{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Hvordan valgte i hvalp? {{forumTopicSubject}}

Ja sad her og snakkede med mine forældre om hvordan vi valgte vores hunde ud af hvalpe-flokken.

Manden og jeg havde snakket, undersøgt og valgte en RR for ni år siden. Vi valgte den skulle være med tavle, og begyndte så at søge på nettet. Vi skrev os op på Kennel Hunting Choir's hvalpe-liste. Og endelig oprindede den dag vi skulle op og se på hvalpe. Vi blev budt velkommen af Mor Rita der kom løbende ud til vores bil, med logrende hale. Da vi trådte ind i stuen, blev vi ellers overfaldet af 10 dejlige kluntede RR hvalpe. Efter et godt kig, snak valgte vi så den store skønhed i kuldet. Den tungeste og største, med flotteste Ridge. Vi var besluttet på vi skulle gå på udstilling og den hvalp vi valgte, skulle avls godkendes. Så kom kennel-mutter med kage og kaffe, og vi satte os og fik hele historien om deres hunde, det var rigtig hyggeigt. Da pludselig jeg kan mærke en lille pote og kold snude ved mit ben, Jeg kigger ned, og den mindste RR hvalp, står og kigger bedende på mig. Jeg tager ham op, og han lagde sig til rette i mit skød og tog en lur. Kennel-mutter fortæller mig så, at det var den sidst fødte og da den vejede meget mindre end de andre, blev den skubbet væk af de andre, så de fik flaskemælk som tilskud. Den havde også en Ridge-fejl så den ville aldrig blive avls-godkendt, eller kunne gå på udstillinger. Så den hvalp slog jeg hurtigt ud af hovedet, havde jo også valgt den anden. Senere skulle jeg på toiletet, hvalpen havde overhovedet ikke bevæget sig i mit skød. Men der fulgte den mig hele vejen ud på toiletet, sad pænt og ventede til jeg var færdig, og gik så med mig ind igen, op i skødet og sove videre. Jeg var helt solgt, og endte med at vælge alt udstilling osv, fra, og vælge lille Chilli. Hun fortalte mig så, at jeg var den første han var kommet til, havde dog heller ikke opdaget ham før han kom hen til mig, da han ikke rigtig søgte mennesker andet end kennel-mutter, og det var heller ikke så meget. Og ja tre uger efter hentede jeg ham.
Og idag ni år efter har jeg så stadig min elskede guldklump, og han prøver stadig at kravle op i mit skød (så godt han nu kan, da han hurtig kom efter at være den mindste, til at være en stor flot han-hund)

Så ja vil sige han valgte mig smiley hvordan valgte i jeres elskede hvalp ud af kuldet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan valgte i hvalp?
  • #1   27. mar 2009 En skøøøøn historie....

    Ville ønske at min var lige så romantisk. Men faktum er at hverken mine hunde eller jeg har valgt hinanden. Det har opdrætter.......*GGGG*


  • #2   27. mar 2009 Jeg valgte ikke selv:-)

    Da vi var på besøg første gang var hvalpene 3 uger gamle. De 5 lå i klump, deriblandt "tæve nr 2", som jeg var skrevet op til.. Den 6. hvalp kravlede rundt og hen til mig og skulle nusses.. Men altså det var jo ikke hende, jeg skulle have..

    Og hvem er jeg så endt op med? Jo da.. den bette eventyrer *S* Så jeg siger også at Luna valgte mig:-)

    Men jeg regner med at den næste bliver valgt af opdrætter og en god veninde kommmer lige ind over også:-)


  • #3   27. mar 2009 Sigurt var den 1. der kom løbende da vi trådte ind op opdrætters køkken. Jeg var helt solgt til hans brune fregner og den lille bils han har i panden. Da vi skulle gå igen var Sigurt løbet først og havde sat sig foran døren. Så der var bare igen tvivl om at han skulle med os hjem *g*. En ugen senere hentede vi ham.

    Asta blev valgt lidt mere med hovdet *s*


  • #4   27. mar 2009 Der var ikke så mange tæver tilbage i kuldet. Daisy var 9 uger da vi "fandt" hende og der var de fleste jo solgt :o)

    Da vi skulle op og vælge vores GD hvalp, var der 3 hanner at vælge mellem.
    2 tigret og 1 gul og vi ville ha en tigret og valgte den mest lyse af dem.




  • #5   27. mar 2009 Jeg har jo så ikke været så heldig at have været udsat for sådan et valg endnu;o)

    Men når engang dagen kommer, jamen så vil det blive med hjælp fra opdrætter. Ting jeg selv vil kigge efter er om hvalpen(e) er tillidsfuld modig/mere forsigtig osv.
    Skulle jeg ikke være tilfred med opdrætters valg af hvalp(e), jamen så må jeg jo vente til næste kuld eller finde et andet sted.
    Der hvor jeg påtænker at få hvalp fra engang i fremtiden, udvælger opdrætter (baseret på købers ønsker og planer med en hvalp) nemlig et par stykker som han mener er de rette. Og så kan man vælge fra dem. Så der er ikke frit valg på alle hylder


  • #6   27. mar 2009 Dejlig historie og vist det rigtige valg du gjorde for 9 år side...*SS*

    Monty aå jeg kun 1 gang inden jeg hentede ham hjem på 8 ugers dagen... Han var kun knap 3 uger gammel og født hos en opdrætter (hvis man er det med kun 1 hund) i Warzawa. Han blev valgt ud fra farve(eneste han i den farve) da der ikke rigtig var forskel i hvalpenes personlighed på det tidspunkt.
    Tesla kom dumpende gennem en tysk veninde, der også opdrætter Tm'ere. Hun vidste at jeg var begyndt at kigge efter en tæve og mailede at der var en i Østrig, som var 7 uger gammel. Opdrætter havde udvalgt hende til sig selv. Da en af hendes hunde blev syg og skulle gennem en komplieret operation, der krævede ro efterfølgende, besluttede hun at det ikke ville være rigtigt med en hvalp i huset. Jeg fik billeder + info pr. mail og takkede ja til tilbuddet efter 2 dage. Hurtig ansøgning om importtilladelse og hun blev hentet som 10 uger gammel i Østrig.
    Så min tæve kom lidt før end beregnet da jeg egentligt først ville have haft en i den kommende sommer...((o:


  • #7   27. mar 2009 Nikko blev valgt til os af opdrætter smiley

    Vores lab bliver en blanding af hvad jeg synes, og hvad opdrætter synes passer til mine krav :o)


  • #8   27. mar 2009 opdrætteren vælger - det er dem der kender hvalpene bedst

  • #9   27. mar 2009 Belle valgte jeg selv - og har ikke fortrudt mit valg! Hun er min øjesten :o)
    Rouge blev valgt ud til mig af opdrætteren.. Men ud fra de billeder jeg havde fået af kuldet var hun min yngling! Så det var jo ikke helt skidt..
    Bazzzooka valgte jeg selv.. Han er valgt med både hjerte og hjerne. Han var den roligste i kuldet og den blideste. Det var vigtigt for mig at få en hund der kunne fungere i vores lille famile og det gør han så absolut :o) Men hold da op hvor er det svært at bestemme sig når man står og kigger på sådan en kurvfuld dejlige hvalpe...


  • #10   27. mar 2009 Jeg valgte Batman da han var 3 dage gammel -
    Jeg måtte sige til interesserede købere at han allerede var
    reserveret, på trods af at jeg endnu ikke havde fortalt min
    mand at vi skulle beholde een af Freja's hvalpe..
    Hans eneste kommentar var: Jamen, skat, så er der jo snart
    ikke plads til mig i sengen :-)))))))


  • #12   27. mar 2009 Det er så hyggeligt at sidde her med sin kaffe, og læse hvordan folk har anskaffet sig sine elskede hunde. Istedet for alle disse mange indslag på det sidste, om folk der skal af med dem!!




  • #13   27. mar 2009 hmm der var kun ham tilbage... :S hehe

    Vi havde egentligt aftalt at vi IKKE skulle have ham med hjem da vi kørte hjemmefra.

    Men så kom vi ned til den her lille forsømte hund, og så nænnede vi faktisk ikke at køre uden. Og nu ligger han og prutter så det svier i øjnene smiley


  • #14   27. mar 2009 Reiki fik jeg i øvrigt (ikke som hvalp) da jeg netop DEN dag havde besluttet mig for at tage ud og se min første udstilling, rendte på min opdrætter som lige havde fået ham tilbage fra køber, og han nu skulle udstationeres.
    14 dage indtil jeg kunne komme og se ham, blev brugt på hundeweb, og jeg tog ham så med hjem samme da som jeg var og se ham.

    Og jeg kunne ikke være mere tilfreds med mit valg, selvom planen dengang, faktisk var at jeg skulle have haft en hvalp sidste sommer eller denne sommer (fra den samme opdrætter) hehe...


  • #15   28. mar 2009 Efter vi havde udvalgt opdrætter, valgte vi Lia ud fra mentaltest af hvalpene.

    Det var faktisk lidt sjovt for ud af et hvalpekuld med 6 tæver, mente opdrætter at Lia var den, som mindst passede til vores profil, men da resultaterne fra mentaltesten kom, viste de at hun var den, der bedst passede til os, så fra at være den hvalp vi havde mindst interesse i, endte hun med at blive vores. smiley


  • #16   28. mar 2009 Flica er en genbrugshund. Jeg var tilfældigt med min mor til agility stævne fordi jeg var nød til at løbe med hendes hund da hun selv havde halsbetændelse -og deraf jo ikke rigtig havde stemme til agility ;o) Det var i sønderjylland og en opdrætter derfra var til agilitystævnet for nyligt blevet ringet op af en hvalpekøber på Fyn at de skulle af med deres hund pga. skilsmisse.. Det hørte jeg og fik arrangeret at vi tog ud og kiggede på hende i Odense (jeg er selv fynbo), min mor kørte mig og på vej derud skrev jeg en sms til min mand at det kunne være at der var en hund når han kom hjem fra arbejde ;o) Og det var der! Flica så fornuftig ud, så selvom jeg ellers har mine forbehold for racen, efter at være vokset op med og har omgåes en del af ikke altid lige heldig karakter, men da Flica som sagt så fornuftig ud tog jeg hende med hjem efter at vi ikke engang havde været der i en halv time, Flica var på det tidspunkt knap 2 år gammel, i dag er hun 9 år og hvad temperamnet angår er hun lidt af et pragt eksemplar for racen så jeg føler mig meget heldig! :o)

    Cody er ligeledes en genbrugshund. Jeg havde kigget på racen et stykke tid og havde besøgt en opdrætter og besluttet at min næste hund skulle være en aussie, men hvornår det skulle være var ikke rigtig fastlagt. Nogen månder efter at jeg havde besøgt den opdrætter, skrev hun til mig at hendes bekendte overvejede at finde et nyt hjem til sin, på det tidspunkt 6 år gamle hanhund, HVIS hun kunne finde det rette hjem, jeg skrev til vedkommende og vi skrev sammen et stykke tid -hun ville kun af med ham hvis det var det rigtige hjem, til sidst aftalte vi et besøg og jeg tog derover, med Flica, det gik super, Cody var skøn og hans ejer rigtig sød og vi tog hjem igen så vi hver især kunne tænke lidt over det, jeg var klar og Codys ejer var sådan set også klar på mig, faktisk viste det sig at det mere var Flica der skulle godkendes ved vores besøg end det var mig -igen så har Flicas race ikke altid det bedste ry, men Flica blev også godkendt og Cody flyttede her over dagen før sin 7 års fødselsdag, i dag er han 12 år og still going strong :o)

    Chivas kommer så fra den opdrætter jeg besøgte den gang jeg undersøgte racen, vi havde fra det tdspunkt haft en overfladisk kontakt og jeg flugte også med på hendes hjemmeside og da Chivas' kuld blev født kunne jeg ikke stå for de 11 dejlige hvalpe, så jeg måtte have én, en han hvilket der var 7 af i kuldet, opdrætter valgte de 3 ud hun mente ville passe bedst til mig og min ønsker om en kommende lydighedsstjerne :o) Den ene valgte jeg fra næsten med det samme, dels pga. farven, han var samme farve som Cody og jeg syntes at det ville være en lille smule øv med en i samme farve, når de 6 andre hanhvalpe var merle, men dels også fordi opdrætteren mente at han var den blandt de 3 der bedst ville egne sig som 'bare' familiehund, så et eller andet sted syntes jeg ikke at det var nødvendigt at jeg tog ham når jeg dels havde en del erfaring samt flere ønsker for min kommende hund, så der var to blue merle tilbage at vælge i mellem, jeg brugte lang tid på at overveje frem og tilbage, mest fordi jeg godt kunne se at den ene af dem nok ville blive noget pænere bygningsmæssigt end den anden og sammen med lydigheden ville jeg også gerne udstille lidt, men ham med den pænere bygning sagde mig bare ikke så meget når jeg var sammen med hvalpene, så efter mange og lange overvejelser blev det Chivas og jeg kunne ikke være mere tilfreds! :o)

    Gaia er fra Belgien, så jeg så kun hvalpene på billeder og webcam og måtte ellers holde mig til hvad opdrætteren fortalte om hvalpene, der var kun to tæve hvalpe så der var ikke så mange at vælge i mellem, jeg valgte Gaia da hun på det tidspunkt så ud til at blive pæneste (hun er købt med avl for øje) og samtidig var hun i følge opdrætteren den af de to piger der var mest fremme i skoene, fremme i skoene det holdt godt nok stik, men udseenemæssigt må jeg indrømme at hun ikke helt lever op til hvad jeg havde forventet, jeg havde ikke forventet en champion, meeen, jeg havde nu heller ikke regnet med en 2. præmie hund.. :o( Men dejlig, dét er hun i hvert fald!! :o)


  • #17   28. mar 2009 Balto var et rent tilfælde. Vi var nede og købe pizze en lørdag aften, også så et opslag i den lokale Poppy dyrecenter, vi ringede til dem dagen efter og var ude og kigge på hvalpene senere på dagen. Balto var den næstsidste han der var der, og så var der tre søstre. Balto sad og kiggede lidt på os på afstand og kom så hen da de andre havde hilst færdig. Han var her om tirsdagen.

    Meegò er valgt udelukkende på udseende. Så ham for 6 uger siden, og nu er han endelig kommet hjem. Er slet ikke i tvivl om at det var det rette valg (endnu). :o)


Kommentér på:
Hvordan valgte i hvalp?

Annonce