Hos dyrlægen - hvad gør i? Hos dyrlægen - hvad gør i?
Inspireret af en anden tråd vil jeg gerne høre hvilke forholdsregler i gør hos dyrlægen og hvordan dyrlægen behandler jeres hunde.
Mine 2 monstre er vidt forskellige.
Tesla: Elsker alt og alle, inkl. dyrlægen. Har aldrig været nervøs, aggressiv eller andet og hun synes dyrlægen er herlig... for han har guffer..((o:
Monty: Er glad for dyrlægen men bryder sig ikke om at han "piller" ved ham.... Af samme grund får han en mundkurv på inden vi går ind da han panikker over nåle og andet. Skal vi nogen sinde igennem en ørerens eller anden let kompliceret eller tidskrævende behandling vil han blive bedøvet da han udnytter sine 65 kg MEGET for at undslippe dyrlægen "pilleri"
Dyrlægen har ikke bedt om at han har mundkurv på. Jeg synes iikke der er grund til at tage chancer med så stor og kraftfuld en hund. Mundkurven kommer da også af inden vi forlader konsultationsrummet og så nusser og kæler Monty og dyrlæge samt de obligatoriske guffer ryger ned
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Men blev hun eget bange eller dyrlægen ville have hun skulle have mundkurv på, så fik hun det uden diskussion.
Jeg har ikke denne "mundkurvs-forbi" og har faktisk en til Fie *G*
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.288
Møffe var MEGET reserveret overfor alle, og temmelig bange for dyrlægen. Min dyrlæge satte god tid af til hende, så hun ikke skulle presses. Jeg medbragte selv lækre lækre godbidder (efter aftale med dyrlægen, da Møffe var meget kræsen osse), og det blev respekteret når hun sagde fra.
Det var mig der holdt hende, og hun fik lov lige at snuse rundt før der blev kigget på hende.
På den måde slap vi for mundkurv o.l. og selvom hun aldrig ligefrem blev glad for dyrlægen, så blev det da sådan at hun ikke var panisk når vi var der.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Men ville ikke have et problem, hvis de vil have mundkurv på hende.. hvis det var en "problem" hund
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 593
Er sikker på, at Cæser sagtens kunne være der en uge..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.288
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
men man kan gøre alt ved joey, både i øre, øjne, næse og mund og han er ligeglad, bare han får lov lige at hygge bagefter så er alt ok..
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Mynte kan man gøre alt ved, uden hun bliver andet end mopset. Hun siger gerne hun er utilfreds, men ikke noget videre i den dur.
Jana kan man ikke bare sådan pille ved. Skal hun stikkes, eller undersøges nærmere, så bliver det enten gjort promte uden mundkurv, inden hun opdager hun er kommet ind til en dyrlæge. Eller hun får kurven på, hvis hun har tid til at kører sig selv op. Lige så er der ting vi frabeder dyrlægen at ordne - f.eks. analkirtler og kløer. Det er der ingen grund til han kører hende op over, når vi selv kan klare det der hjemme.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Sådan har min den store det også.... og han er meget glad ved Simon, vores dyrlæge. Men derfor synes han nu alligevel ikke at Simon skal stikke ham eller kigge kløer. Der stopper hans overbærenhed.... trods at han normalt er utroligt overbærende...*S*
Monty har aldrig bidt nogen og jeg ved heller ikke om han ville gøre det... Men jeg synes dog ikke at det er rimeligt at tage den chance..((o:
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 106 Svar: 1.812
Men han stresser lige så snart han skal undersøges.
Kiri aceptere at være ved dyrlæge. Hun finder sig i alt, skal hun have lavet noget ved en pote skal dyrlægen bare støtte poten Kiri holder den selv helt stille. Hun sidder musestille til hun bliver løftet ned, og så kan det kun gå for langsomt med at komme ud.
Hverken Jingo eller Kiri tager mod godbidder.
Jace elsker sine dyrlæger og deler villigt ud af slik, våde møser og kram.
Hun er en kat siger dyrlægen.
Hun modtager gerne godbidder under vejs.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
De må gøre alt ved hende og de får mange møsser, som er meget våde.......når de er færdige får de endnu flere møsser fordi hun er så lettet over, at alt er overstået :o)
Det eneste hun ikke tager imod der er bestikkelse......godbidderne kan ikke spises ved dyrlægen :o)
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Så snart vi stiger ud af bilen er hun på!.. Hun går går glad hen til døren, og sidder så spændt og venter i konsultationen.
Hun sidder konstant og kigger hen mod den dør dylle kommer ud af, og når han så kommer bliver hun simpelthen SÅ glad!
Men, hvis hun var nervøs og utryg, ville jeg ikke tøve med at give hende en stofmundkurv på.. Jeg mener ikke at min hund er farlig, eller har behov for mundkurv, men der kan være enkelte situationer.
Hvis hun f.eks en dag har store smerter, og dyrlægen f.eks ville være utryg ved at håndtere hende i den situation, ville jeg heller ikke tøve med en mundkurv.
Og samtidig ville jeg stejle voldsomt hvis en dyrlæge en dag insisterede på at hun skulle have mundkurv på til en rutineundersøgelse..
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
De eneste,der ikke har kunne fordrage dem,var Buddy og Ozzy..
De fik mundkurv på,når de havde fået en guf og vi skulle igang..
Ikke at de lavede udfald,men sommetider kunne man ikke høre helt så meget,pga deres knurren..
Hos dyrlægen - hvad gør i?