i reglerne... Vi har sommerhus på Hallandsåsen og kører også jævnligt frem og tilbage. Dejligt land Sverige;))

• #18   25. mar 2009 Sverige har jo altid haft mange regler, som vi andre har synes var overdrevne. Men det ses jo, at andre lande tager nogle af disse regler til sig og indføre dem ved lov.

Og der er jo ingen skade sket ved at hundene får rabies-vacc., det kunne jo være at man også her i DK kunne blive rabies-fri om man var lidt mere om sig.

• #19   25. mar 2009 Jeg synes det er meget overdrevet, at eksempelvis mine hunde og katte skal ha' en ormekur hver 21. dag for, at jeg må ha' dem med i sommerhus...

Rabiesvacc. er ok...men attesten og ormekuren er stærkt overdrevet. Mine katte kan altså ikke tåle at få en ormekur så tit, de bli'r da helt hudløse indvendig...dyrlægens ord:))

• #20   25. mar 2009 *hver 28. dag, undskyld.

Det er vel altid lidt irriterende, når man selv bliver ramt af særregler.

Forresten, Anne R, hvilke lande har taget hvilke regler til sig? Jeg har nærmere hørt, at Sverige skal harmonisere med resten af EU, som de er en del af, men det kan være jeg ta'r fejl.

Jeg tror nu heller ikke vi kunne udrydde rabies helt, Jylland er jo også landfast med kontinentet;)) Faktisk er vi lige pt på listen over rabiesfri lande... (link fjernet)

• #21   25. mar 2009 Ja, der kan jeg godt se, at det ville være rart om ormekuren kunne gælde lidt længere tid. For det er da træls og specielt hvis kattene ikke rigtig kan tåle den.

• #22   25. mar 2009 Ja det er lidt træls:) Men det er da blevet lettere, før i tiden måtte man jo slet ikke ha' dem med ind...det må man heldigvis nu;))

• #23   25. mar 2009 hold da op troede ikke det var så indviklet at tage sin hund med på ferie..

• #24   25. mar 2009 Det er ikke kun sverige der er lidt for sig selv.
    I Irland er de en smugle mere besværlige.

Men nu er det ikke så mange der lige tager te smut der over

(link fjernet)

• #25   25. mar 2009 Wouw, ja det er sgu da endnu mere tricky:/

T&S K: Nej man skal starte i god tid...vi har endnu ikke haft Mimi med i sommerhus. Hun kan få taget blodprøve tidligst d. 8. maj, så skal vi lige vente på svar(den skal sendes til Skotland eller Tyskland...) og SÅ kan vi komme afsted;)) Vi fik hende hjem d. 25. november:O

• #26   25. mar 2009 Min dyrlæge har fortalt rigtig grimme historier om folk der ikke havde rabies vacc. i orden. Der er sq hunde der aldrig kommer med tilbage. Svenskerne er HYSTERISKE omkring det.

Jeg skal os igang. men ihhh det er da irreterende.

• #27   26. mar 2009 Det ville jo være rigtig rart om f.eks. dyrlægerne spurgte folk når de kom første gang med deres hund og den skal vaccineres - om de måske en gang i fremtiden skulle have hunden med til udlandet, Sverige eller andet. For så kan man lige så godt få det gjort når hunden er lille.

Det ville være god service fra dyrlægernes side = ekstra indtjening til dem.

• #28   26. mar 2009 Anne R:
    Ja det ville være en super service:)

Sandra:
    Ja, jeg turde sgu heller ikke ta' afsted uden at have det hele 100% i orden, det er helt sikkert...reglerne skal overholdes, det er klart, men de er altså liiiidt ekstreme...;))

• #29   26. mar 2009 Meget. Min dyrlæge har fået fortalt at nogle fik deres hunde aflivet, og så oveni hatten os liiiige en bøde.

Kommentér på:
hund med til sverige ?

Annonce