{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.288 visninger | Oprettet:

Grand danois træning osv. {{forumTopicSubject}}

Jeg søger viden om Grand danois og ville blive rigtig glad hvis nogle kunne sende mig nogle hjemmesider hvor jeg kan læse om dem.

Jeg vil gerne vide noget omkring træning og aktivering.
Om hundenes temperament og drift.
Hvordan de fungerer i hverdagen.

Har googlet, og syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogle ordentlige oplysninger.

Håber nogle kan hjælpe... God påske

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grand danois træning osv.
  • #2   10. apr 2009 Det er fantastiske hunde... du må gerne skriv vis der er noget du vil vide og jeg kan svare.. Kan se at du har andre racer, vil blot fortælle at GD´er slet ikke er som de. Har selv haft en dober før, og der er stor forskel på disse...

• #3   10. apr 2009 kan kun håbe for dig at du anskaffer dig én hvis det er en type for dig og din familie.
    kan kun anbefale racen - thumbs up !

• #5   10. apr 2009 pia marie l: helt enig - aldrig

• #6   10. apr 2009 Ninna B - Det er netop derfor. Vi vil have en nemmere hund, som ikke kræver så meget som muskelhunden gør og som ikke har problemer med andre hunde. Og så er det mandens store drømme hund, så derfor er jeg gået på opdagelse i racen.

Er der nogle der kan svare på hvor stor deres drift er, og hvad de egner sig til.

• #7   10. apr 2009 Kan kun snakke rosende om racen, Loke har været ekstrem nem til at lære, ja det har de andre gder vi har haft også, de kan godt være lidt stæddige, og så er selvf ikke så nemme at tumle med.
    Det er ikke en hund som gidder at træne i timevis, men små intervaller og masser af ros og godbidder, og så er man godt på vej.
    Loke elsker feks at gå spor, og finde gemte ting, samt at løse opgaver jeg finder på til ham..
    Med hensyn til drift, har vi aldrig haft problemer med vores hanner, men vi havde en tæve engang som tit stak af..

• #8   10. apr 2009 Heidi - Okay, takker. Godt det er manden der skal træne med den, jeg er bedre til hunde der har et stort drive og som kører i et højere gear.

Men det passer godt til manden at hunden ikke er så arbejdskrævende, forstået på den måde at manden ikke har samme energi i træningen som jeg har.

• #9   10. apr 2009 Griner nu skriver du drift.... Hmmm vil skyde på 10 % når solen står højt og der har været fuldmåne dagen før. Nej de har ikke meget drift, min vil kun aborterer 2 gange så gider han ikke det mere..

• #10   10. apr 2009 Jeg oplever en forholdsvis stor forskel mht. det du kalder drift.
    Flere jeg har mødt er glade for at lege, hente/bringe, gå spor o.a.
    Andre har ikke den fjerneste interesse i meget andet end at ligge på ryggen i sofaen :o)

Jeg vil foreslå du kigger grundigt på hvad du og din mand ønsker jer af den race, at I læser på opdrætterenes hjemmesider og kontakter dem der for jer virker interessante.
    Det vil være en fordel at få snakket med en håndfuld opdrættere og komme ud og besøge dem og deres hunde, inden der evt. kommer hvalpe. På den måde kan I bedre få et billede af om racen er den rette for jer og hvor den skal komme fra.

Kommentér på:
Grand danois træning osv.

Annonce