{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.394 visninger | Oprettet:

Meget skuffet over DKK {{forumTopicSubject}}

Hej alle hg'er

Ja jeg er nødt til at komme ud med et skuffet udbrud...

Det forholder sig sådan, at jeg er blevet meget interesseret i udstilling, og synes det ville være sjovt... Dette har så resulteret i jeg har fundet racen, og nu bare skulle finde hunden... Stamtavle skal den jo selvfølgelig have...

Jeg finder en hund og skriver på om den har stamtavle, det har den ikke men kan få det... Den er 8-9 uger, nogle af søskende er solgt, men uden stamtavle... Hvis jeg var interesseret kunne der godt komme DKK stamtavle på den her jeg valgte hvis det var...

Jeg har nogle kontakter jeg så lige ringer til der mener det ikke kan lade sig gøre, men er lidt i tvivl...

Jeg besluttede da at ringe til DKK for de bør jo vide sådan nogle ting, og jeg skal være sikker på min færden... Damen jeg kommer i kontakt med, siger det ikke kan lade sig gøre de skulle være tilmeldt da de var tre uger, men man godt kan få despention for et kuld hvis det er...

Jeg oplyser hende om der er nogen der er solgt uden og om man så kan gøre noget... Da fik jeg beskeden at de i realiteten ikke kan se om der er kommet 1 eller fx 3 hvalpe... Ja der blev jeg jo så lidt paf, hentyder hun til jeg bare kan snyde... Og nu tænker jeg så, jamen så kan man jo i realiteten snyde begge veje, i realiteten kan man hente hunde i fx Polen også har tæven bare fået det antal hvalpe... Det ved jeg godt kan ske i alle klubber, men ligefrem at fortælle man kan snyde, synes jeg godt nok er utroligt...

Ikke nok med det, men hun ville ikke engang tjekke hvem han var medmindre jeg havde stamtavle nummeret på moderen og det har jeg ikke...

Undskyld det blev lidt langt, men nej hvor er jeg skuffet lige nu, over behandlingen og de ikke ville hjælpe mig der er "ny i Faget" og hvor mange andre der kan blive snydt af den her mand, og hvor mange DKK får til at snyde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget skuffet over DKK
  • #1   7. apr 2009 Det lyder bare ikke til at være i orden i mine ører!

  • #2   7. apr 2009 Jeg tror du har misforstået hende fra DKK.

  • #3   7. apr 2009 Jamen - hold da op - det kan da umuligt være i DKK dette sker - eller kan det - det du der har oplevet Anja, det har jeg prøver 2 gange med DKK, så ja det kan godt passe og bestemt også derfor jeg ikke køber hund igen med DKK stamtavle for hverken du eller jeg eller nogen som helst andre for den sags skyld kan vide sig mere sikker i DKK end nogen anden klub, hvad vi køber, for der er ingen hjælp at hente.
    Men vær sikker på søde, er du først blevet snydt, så er der et utal af mennesker der sender dig en løftet pegefinger, for du burde jo ha´ været klogere.


  • #5   7. apr 2009 Winther

    Jeg er sikker på jeg ikke misforstod hende for jeg spurgte hvad hun mente og der gentog hun det en gang til... Så jeg er helt sikker på jeg ikke misforstod hende... Da jeg sagde at det skulle jeg ikke ud i, så sagde hun at det skulle man gøre op med sig selv


  • #6   7. apr 2009 Krumme...

    Jamen det skal jeg heller ikke... Men jeg skal lige ind i det hele, og finde ud af hvordan man gør og ikke gør... Altså jeg skal have fundet det rigtige sted, men skal også lige ind i den her nye verden...


  • #7   7. apr 2009 Jamen det damen fortæller er jo sandt -reelt kan de ikke vide om tæven har født 1, 5 ller 7 hvalpe (det gælder alle klubber). Og jeg ville undre mig meget, hvis aldrig der blev snydt. Hvor der kan snydes, bliver der osse snydt.

    Har opdrætteren kennelmærke, og man støder på denne slags snyd, jamen så ville jeg helt klart melde det til DKK, og så er jeg ret sikker på de griber ind.

    Har de ikke kennelmærke, jamen så er der grænser for hvad DKK reelt kan gøre (andet end ved gentagne tilfælde, at nægte at stambogsføre for vedkommende)

    Spørgsmålet er så om sælger har talt sandt - for var forældrene avlsgodkendte, så er sælger da godt dum, hvis de sælger uden tavle. Stambogen i sig selv, koster kun 3-400kr, mens merprisen for en hund med tavle, jo ofte ligger på 2000+ -det regnestykke er jo ikke svært at lave...


  • #8   7. apr 2009 hvad jeg hører er dkk meget strenge og smider folk ud ligeså snart nogen laver noget forkert ,,,


    Mht at sælge uden tavle((hvor der nu er tavle hunde)kan jo være et spørgsmål om at gå udenom toild og skat ...for alle reg kan de jo finde...for ellers vil jeg også mene at lave hvalpe på 2 tavle hunde og vælge uden så er der noget galt,,,der er en anden tråd her på hg hvor der tales lidt om det samme ,,der mener folk at dte er fordi der er for stort arbejde,,,,i dru kræver det kun en ren HD


  • #9   7. apr 2009 Michelle - problematikker i dette er at DKK ikke engang gider at undersøge sagen. De kan lige som alle vi andre gå ind på gul og gratis og finde den pågældende annonce, men den ulejlighed vil de påtage sig. Opdrætter har ikke mindre end 2 kuld - hvis det er den hjælp man kan forvente som ny hundeejer af en tavlehund, ja så kan jeg bestemt godt forstå at Anja går andre veje.

  • #10   7. apr 2009 Så I mener ikke at DKK skal undersøge en helt konkret sag? Hvordan er det så man som køber kan være sikker?

  • #11   7. apr 2009 man kan jo vende den udtalelse til hvad man vil..men lidt sjovt fordi dkk udtaler sådan så forsvarer folk med det samme havde dte nu været dru ja så havde folk med garenti sgat at det undret dem ikke:-))

  • #12   7. apr 2009 Oplyste du DKK om kennelnavnet eller moderens stambogsnavn?

  • #13   7. apr 2009 J- man kan ALDRIG være sikker, det er derfor man bruger lang tid på at undersøge den kennel man køber hos. Og hvis en DKK kennel tilbyder hvalpe uden tavle så tager man benene på nakken og smutter ind til DKK hvor man giver dem de oplysninger har om kennelen så de kan undersøge sagen videre.
    DKK er ikke politiet der har ubegrænsede ressourcer til at undersøge ting og såvidt jeg ved undersøger de da de ting som folk kommer med...


  • #14   7. apr 2009 Regel nr 1 - hvis opdrætter tilbyder tavle som tilvalg, meld det i stedet for at købe. Det er ikke DKK der snyder der, men opdrætter.

    For mig at se har hende du snakkede med i DKK været meget ærlig - nej, de kan ikke vide hvor mange hvalpe der er i et kuld hvis opdrætter ikke melder det, nej, det kan ikke lade sig gøre at få tavle på en hvalp der ikke er reg hos DKK inden den er 3 uger (reglen er i øvrigt at hele kuldet skal bogføres uden undtagelse) og nej, selfølgelig kan hun ikke tjekke noget uden en håndgribelig oplysning om hvem vedkommende er.

    Prøv avt at kaste en mail med et link til annoncen afsted i stedet. Det bliver de nødt til at tage op.


  • #15   7. apr 2009 S&J

    Good point. I teorien kunne det være hvemsomhelst der bare kommer med historier


  • #16   7. apr 2009 Anja og Mads

    Rygklappere fordi i rent faktisk undersøger det. Det værste ville være at finde ud af det bagefter når i nu interesserer jer for udstilling. Den hvalp ville aldrig få DKK tavle


  • #17   7. apr 2009 kan heller ikke lige se hvad de gør forkert --

    hvis det er en kennel der sælger deres hvalpe uden tavler - ja så ville jeg nok holde mig langt væk hvis det er med henblik på udstilling.


  • #18   7. apr 2009 kamilla k ,,mener jeg jeg har hængt dig ud?? herinde er der klart dkk flertal så det var ikke dig jeg mente men flertallet,,og ud over det er vi jo enige nemlig at det lugter......jeg kender også en som siger at hendes hvalpe kan få tavle fordi forældrene har og det er jo slet ikke nok men det lyder jo godt til købere som egentlig alligevel ikke vil have den tavle

  • #19   7. apr 2009 NEEEEEJ DKK er da fejlfri, der er ingen brodne kar hos dem, kun i de andre forbund.

  • #20   7. apr 2009 Nila

    LOL
    Du ved godt at det bliver offentliggjort hver måned hvem der har været for disciplinærnævnet i DKK, ikke? Der er brodne kar, men det får i det mindste konsekvenser i DKK.


  • #21   7. apr 2009 Når hun siger at de ikke ved om tæven har fået en eller tre hvalpe, mener hun nok at de ikke kan bevise at nogen er solgt uden stamtavle.. Ved schæfer bliver de dnatestet, så der bliver det jo opdaget, hvis hvalpene ikke er efter de nævnte forældre.. Når engang hvalpene testes..

  • #22   7. apr 2009 *NEEEEEJ DKK er da fejlfri, der er ingen brodne kar hos dem, kun i de andre forbund.*

    Der er brådne kar i ALLE klubber......... Spørgsmålet er hvad der gøres for at fjerne disse brådne kar i de forskellige klubber.



  • #23   7. apr 2009 S&J<<< Det står i trådstarters indlæg, måske du skulle læse tråden.

    Lad mig gætte at alle dem som sidder og hidser sig op over det, er medlem af DKK.

    Med det samme DKK bliver nævnt som noget negativt sidder der en flok høns og flipper ud herinde. Der kan sagtens være brodne kar som DKK ikke finder ud af, kender flere opdrættere som har snydt igennem dem, svineri ja men det kan sagtens lykkes.


  • #24   7. apr 2009 nila -- ser nu ikk nogen som hidser sig op --- men folk som netop ikke kan se der er noget at hidse sig op over ---

  • #25   7. apr 2009 S&J<<<< Der står der kunne komme DKK stamtavle på hvalpen, det burde du kunne læse selv =)

    Jeg vil ud med min hund nu i det fine vejr, ville bare lige skrive at der er en del opdrættere der snyder med tavler i DKK, det er ikke kun i de dårlige forbund som i kalder dem.



  • #26   7. apr 2009 Hvorfor skulle man sælge DKK hvalpe uden tavle, når man kan få betydeligt mere for dem MED tavle?

  • #27   7. apr 2009 kamilla,,jeg mener generelt herinde,,og sådan er det dkk fans råber op med dte samme ligeså gør de hvis der står noget dårligt om fks dru men der holder de med og det ved alle at det er sådan herinde

    Jeg kan nu heller ikke se dkk har gjort noget forlkert i denne henseende men at der er et uærlig sælger,,,undrer mig hvis vedkommende siger der både kan komme ddh og dkk tavle på mon dte kan passe??


  • #28   7. apr 2009 Nila H og j&s N : I har så meget ret....!!!

  • #29   7. apr 2009 gundogs..nej jeg har ikke gemt nogle udtalelser,,men sådan er det herinde,,jeg ved godt nogle sidder og gemmer citat osv men det gider jeg ikke bruge min tid på...bliver der nu fks lavet en tråd om en eller anden der vil købe en hund popper den ene efter den anden op,,ja køb med dkk tavle..Lige en ting jeg har INTET imod dkk hunde har selv nogle i dkk men syntes det var lidt komisk

    iøvrigt syntes jeg ikke jeg har mere fordomme end så mange andre jeg mener såmænd bare man kan være lige seriøs ligegyldigt hvor man har sine hunde


  • #30   7. apr 2009 Nila

    der er sjovt nok ingen i denne tråd der påstår modsat?

    synes du skal læse HELE tråden - inden du svare, kommer med input

    hilsen en IKKE DKKer


  • #31   7. apr 2009 jeg må så indrømme at jeg ser det også som en dkk opdrætter((hvis han ikke selv lyver) idet tråd starter ringer i dkk det gør hun vel ikke hvis der er en anden tavle på

  • #32   7. apr 2009 J&S

    det var da noget af et postulat?


  • #33   7. apr 2009 Ja, giver nu også Nila H og j&s N ret...

  • #34   7. apr 2009 J&S

    det gør hun fordi han siger hun kan få DKK tavle på sin hvalp, derfor ringer hun til DKK

    det er vel ikke ulogisk?


  • #35   7. apr 2009 j&s N

    *((hvis han ikke selv lyver)*

    Han kan da sagtens lyve...... Masser af mennesker tager disse udsagn for gode varer og spørger ikke ind til tavlen mere. BARE alle ville kontrollere. Eventuelt ved at ringe til DKK og spørge om denne tæve/hanhund har nogle kuld.


  • #36   7. apr 2009 mette

    så enig!
    jeg ville ønske ALLE tog hele det her tavle race meget mere alvorligt, om man så vælger den ene anden eller tredje klub

    vi mener jo alle vores klub er bedst, ellers ville vi jo ikke være i vores klub?


  • #37   7. apr 2009 Fru A ~ SKK SNOB ©
    JA....Lad os få stoppet de brådne kar, som er alle vegne!!!! I alle klubber!!! OGSÅ i DKK!!


  • #38   7. apr 2009 Mette

    oooh yeah you said it!

    men hva faen, jeg skal jo ikke udstille så behøver ikke stamtavle på min hund.... så det kan vel være lige meget at tjekke op på opdrætteren, for han var jo super sød og flink!?!

    jøsses....

    det her handler om at vi selv også gør en indsats når vi køber hund.... synes det er fedt at man tager skridtet vidre og ringer til DKK - når en reklamere med DKK tavler... men det er jo også vigtigt at sikre kennel navn, opdrætter adresse og navn og regi på kuld moren - ellers kan ingen jo gøre noget ved det!?!

    om det er DKK, DRU, DHL og hva filan der ellers også er derude i DK???


  • #39   7. apr 2009 Sådan noget foregår slet ikke i DKK.... det kan ganske simpelt ikke lade sig gøre. det er da et vi høre når folk har problemer i andre klubber.

  • #40   7. apr 2009 Jeg tror også at trådstarteren har misforstået noget i den samtale med DKK.

    For vi man ikke registrere hele kuldet, inde de er 3 uger, kan man ikke få stamtavle på hvalpene..

    Men man kan give en despention, for at registrer hele kuldet hvis man ikke har fået det gjordt i tide.

    Men nåre man skal riegistrer kuldet, så er der visse formulare der skal underskrives og sendes ind til DKK.

    Parringsattest, hvor både tævehundeejeren og hanhundeejeren skriver under på denne attest.

    Så er der hvalpeattest og en tror og love attest, som skal skives under, af opdrætteren..

    Men er hvalpen solgt uden stamtave, så kan man ikke få despention eller stamtave på et senere tidspunkt,





  • #41   7. apr 2009 *Sådan noget foregår slet ikke i DKK.... det kan ganske simpelt ikke lade sig gøre. det er da et vi høre når folk har problemer i andre klubber.*

    Det har jeg så aldrig hørt?? Hvor står det?



  • #42   7. apr 2009 Nina

    har du læst hele tråden?


  • #43   7. apr 2009 jeg tror slet ikke at det er muligt at få tavle på disse hvalpe - om det så er den ene anden eller tredje klub?

    jo måske hvis det er lige som en privat klub som der engang var i chihuahua verdenen he he he


  • #44   7. apr 2009 Hvorfor kontaktede du så ikke bare sælger, og bad om stamtavlenummer på moderen, så du kunne se anerne inden du besluttede dig? Så kunne du gå tilbage til DKK med de oplysninger de ville have.

    Hun har jo helt ret i at de ikke kan bevise om tæven har fået 1 eller 7 hvalpe.


  • #45   7. apr 2009 Undskyld jeg først er på igen men har siddet ude i haven med hundene...

    Det jeg synes der er et problem er bla. at den her dame jeg snakker med, ikke engang gider og undersøge tingene... Jeg havde mandens adresse og tlf nr., samt en samtale...

    Også synes jeg det er forkert, at sidde og fortælle hvordan man kan snyde hvis det er, for jeg må da indrømme at mig der ikke er så meget inde i det aner heller ikke meget om hvordan man kan snyde...

    Det kan godt være der er mange der har det godt med DKK og kun har gode ting at sige om dem, men jeg må indrømme at i dag var jeg meget skuffet... Jeg havde håbet på hun i det mindste gad og undersøge det, så der måske ikke er andre der bliver snydt, sådan som jeg meget vel kunne have været...

    Hvis man ikke har haft stamtavle hund før, kan det lyde meget rigtigt det manden siger, for han er en super sælger...

    Jeg synes godt nok der er en del der virker ophidset og lidt der er efter mig, også en del der støtter... Tak for det hele smiley


  • #46   7. apr 2009 Hulgaard

    Jeg ved med sikkerhed jeg ikke tog fejl, for jeg spurgte til det, det har jeg også skrevet længere oppe...

    Så blev jeg frue

    Det gjorde jeg ikke alene af den grund, at jeg ikke ville bruge mere tid på det, for hun virkede ikke interesseret i at finde ud af hvem det var... Jeg havde både telefon nr og adresse på den her mand...


  • #47   7. apr 2009 Den såkaldte opdrætter behøver da ikke engang være medlem af DKK - og det er jo svært for DKK at stille noget op hvis ikke der er kennel mærke

  • #48   7. apr 2009 Dansk Kennel Klub
    Parkvej 1, 2680 Solrød
    Tlf. +45 56188100
    www.dansk-kennel-klub.dk
    <b>Ansøgning om dispensation fra DKK’s stambogsføringsregler.</b>
    Gebyret er vedlagt _____ sæt kryds
    Gebyret overføres til _____ sæt kryds
    DKK’s konto reg.nr. 5035 konto 136125-3
    Dispensationsansøgning fra stambogsføringsreglerne
    Race
    Tævens navn og reg.nr.
    Hanhundens navn og reg.nr.
    Parring er foretaget den
    Hvalpenes fødselsdato/forventede fødselsdato
    Tæven er endelig avlsgodkendt i henhold til racens avlsrestriktion den:
    Hanhunden er endelig avlsgodkendt i henhold til racens avlsrestriktion den:
    Hvis tævens avlsrestriktioner endnu ikke er opfyldt, hvornår forventes dette så opfyldt:
    Hvis hanhundens avlsrestriktioner endnu ikke er opfyldt, hvornår forventes dette så opfyldt:
    Opdrætter navn:
    DKK Medlemsnr.
    Adresse
    Postnr.
    By
    Tlf. Privat
    Tlf. Mobil
    Mail:
    Tlf. Arbejde
    Skriv begrundelsen for, at racens avlsrestriktioner ikke er opfyldt inden parringen af hundene:
    Ansøgningen skal indsendes til Ulla Hansen, Dansk Kennel Klub, Parkvej 1, 2680 Solrød, sammen med ekspeditionsgebyr for behandling af ansøgningen. Sagen vil herefter blive behandlet, hvorefter du vil høre nærmere.
    Gældende fra 1. januar 2009
    Gebyr for behandling af dispensation fra DKK’s stambogsføringsregler =
    Kr. 750,00 for medlemmer
    Kr. 1000,00 for ikke medlemmer af DKK


    -----------------------------------------------------------------------------------------


    dansk kennel klub
    Parkvej 1 · 2680 Solrød Strand · Telefon 56 18 81 00
    Jyske Bank · Reg. 5035 Konto 1361253 · Telefax 56 18 81 91
    Medlem af F.C.I. · www.dansk-kennel-klub.dk
    <b>Parringsbevis for race:</b>
    Det erklæres herved på
    tro og love, at parring
    har fundet sted den:
    Til brug ved evt. tilbagebetaling
    bedes oplyst bank/giro/reg.nr.
    til overførsel af beløb
    Fødselserklæring
    Som resultat af ovenfor nævnte parring erklærer undertegnede opdrætter herved på tro og love, at tæven har født:
    og jeg erklærer mig samtidig indforstået med at overholde DKK’s stambogsføringsregler.
    Hvis hanhunden ikke er udstillet: Husk at der skal medsendes dyrlægeattestering for, at den ikke er
    kryptorchid.
    Reg.nr. Giro/bank nr.
    Registreringsanmeldelse
    Reglerne for stambogsregistrering findes på vor hjemmeside
    eller kan rekvireres i DKK’s information.
    Registreringsafgiften skal betales samtidig med
    registreringsmeddelelsen.
    Parringsbeviset skal være underskrevet af både hanhundens
    og tævehundens underskriftsberettigede ejer, som er
    opdrætteren af hvalpekuldet.
    Hvis evt. ejerskifte for tæven/hannen ikke er registreret
    af DKK, skal tæve/hanhundens ejerforhold medsendes,
    ellers er det ikke nødvendigt.
    mellem
    Registreringsafgiften
    kr.:
    check vedlagt overført
    Dato
    DKK reg.nr.
    Hanhundens underskriftsberettigedes personlige underskrift
    Udfyldes af DKK
    Hundens stambogsnavn
    Præm. HD Øjne AD Andet
    Md. År
    Hanhunden
    DKK reg.nr.
    Tævehundens underskriftsberettigedes personlige underskrift
    Udfyldes af DKK
    Hundens stambogsnavn
    Præm. HD Øjne AD Andet
    Tævehunden
    Dato
    Opdrætters DKK medlemsnr. Kun for DKK medlemmer
    Ønsker optagelse på DKK’s hvalpeanvisning.
    (Optagelsesreglerne er mig bekendt.)
    ja nej
    HUSK
    Afgiften skal vedlægges.
    Opdrætters navn Opdrætters fødselsdato
    Evt. kennelmærke (udfyldes kun for DKK’s kennelmærker)
    Underskriftsberettigede opdrætters personlige underskrift
    Adresse
    Postnr. By
    Telefon aften Telefon dag
    Md. År Antal hanhvalpe Antal tævehvalpe Deraf
    lever hanner: tæver:
    Antal fødte/levende
    hanner og tæver skal
    udfyldes
    også ved O.
    E-mail adresse:
    Internet adresse:
    Nærmeste ID-mærker tildeles automatisk, men -
    angiv, hvis De ønsker en bestemt ID-mærker eller dyrlæge = Navn + Adr. + Postnr.:
    Der bestilles hermed: Chip Tatovering
    Hele kuldet skal mærkes på samme måde, og der kan ikke ændres på bestillingen, når registreringsanmeldelsen er indsendt.
    bl. 03. 7.07
    Naturlig parring
    Type parring:
    Inseminering med fersk sæd Inseminering med frossen sæd
    Type af fødsel
    Naturlig fødsel
    Kejsersnit
    Er medlem af DKK
    Har kennelmærke i DKK
    Ønsker nyt medlemskab af DKK
    og betaling er vedlagt/medsendt
    Der er vedlagt/medsendt gebyr
    til betaling af mit DKK medlemsskab
    Er medlem af en specialklub
    (dokumentation vedlægges)
    Ikke medlem af DKK
    eller en specialklub
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Navn
    Adresse Telf.
    Postnr./By Fødselsdato
    Registreringsanmeldelsen indsendes inden hvalpene er 3 uger. Overskrides denne
    frist betales et strafgebyr. Vi gør dog opmærksom på, at DKK - under alle omstændigheder,
    også ved betaling af strafgebyr - skal have mindst 10 arbejdsdage, fra vi modtager
    registreringsanmeldelsen, og til hvalpene er blevet mærket og opdrætteren har
    modtaget stambøgerne. Når kuldet er idmærket af en dyrlæge bliver stambøgerne
    sendt efter ca. 8 dage. For at sikre korrekt registrering af dine angivelser, beder vi dig
    venligst, i egen interesse, benytte BLOKbogSTAVER.
    Bemærk at samtlige levende hvalpe skal registreres samtidig.
    Ejerskifte fra opdrætter til 1. køber er gratis.
    Hundens navn
    For kennelmærkeindehavere: Hvalpens navn må højst være på 35
    positioner incl. kennelmærke, mellemrum og lign.
    For ikke kennelmærkeindehavere: Hvalpens navn må højst være
    på 35 positioner i et sammenhængende navn og må ikke have samme
    for- eller efterstavelser. Der må kun benyttes bogstaver.
    En hund må kun bære opdrætterens kennelmærke, og andres kennelmærker
    eller væsentlige dele heraf må ikke indgå i navnet.
    Køn
    (han ell.
    tæve)
    Farve og
    aftegninger
    Ejerens navn, adresse og telefonnr., postnummer og by samt ejers fødselsdato
    Hvis 2 eller flere ejere, skal den underskriftsberettigede skrives først
    Kuldet er registreret af DKK
    Dato: Stambogsfører:
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja
    Født
    stumphalet
    &#9632; Ja


  • #49   7. apr 2009 Men du vælger alligevel at bruge tid på at skrive om det her, selvom du ikke gider spilde mere tid på det.

    Hvis det bare var et nummer DKK skulle bruge, ja så havde jeg personlig spildt det sidste tid, og prøvet at skaffe det. Hvis de så stadig afviste at gøre noget, så kunne jeg blive skuffet.


  • #50   7. apr 2009 JEg har hørt at dkk har folk til bare at sidde og kigge annoncer igennem for at buste folk,,om det er sandt ved jeg selvfølig ikke,,men jeg tror nu nok de ville være ret intreseret hvis de mente dre var noget snyd

  • #51   7. apr 2009 j&s N

    *JEg har hørt at dkk har folk til bare at sidde og kigge annoncer igennem for at buste folk,,om det er sandt ved jeg selvfølig ikke,,men jeg tror nu nok de ville være ret intreseret hvis de mente dre var noget snyd*

    Det har jeg så ikke hørt, men hvor ville det glæde mig, hvis det skete. Det tyder jo på at DKK tager tingene alvorligt eller??


  • #52   7. apr 2009 Jeg synes også det lyder somom DKK har været ærlige, og givet jer et ordentligt svar.. De kan jo ikke se, hvor mange hvalpe en hund for.. Også er det jo op til opdrætteren, at være en ordentlig opdrætter nemlig IKKE at snyde med tavlerne.. smiley

  • #53   7. apr 2009 Mette..jo netop det er da min indskyelse at de netop er meget obs på ""problemer""

  • #54   7. apr 2009 Jeg synes det er et stort problem når jeg står og siger at der er søskende fra kuldet der er solgt uden stamtavle, at jeg får af vide at de ikke kan vide hvor mange hvalpe der har været... Det synes jeg er at opfordre mig til snyd...

    Frue:
    Jeg orkede ikke sidde og vente ½ time på at komme igennem igen, og hun var jo tydeligvis ikke interesseret... Og han havde jo ikke oplyst om de her to kuld der var...


  • #55   7. apr 2009 Hvad vil du have DKK skal gøre? Ringe til manden og spørge om han har lavet hvalpe på sin DKK-tæve og sagt at køber kan få tavle hvis de ønsker det?

    Hvad tror du så selv manden ville sige?

    Er du så fortørnet over det, så kan jeg ikke se hvorfor du ikke gjorde det sidste.


  • #56   7. apr 2009 Anja -spørgsmålet er om der overhovedet KAN komme tavle på den hvalp.

    Når manden har undladt at lave tavle på hvalpene (hvilket på avlsgodkendte forældre, ville være en meget dårlig forretning), tænker jeg at det må have en årsag -manglende avlsgodkendelse f.eks.

    Jeg er da lidt trist over at høre, at DKK ikke reagerer mere på det end de gør.

    Men sandt er det jo, at de ikke kan vide hvor mange hvalpe der reelt er født, og dermed heller ikke kan bevise noget. Og dermed er det begrænset hvad de reelt kan gøre, andet end self at holde øje med manden fremover hvis denne har kennelmærke


  • #57   7. apr 2009 Gundogs

    Hvis du har læst tråden, som du vidst ikke har, ja så er jeg ny inden for den her verden og anede ikke det med man kunne være stamtavleforbud... Så ja det er forbandet svært at forstå når jeg ikke anede noget om det... Synes du er lidt ubehøvlet i dine beskeder...

    Michelle
    Den eneste grund til jeg ringede var mere eller mindre, at de kunne holde lidt øje med dem, så han forhåbentligt ikke nåede at snyde nogen, som mig der ikke anede noget...

    Jeg troede virkelig inden jeg ringede, at de ville hjælpe mig mere end de gjorde... Men jeg burde åbenbart vide bedre... Jeg anede intet om jeg skulle få tævens stamtavle nr...


  • #58   7. apr 2009 for i det hele taget at kunne lave en dispentation vil det også kræve at der kommer tavle på ALLE hvalpene - og da nogle af dem er solgt ja så er det jo næsten en umulighed - så hvorfor begynde at bruge tid på det.

  • #59   7. apr 2009 Der er jo heller ikke nogen der klantre dig for ikke at have fået nummeret. Du får tilgengæld ros for at have reageret.

    Du er så skuffet over at DKK siger de ikke kan gøre noget uden nummer, og folk prøver så at forklare hvorfor de ikke kan gøre noget, og du bliver foreslået at kontakte sælger og spørge til nummeret, så der evt. kan gøre noget, men det gider du ikke bruge tid på, ergo er der ikke mere der kan gøres.


  • #60   7. apr 2009 Jeg prøver at læse mig til alt det jeg kan, men jeg vil sige mange af de tråde ender som den her... Hvor der står Dkk'er og andre og er mod hinanden... Det er MEGET forvirrende og ikke nemt at gøre det rigtige... Jeg håber bare at andre gør det samme som mig og kontakter DKK inden de hopper på mandens salgstale...

  • #61   7. apr 2009 Jeg forstår stadig ikke hvad det er du forventer DKK (eller en anden klub) skulle have gjort, når du nu får forklaret at de ikke kan gøre noget uden at vide hvilken tæve der er tale om.

  • #62   7. apr 2009 Chardame

    Det med stamtavle = sund hund, det giver jeg dig så ikke ret i, det har jeg set nogle gange efterhånden, ikke med mig selv men med andre... Mine tre uden stamtavle fejler intet...

    Mht annoncen, så var jeg i tvivl om det med om der kunne komme stamtavle på, fordi jeg ikke kendte de regler med de 3 uger, det var også derfor jeg valgte at kontakte DKK... Hvis du synes jeg har fejlet som hvalpekøber, ja det kan jeg så på ingen måder forstå, fordi jeg netop ikke smutter op og køber en hvalp...

    Men hver sin mening, heldigvis smiley


  • #63   7. apr 2009 Du har ikke fejliet, du har gjort mere end mange andre.

    Køber håber sikkert på at du siger tavlen ikke er nødvendigt, når du nu bare ved den kunne have fået det.

    Men jeg synes det er ærgeligt at du ikke gider bruge din nye viden, og forsøge at følge sagen til døren inden du stempler DKK


  • #64   8. apr 2009 Nej, du har ABSOLUT ikke fejlet. Du har gjort det rigtige at gå videre med det. Men der er ikke noget at komme efter ved sådan en sælger - jeg vil vædde en kasse øl på at han lyver om at nogen af de hvalpe skulle have DKK tavle.

  • #65   8. apr 2009 Jamen mine alarmklokker ringede også, men han er også sådan en sælger at han er god til at overbevise folk, også ville jeg lige ringe for at høre hvordan reglerne er...



  • #66   8. apr 2009 Ååhhhh, de skide avlere!! De er SÅ gode til at tale deres sag!!!!
    Hvor var det godt at du bakkede ud af det, men jeg mener, som flere af de andre, heller ikke at man kan bebrejde DKK. Men SUPER at du gjorde noget ved det:-)


  • #67   8. apr 2009 Chardame

    Jeg skal have en med stamtavle... Det har jeg besluttet mig for, så nu skal jeg bare have øjne og øre åbne...

    Jeg vil også gerne takke jer alle for svar, jeg har alligevel lært en del af det smiley Der er meget man lige skal ind i...

    Jeg har lige et spørgsmål... Skal hunden være chippet når man køber den... Det er fordi jeg har snakket med flere med stamtavle og der er de ikke chippet...?


  • #68   8. apr 2009 Anja og Mads :

    *Skal hunden være chippet når man køber den*

    Det vil jeg sige JA til:-)


  • #69   8. apr 2009 Hos DKK skal hvalpen være reg. inden den flytter hjemmefra.


  • #70   8. apr 2009 jeg har også set annoncen og har selv spurgt om der var tavle på dem og fået samme svar ,,jeg kan nu ikke udfra annonce bedømme om det er en dkk opdrætter

    enig mht chardame,,hun er altid så sød at hjælpe en


  • #71   9. apr 2009 J&s N

    Jeg fik af vide at det var DKK, da jeg skrev smiley


  • #72   9. apr 2009 Anja -som jeg tidl har skrevet, så lyder det mere som en dum sælger der prøver at snyde folk til at tro de kan få tavler. Eller osse er det uvidende sælger, der tror at fordi han har DKK hunde, så kan han osse få tavle på afkommet uden videre (og dermd er hundene ikke avlsgodkedt)

    Hvis hundene ER avlsgodkendte osv, ville det være enormt dårlig forretning, at sølge hvalene uden tavle, så hvorfor skulle han gøre det?


Kommentér på:
Meget skuffet over DKK

Annonce