Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ørekupering
  • #1   26. dec 2013 Ne det er ikke tilladt -det er ved at være nogen år siden, men der er faldet dom i sådan en sag, så vil man have kuperet hund, må man altså købe den i et land hvor dette er lovligt.

-og så kan man i øvrigt anmelde når folk beviseligt bryder loven

• #2   26. dec 2013 og så kan jeg altså godt lide at vedkommende kalder det "meget sjælden hund som næsten ingen andre har" -øøøh ja, for dobermann er da helt klart en yderst sjælden race smiley

Kan ikke helt gennemskue om hvalpene kommer fra Rusland eller bare er kuperet der -hvis førstnævnte er tilfældet er det lovligt (antaget at de nødvendige tilladelser til hundehandel er orden) hvis de kun er kuperet der er det ikke lovligt.

Men uanset er det ikke et sted jeg ville købe -jeg mindes flere tråde om problemer med en sælger af dobermann fra samme område, så jeg er skeptisk

• #3   26. dec 2013 Så hvad gør man i et tilfælde som dette?

• #4   26. dec 2013 Det er jo ikke ulovligt at have en ørekuperet hund, så derfor kan der heller ikke være nogle problemer ved at sælge dem.

Men eftersom de både er øre- og halekuperet er de udelukket fra alle former for prøver og konkurrencer.

• #5   26. dec 2013 Jeg er i øvrigt overhovedet ikke interesseret i at købe - synes bare det er forfærdeligt at skære hundes ører delvist af bare for udseendets skyld

• #6   26. dec 2013 Nej det er ikke ulovligt - undrede mig bare hvis det er lovligt at avle et kuld hvalpe i DK, hvor det er ulovligt at ændre hundenes udseende kirurgisk, hvis det så er lovligt bare at køre til udlandet for at få det gjort for efterfølgende at køre retur og sælge dem i DK? Nu fremgår det jo ikketydeligt af annoncen om de er født i DK eller i udlandet?

• #7   26. dec 2013 Det virker som import fra Rusland. Jeg ville melde det til skat i tilfælde af, at de ikke har tilladelse til import med videresalg for øje.

• #8   26. dec 2013 Lotte -nej det er ikke ulovligt at eje eller sælge en ørekuperet hund. Men det er uloligt at få ørekuperet en hund der er født i DK (uanset om det gøres herhjemme eller i udlandet)...

• #9   27. dec 2013 Michelle
    Venligst kom med dokumentation for at det er ulovligt at kupere en dansk født hund i udlandet.

Der er du nemlig forkert på den.
    Du må til hver en tid få din dansk fødte hund kuperet i et andet land, hvor der ikke er kuperingsforbud.
    Det nærmeste land er hvor der ikke er kuperingsforbud er Serbien.

At hunden så ikke kan bruges til noget som helst når den vender hjem til Danmark er en anden sag, men det er ikke forbudt at kupere.

• #11   27. dec 2013 Jeg har også hørt at det er forbudt at kupere en dansk født hund - men jeg ved ikke om det faktisk er en and.

• #12   27. dec 2013 Det er ikke forbudt, men der er ganske rigtig en sag, hvor en avler er dømt for ulovlig at have kuperet hvalpe, men den er begrundet i at dommeren ikke troede på historien om at det var sket i udlandet.

Danske love gælder i Danmark smiley

• #13   27. dec 2013 Der er dømt i en sag og jo det er forbudt! (link fjernet)

• #14   27. dec 2013 Det er ikke forbudt.
    At der er faldet en dom i en sag er ikke ensbetydende at det er forbudt.

Hvis det er forbudt, så er der en lov om det, så henvis venligst til loven.

I den artikkel i henviser til er der vist en del andre sager som også spiller ind, blandt andet at vaccinationsloven ikke kan være overholdt i løbet af 14 dage.

• #15   27. dec 2013 man må ikke tage sin hund med til et andet land og få dens øre eller hale kuperet ,sådan blev loven lavet den gang det blev vedtaget ,ved at de var på vagt over for hunde opdrætter med de raser der fik det gjort normalt her hjemme

• #16   27. dec 2013 laika du er forkert på den.
    Venligst dokumenter din påstand.
    Der står ikke et eneste sted i lovgivningen at det er forbudt.

Og da loven blev lavet dengang, var det endda tilladt at tage sin dansk fødte hund med til udlandet, hvor der ikke var kuperingsforbud, kupere den og stadig at udstille og gå til prøver med den.
    Loven blev så ændret til at man ikke mere kunne bruge en dansk født kuperet hund til noget som helst, lige netop fordi at folk tog til udlandet og fik det gjort.

Hvis det var/er forbudt at kupere i udlandet, så havde det jo ikke været nødvendig at at lave en tilføjelse af loven, som kuperede hunde ubrugeligt.

Og vidste du at man godt kan tage en prøve på din kuperede hund ?
    Du kan blandt andet få en IPO på den ganske lovligt her i landet.

Dette gælder så kun i klubregi, for at få prøven, man kan ikke gå til konkurrencer.

• #17   27. dec 2013 jeg ved at der var mange der kørte til Tyskland ved også at der var op til flere der blev stoppe ved grænsen med deres hvalpe og blev sent retur til Danmark ja der var en år række man måtte udstille sine hunde der var hale kuperet ,det fik hurtig en ende man kunne helle ikke komme til træning ,med sine hunde ,havde selv rotter der var kuperet i den perioret , mener det var i 98 tyskerne også forbød at hale kuperet hunde ,

• #18   27. dec 2013 Det var ikke kun en årrække hvor du måtte udstille halekuperede hunde, det gjaldt også for ørekuperede hunde, selv om ørekuperingen havde været forbudt i DK i mange år.

Og hvis de er blevet stoppet ved grænsen og sendt retur til DK med deres hvalpe, så har det intet at gøre med kuperingsforbud.
    Det har været fordi vaccinations reglerne ikke har været overholdt.

Men jeg vil stadig gerne se, hvor i lovgivningen det står at man ikke må tage sin dansk fødte hund med til evt. Serbien og få den kuperet ?????

• #19   27. dec 2013 Man kan IKKE få en officiel IPO der kan skrives i stamtavlen på sin kuperede hund her i DK. Og nej, man kan faktisk heller ikke lovligt lade dem stille op til klubkonkurrencer. Vi har haft søgt dispensation for en schæfer der mistede et stykke af halen i justistministeretiet, men fik afslag og fik at vide at det fik ALLE. Mange klubber gider ikke splide trænerresourcer på en kuperet hund, da den jo ikke kan stille op til konkurrencer osv.
    Forøvrigt så stinker annoncen med dobermannhvalpene langt væk: Det er sommerbilleder af 10 uger gamle hvalpe og forøvrigt har præcist de samme billeder været brugt flere gange - hm...... Det er IKKE danskfødte hvalpe, men et kuld hentet hjem fra Rusland med videresalg for øje.

• #20   27. dec 2013 Plus at sælgeren først for nyligt er blevet bruger bruger både på DBA og Gul og Gratis under det brugernavn han anvender nu og hans telefonnummer tilhører et teletidskort og han svarer ikke på spørgsmål på annoncen.

• #21   27. dec 2013 I dyreværnsloven står der i § 14, stk. 2. Operative og lignende indgreb, som har til formål at ændre et dyrs udseende, må ikke foretages.

Så er det da lige gyldigt hvor henne, det foregår: Kosmetiske indgreb er forbudt.
    Jeg mener, at udstillings/prøve-forbuddet blev vedtaget, fordi reglerne blev forsøgt omgået, bl.a. ved at hunden f.eks. i en kort periode blev ejet af en person i et land, hvor man må kupere. Men hvis man selv tager til udlandet og får det gjort på sin danske hund, så er man altså ude på dybt vand. Det kan vel lidt sammenlignes med omskæring af piger, som jo er forbudt også selvom det foregår udenfor Danmark (uden nogen sammenligning af de to ting i øvrigt).

• #22   27. dec 2013 Kuldet er ikke lavet i dk men i rusland hvor de også er kuperet. Har en veninde som har købt en ad disse skønne hunde. Og den er dejlig socialelisret glad og til freds. Øre og halekuperingen er syet efterfølgende. Har ikke en disse forstand på det kupering men det er ser fint og pænt ud. Hvalpen er smuk, vælnæret og glad. Blank ipelsen. Og nej kender ikke sælger.

• #23   27. dec 2013 Hvad er argumentet for at købe hvalp fra netop denne kennel?

• #24   27. dec 2013 Off topic:
    Jeg synes det er noget svineri at kupere hundes ører, de har den den udformning de har fordi det er nødvendigt, det har et praktisk formål, og er en væsentlig del af hundens sprog ses i ørestillingen.
    Halekupering kan være nødvendigt, men er også en stor del af hundens sprog.

Jeg synes det er meget dobbeltmoralsk at nogen ikke kan lide Cesar Milan, men det er ok at skære sin hunds øre og hale af.

Det er min personlige mening.

• #25   27. dec 2013 Citat:
    " en schæfer der mistede et stykke af halen i justistministeretiet"

• #26   27. dec 2013 Hun har rn gammel som er kuperet og derfor ville hun også gerne den nye skulle det. Og de bliver hverken brugt til vagt eller andet. De er ganske alm. Familie hunde med børn katte osv. Og hvalpen er skide skøn

• #27   27. dec 2013 Mette Marie
    Det er rigtig, at du ikke kan få påført resultatet på stamtavlen, det burde jeg også have skravet.
    Men til at begynde med, så kunne du overhovedet ikke stille til noget som helst.
    Det kan så lade sig gøre nu, men kun i klubregi.

Trine M
    Nu er det jo sådan, at Danmark jo ikke kan lovgive i andre lande, så derfor kan der ikke laves et forbud som gælder over hele verdenen

• #28   27. dec 2013 selv om du har købt en hund i et land hvor det er lovlig at kuper kan du ikke udstille den her hjemme eller gå til træning med den der er ikke mange der vil tage sådan hunde ind ,

• #29   27. dec 2013 Vi tager øre/hale kuperede hunde til træning, men de kan ikke stille til konkurrence heller ikke i klubregi

• #30   27. dec 2013 Anni -jeg skrev ikke "det står i loven" men derimod "derer faldet dom i ådan en sag" -JEG valgte at skrive at det er forbudt... jeg kunne istedet have skrevet en længere smøre, men forbud var alts nemmere. Og resultatet er jo det samme: hvis du tager din danskfødte hund til udlandet for at få den kuperet, risikerer du konsekvenser....

i øvrigt kuperes der jo normalt ret tidligt, så vaccinationer vil blive et yderligere problem ved den model...

• #31   27. dec 2013 kuperet eller ej, så er det aldrig en god ide at købe hund af en hundehandler....

• #32   27. dec 2013 Anni: Jeg er bestemt godt klar over, at danske regler kun gælder i Danmark, men man kan altså stadig komme i problemer, hvis man foretager sig noget i udlandet, som er ulovligt herhjemme, for umiddelbart efter at vende tilbage til Danmark. Og det er den sag, der blev linket til i kommentar #13 jo et rigtig godt bevis på.

Kommentér på:
Ørekupering

Annonce