876 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hos dyrlægen - hvad gør i? Hos dyrlægen - hvad gør i?

Inspireret af en anden tråd vil jeg gerne høre hvilke forholdsregler i gør hos dyrlægen og hvordan dyrlægen behandler jeres hunde.

Mine 2 monstre er vidt forskellige.
Tesla: Elsker alt og alle, inkl. dyrlægen. Har aldrig været nervøs, aggressiv eller andet og hun synes dyrlægen er herlig... for han har guffer..((o:
Monty: Er glad for dyrlægen men bryder sig ikke om at han "piller" ved ham.... Af samme grund får han en mundkurv på inden vi går ind da han panikker over nåle og andet. Skal vi nogen sinde igennem en ørerens eller anden let kompliceret eller tidskrævende behandling vil han blive bedøvet da han udnytter sine 65 kg MEGET for at undslippe dyrlægen "pilleri"
Dyrlægen har ikke bedt om at han har mundkurv på. Jeg synes iikke der er grund til at tage chancer med så stor og kraftfuld en hund. Mundkurven kommer da også af inden vi forlader konsultationsrummet og så nusser og kæler Monty og dyrlæge samt de obligatoriske guffer ryger ned

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hos dyrlægen - hvad gør i?
  • #1   2. apr 2009 Dyrlægen kan gøre alt ved Fie.

Men blev hun eget bange eller dyrlægen ville have hun skulle have mundkurv på, så fik hun det uden diskussion.

Jeg har ikke denne "mundkurvs-forbi" og har faktisk en til Fie *G*

• #2   2. apr 2009 Reiki elsker alle -osse dyrlægen, selvom han ikke altid bryder sig om det dyrlægen gør. Men min dyrlæge er osse god til at rose, give tid, og hygge lidt om hunden når det "grimme" er overstået.

Møffe var MEGET reserveret overfor alle, og temmelig bange for dyrlægen. Min dyrlæge satte god tid af til hende, så hun ikke skulle presses. Jeg medbragte selv lækre lækre godbidder (efter aftale med dyrlægen, da Møffe var meget kræsen osse), og det blev respekteret når hun sagde fra.
    Det var mig der holdt hende, og hun fik lov lige at snuse rundt før der blev kigget på hende.

På den måde slap vi for mundkurv o.l. og selvom hun aldrig ligefrem blev glad for dyrlægen, så blev det da sådan at hun ikke var panisk når vi var der.

• #3   2. apr 2009 Luna er ikke bange for dyrlægen *s* og har dyrlægen en guffer er det endnu bedre:-)

Men ville ikke have et problem, hvis de vil have mundkurv på hende.. hvis det var en "problem" hund

• #4   2. apr 2009 Cæser ELSKER at være hos dyrlægen. For der er jo masser af andre hunde, katte og mennesker der gider nusse og mysse. Plus at han godt har regnet ud, at de giver godbidder. Dyrlægen kan også pille ved ham overalt, så længe Cæser får lov til at mysse imens *G*..
    Er sikker på, at Cæser sagtens kunne være der en uge..

• #5   2. apr 2009 Tilføjer lige -jeg har heller ikke et problem med mundkurven, men det havde min hund, og derfor blev det forsøgt så vidt muligt at undgå den.

• #6   2. apr 2009 Joey elsker også at være hos dyrlægen, utroligt nok eftersom han næsten altid har skullet opereres når vi skulle derind..
    men man kan gøre alt ved joey, både i øre, øjne, næse og mund og han er ligeglad, bare han får lov lige at hygge bagefter så er alt ok..

• #8   2. apr 2009 Det kommer an på hvad der skal gøres ved hundene her.
    Mynte kan man gøre alt ved, uden hun bliver andet end mopset. Hun siger gerne hun er utilfreds, men ikke noget videre i den dur.
    Jana kan man ikke bare sådan pille ved. Skal hun stikkes, eller undersøges nærmere, så bliver det enten gjort promte uden mundkurv, inden hun opdager hun er kommet ind til en dyrlæge. Eller hun får kurven på, hvis hun har tid til at kører sig selv op. Lige så er der ting vi frabeder dyrlægen at ordne - f.eks. analkirtler og kløer. Det er der ingen grund til han kører hende op over, når vi selv kan klare det der hjemme.

• #9   2. apr 2009 Babett erhel vild med dyrlæge, det kan ikke gå stærkt nok med at komme ind.

• #10   2. apr 2009 Babett...:
    Sådan har min den store det også.... og han er meget glad ved Simon, vores dyrlæge. Men derfor synes han nu alligevel ikke at Simon skal stikke ham eller kigge kløer. Der stopper hans overbærenhed.... trods at han normalt er utroligt overbærende...*S*
    Monty har aldrig bidt nogen og jeg ved heller ikke om han ville gøre det... Men jeg synes dog ikke at det er rimeligt at tage den chance..((o:

• #12   2. apr 2009 jingo er ikke bange han elsker de 2 Mette`r vi har inde ved dyrlægen.
    Men han stresser lige så snart han skal undersøges.

Kiri aceptere at være ved dyrlæge. Hun finder sig i alt, skal hun have lavet noget ved en pote skal dyrlægen bare støtte poten Kiri holder den selv helt stille. Hun sidder musestille til hun bliver løftet ned, og så kan det kun gå for langsomt med at komme ud.

Hverken Jingo eller Kiri tager mod godbidder.

Jace elsker sine dyrlæger og deler villigt ud af slik, våde møser og kram.
    Hun er en kat siger dyrlægen.
    Hun modtager gerne godbidder under vejs.

• #13   2. apr 2009 Daisy har ikke noget imod det.

• #15   2. apr 2009 Emma elsker dyrlægen og hun bliver helt overstadig når vi kommer derhen........hun springer nærmest op i armene på dem og hun tror, at der ingen regler er der....man må både sætte poterne op på skranken....hoppe op af dem og os ....

De må gøre alt ved hende og de får mange møsser, som er meget våde.......når de er færdige får de endnu flere møsser fordi hun er så lettet over, at alt er overstået :o)

Det eneste hun ikke tager imod der er bestikkelse......godbidderne kan ikke spises ved dyrlægen :o)

• #16   2. apr 2009 Gaia ELSKER at være hos dyrlægen!
    Så snart vi stiger ud af bilen er hun på!.. Hun går går glad hen til døren, og sidder så spændt og venter i konsultationen.
    Hun sidder konstant og kigger hen mod den dør dylle kommer ud af, og når han så kommer bliver hun simpelthen SÅ glad!

Men, hvis hun var nervøs og utryg, ville jeg ikke tøve med at give hende en stofmundkurv på.. Jeg mener ikke at min hund er farlig, eller har behov for mundkurv, men der kan være enkelte situationer.
    Hvis hun f.eks en dag har store smerter, og dyrlægen f.eks ville være utryg ved at håndtere hende i den situation, ville jeg heller ikke tøve med en mundkurv.
    Og samtidig ville jeg stejle voldsomt hvis en dyrlæge en dag insisterede på at hun skulle have mundkurv på til en rutineundersøgelse..

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #17   2. apr 2009 Det srørste problem ved dylægen, er at holde Bella ;0) Hun hiver mig der ind og sidder og små piver ind til dyrlægen kommer. Men skulle det blive nødvendigt, vil jeg heller ikke have noget imod en mundkurv. Men kun i yderste tilfælde.

• #18   2. apr 2009 Vores er ligeglade med dyrelægen... Groggy sætter sig dog fast på røven indtil bøtten bliver åbnet og han får sin vante godbid...

• #19   3. apr 2009 Ingen af de 2 jeg har nu,har noget imod dyrlægen..

De eneste,der ikke har kunne fordrage dem,var Buddy og Ozzy..

De fik mundkurv på,når de havde fået en guf og vi skulle igang..

Ikke at de lavede udfald,men sommetider kunne man ikke høre helt så meget,pga deres knurren..

Kommentér på:
Hos dyrlægen - hvad gør i?

Annonce