Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ørekupering
  • #1   9. apr 2009 Serbien i hvert fald -derfra hentes der jo en del kuperede dobere

• #2   9. apr 2009 Så vidt jeg er er orienteret er det ikke længere tillandt at udstille kuperede hunde i DK, men jeg kan tage fejl.....

• #3   9. apr 2009 Jeg læser lige papirerne for reglerne fra DKK som vi modtog i dag med vores udstillingsnr til hedensted udstillingen .
    Og her står at dansl opdrættede ørekupering ikke kan udstille da det er forbudt og det samme gælder for hunde født i andre lande hvor det er forbudt.
    Men hvad så med de lande for det er tilladt, må de udstille i DKK?
    Mener bestemt at jeg så til Varde udstillingen i 2008 at der var en ørekuperet Amstaff..

• #4   9. apr 2009 Det var faktisk et rigtig godt spørgsmål...

• #5   9. apr 2009 Jaaaa! Nogle som ved det??

• #6   9. apr 2009 Kennel Rujerres -det var der osse. Og ja, man må udstile ørekuperede hunde, hvis de er født (og kuperet) i et land hvor dette er lovligt. Endnu i hvert fald... jeg kan ikke forestille mig at det bliver ved.

• #7   10. apr 2009 Nynne -nej det er ikke tilladt i tyskland, og har ikke været det i flere år. Så din eks har åbenbart haft kriminelle kontakter

• #8   10. apr 2009 Det gør det heller ikke. Jeg vil tro det Nynne hentyder til er blodører, men det er så vidt jeg ved, ikke noget der er specielt udbredt ved doberne (doberfolk må rette mig hvis jeg tager fejl)

Kupering er efterhånden forbuft i langt de fleste EU-lande. Det gælder osse Polen, selvom mange mener det stadig er lovligt der, og det desværre fortsat gøres i stor stil der.

Mener osse (men hæng mig ikke op på det) at det stadig er tilladt i Italien

• #9   10. apr 2009 Nej man må ikke i Italien, de har forbud dernede på forsøgsbasis.
    Det er heller ikke officielt forbudt i Polen endnu - jeg har spurgt DKK og så længe de ikke har modtaget noget officielt fra Polen, så er det stadig ok at købe en kuperet hund i Polen og udstille den her

Man må gerne udstille hunde der er født og kuperet i et land hvor det er tilladt - læs evt. DKK udstillingsregler

• #10   10. apr 2009 Maria - håber det er for sjov du skriver det der...

• #11   10. apr 2009 Miss corolla -når nu der er et *G* bagefter, så tror jeg roligt du kan gå udfra at det er ment for sjovt;o)

• #12   10. apr 2009 Det er lovligt i USA.. Ved dog ikke om det gælder alle stater..

Og den der med at det gavner en dobermann at få kuperet ørerne.. Hvor har du dog det vås fra ??

• #13   10. apr 2009 I øvrigt skal hunden være født i et land, hvor kupering er lovligt.. Man kan ikke bare sende sin lille hvalp til Serbien for at få den kuperet... Det er ligeså ulovligt som at få en suspekt person til at gøre det her i DK

• #14   10. apr 2009 Kan godt være at jeg lyder dum, men hvad hvis ens hund får ødelagt sine øre af en eller anden grund? Kan dyrlægen så ikke fjerne de sørgelige rester? Og må man godt blive ved med at udstille sin hund så?

• #15   10. apr 2009 Jo det burde dyrelægen jo gøre for hundens helbred.. Og ligeledes halen hvis den bliver "ødelagt" vi går til ringtræning med nogle som kender et par hvis Jack russell terrier bed en stump af halen på deres ruhåret hønsehund og der måtte dyrelægen jo rette den til og gøre hvad han kunne.. Men om man må udstille bagefter ved jeg ikke, det kræver nok en del beviser fra dyrelægen..

Kommentér på:
Ørekupering

Annonce