2.288 visninger
|
Oprettet:
Grand danois træning osv. {{forumTopicSubject}}
Jeg søger viden om Grand danois og ville blive rigtig glad hvis nogle kunne sende mig nogle hjemmesider hvor jeg kan læse om dem.
Jeg vil gerne vide noget omkring træning og aktivering.
Om hundenes temperament og drift.
Hvordan de fungerer i hverdagen.
Har googlet, og syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogle ordentlige oplysninger.
Håber nogle kan hjælpe... God påske
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 464
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 67
kan kun anbefale racen - thumbs up !
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 67
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.123
Er der nogle der kan svare på hvor stor deres drift er, og hvad de egner sig til.
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 592
Det er ikke en hund som gidder at træne i timevis, men små intervaller og masser af ros og godbidder, og så er man godt på vej.
Loke elsker feks at gå spor, og finde gemte ting, samt at løse opgaver jeg finder på til ham..
Med hensyn til drift, har vi aldrig haft problemer med vores hanner, men vi havde en tæve engang som tit stak af..
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.123
Men det passer godt til manden at hunden ikke er så arbejdskrævende, forstået på den måde at manden ikke har samme energi i træningen som jeg har.
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 464
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
Flere jeg har mødt er glade for at lege, hente/bringe, gå spor o.a.
Andre har ikke den fjerneste interesse i meget andet end at ligge på ryggen i sofaen :o)
Jeg vil foreslå du kigger grundigt på hvad du og din mand ønsker jer af den race, at I læser på opdrætterenes hjemmesider og kontakter dem der for jer virker interessante.
Det vil være en fordel at få snakket med en håndfuld opdrættere og komme ud og besøge dem og deres hunde, inden der evt. kommer hvalpe. På den måde kan I bedre få et billede af om racen er den rette for jer og hvor den skal komme fra.
Grand danois træning osv.