{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Han Piver {{forumTopicSubject}}

Hej..

Håber virkeligt der er nogle der kan hjælpe mig..
Jeg har en sbt på 16 måneder.
Problemet går ud på at han piver, eller det vil sige han skriger når han er alene hjemme.
´Vi har prøvet det med bur.. men han er rigtigt bange for det og tør ikke komme i nærheden af det.

Nogen der ved om det ville hjælpe at få en kat eller sådan noget...?
Håber i kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han Piver
  • #1   10. apr 2009 Hvordan har i burtrænet? Hvor længe er han alene ? Hvor stort er buret?

  • #2   10. apr 2009 Et bur er jo noget hunden skal lære at være i, man kan ikke bare sætte den deri og forvente at det går.

    Og at han piver, er jo sandsynligvis fordi han er utryg ved at være alene. Hvordan har i trænet det at være alene hjemme?


  • #3   10. apr 2009 Vi har prøvet alt med det bur.. først satte vi det op i stuen, han turde ikke en gang at komme i nærheden af det..? Buret var 125*100 eller sådan noget..
    Jamen han er maks alene 8 timer om dagen. Og det er han ikke en gang, for jeg går bare her hjemme på barsel..
    Vi købte kosmo da han var 8 måneder, og har trænet med at går 5 min fra ham osv.


  • #4   10. apr 2009 Til at starte med skal buret også bare stå fremme så hunden kan vænne sig til det.

  • #5   10. apr 2009 Du må starte med alene hjemme træning forfra. Og ikke gå hurtigere frem end hunden er rolig. Gør intet ud af at du går bare gå og start nede ved 30 sek.

  • #6   10. apr 2009 Vi har haft det stående fremme i næsen en måned.. og han tør ikke komme i nærheden af det.. Jeg har enda prøvet at sætte mig ind i det, det hjælp ikk.

    Men kunne det hjælpe at få en kat eller sådan, så han ikk er helt alene


  • #7   10. apr 2009 Vedr kat . det er ikke muligt og svare på med sikkerhed. Men somme tider kan det hjælpe

  • #8   10. apr 2009 At få et andet dyr, for at løse et problem med det første, er sjældent en god idé. Man kan nemlig hurtigt ende med endnu større problemer (eller blot med de samme problemer som man allerede har)

    Hvordan ser jeres dag ud? Hvad gør i med ham inden i går, har han hele huset eller blot et enkelt rum når han er alene osv?


  • #9   10. apr 2009 Han bliver lufted og leget med inden vi går med ham.. vi har været nød til at lukke ham ude i køkkenet, fordi han har splitted vores stue ad..

  • #10   10. apr 2009 Det er en rigtig god idé at gå en mindre tur, og herefter (eller i løbet af turen) lave noget der trætter mentalt. F.eks. finde morgenmaden i haven (eller i en flaske e.l.). Det er vigtigt det ikker vild leg, men derimod rolige øvelser der kræver lidt tankevirksomhed.
    Og lad der så gå mindst 20 min før i kører, så hunden igen er "faldet ned"

    At nøjes med et rum er fint. Jeg ville droppe legetøj der opfordrer til vild leg (f.eks. aktivitetsbolde og den slags), og så give et marvben med fyld, ko-klove med fyld e.l. som er tilladt at gnave i, men som ikke får hunden op at køre. Det er dog ikke alle hunde der vil spise når man ikke er hjemme.

    Og hvis i har fri her over påske, er det jo den perfekte mulighed for at tage nogen skridt tilbage i alene-hjemmetræningen. Lad hunden blive inde når i går ud med skraldespanden, luk døren efter jer, når i lige skal ud i køkkenet osv. Så hunden vænner sig til at selvom den er alene, så kommer i jo tilbage igen.


  • #11   10. apr 2009 Det vil være en god ide bare at gå tur med ham sådan på må og få så han ikke finder ud af hvad der sker og får indarbejdet en rytme for hvornår han skal gå.
    I skal ikke lege med ham før I lader ham være hjemme. Han skal være helt rolig.
    Når I leger med ham kommer han op i gear og når I så går fra ham så er han stadig oppe i gear og bruger meget lang tid på at falde til ro igen.

    Vi har gjort det at vi ignorer Scooby sådan på må og få. Og det gør vi også når vi skal ud af døren. Og vi har ikke haft problemer med at lade ham være alene.
    Når I så kommer hjem skal I bare lukke ham ud og lige ignorere ham indtil han er faldet til ro. Hvis I roser ham eller begynder at lege med ham kan han se det som noget farligt at han har været alene.


  • #12   10. apr 2009 Synets bare man har prøvet alt.. og han piver alligevel

  • #13   11. apr 2009 Man kan jo bare lade hunden gå i hele huset, eller i en del af det.
    Mange gange er det fordi, at man lukker dem ud et sted, selv om der er plads nok, tænd for radioen, og lad den køre..
    Ved at mange hunde ændre deres adfærd, hvis de kan få lov til at gå i hele huset.. Så falder den normalt til ro.
    <b>Du fortæller at du lufter og leger med hunden inden du går.</b>
    Prøv at lade vær med at køre hunden op med leg inden du går, det er mange hunde, som ikke kan komme af med stressen, og så bliver overladt til sig selv..


Kommentér på:
Han Piver

Annonce