{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Han piver {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Håber i vil hjælpe mig med nogle gode råd til hvordan jeg får min vapser til at holde op med at pive..

Han piver lige så snart han kommer ind i bilen. Og så stopper han bare ikke igen.. Jeg har prøvet at ignorere det, har også prøvet at sige NEJ, hver gang han piver. Men han bliver bare ved....

Det er ikke fordi han er bange, da han ikke sidder og skælver eller ryster. Han sidder med hovedt højt og følger med.
Han er van til at køre bil. Han er altid med os, om vi så bare skal en lille tur på 5 min. så kommer han med.

Han sidder ikke i bur, da jeg ikke har så stor en bil.
Han sidder på bagsædet med en sele på.

Nogle gode råd til hvordan jeg får ham til at stoppe med at pive?? smiley


Det skal for resten lige siges, at selv om jeg har været ude og gå en time med ham, eller været i hundeskov med ham, så piver han stadig i bilen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han piver
  • #1   30. jan 2014 Piver han også, hvis han er løs i bilen?

    Mere om det kan være selen der er årsagen, eller er det ren iver?


  • #2   30. jan 2014 Ja det gør han også selv om han ikke har selen på. og så fare han rundt på bagsædet

  • #3   30. jan 2014 Hvis det er pga. iver, ville jeg træne en afslapnings-kommando. Og bruge tid på at træne det i bilen, uden I skal nogen steder.

  • #4   30. jan 2014 Ja det vil jeg også gerne. men hvordan gør jeg det, når jeg også skal køre??
    Kan godt få ro på ham inden jeg sætter bilen i gang, men lige så snart jeg køre så begynder han


  • #5   30. jan 2014 Hmm. Jeg tænker noget med at træne det når du IKKE skal afsted. Så snart han bliver ivrig. Så slukke bilen igen og få den ro på ham som du fik før. Ved ikke om der er smartere metoder

  • #6   30. jan 2014 Jep, gør som KD siger. Træn det uden at skulle køre. Bare sid i bilen og træn. Ikke starte den til at begynde med.

  • #7   30. jan 2014 Som sagt er det ikke noget problem at få ro på ham når bilen ikke køre..
    Men så snart jeg er ude på vejene, så begynder han og så er det altså ikke altid man bare kan klodse bremserne og sætte ham på plads.
    Og hvis der er mulighed for jeg kan holde ind til siden, så stopper han med at pive da bilen jo holder stille....


  • #8   30. jan 2014 Silje pev også ofte hvis vi kørte bil, og hun ikke var i hendes bur før i tiden. Hun gør det stadig nogen gange af stress/spænding/iver, og ikke fordi hun er utryg eller bange ved at køre. Jeg gjorde det at en kørte bilen, og jeg sad med Silje. Hver gang hun var stille og rolig fik hun ros (dæmpet, ikke noget vildt) samt en godbid. Ved ikke om det kan hjælpe ved andre, men det har fungeret perfekt for os. smiley

  • #10   30. jan 2014 Så er han da køresyg eller utryg ved bilens lyd.
    Dette trænes væk ved en desensibiliseringsmetode.


  • #12   30. jan 2014 Malene: Hvis du læste hvad jeg skrev i starten, så ville du ha læst at han ikke er utryg ved at køre bil.. Han er bare ivrig.

    Mette: Vi har prøvet at der var en der sad ved siden af ham. dog ikke mig, da det jo er min bil, så det er altid mig der køre selvfølgelig ( og min kæreste har ikke kørekort så..)

    Har også prøvet at ha de bedste guffer og det bedste legetøj med i bilen men nej heller ikke. det bliver bare smidt ned på gulvet og så er det væk


  • #13   30. jan 2014 Ud og køre - kun for at træne - ikke fordi I skal noget sted hen. Op og ned af kedelige små sideveje. Hver gang han piver stopper I ganske enkelt op. Hold ind til siden. Vent til han blive stille - ros - kør videre... Hvis han piver, fordi han er ivrig, er det vigtigt, at han IKKE kommer derhen, hvor han gerne vil, når han piver (fuldstændig samme "logik" som når hunden trækker)

  • #14   30. jan 2014 Karina: Men problemet er jo bare at så snart jeg stopper bilen, så stopper han også med at pive, og så snart jeg sætter i gang igen så starter han.
    han kommer skam heller ikke ud af bilen før han holder op med at pive, der ved han godt han skal holde mund


  • #15   30. jan 2014 Jeg ville gøre som Einstein foreslår, og derudover alliere mig en anden til at køre bilen, når du skal træne.

  • #16   30. jan 2014 Du skal ikke slukke motoren - bare hold stille? Som jeg forstod det, så fulgte han piven motorlyden?

  • #17   30. jan 2014 Nej nej.
    Han piver når bilen køre, han piver ikke når bilen holder stille og motoren er tændt.
    Men jeg vil da prøve at høre om jeg kan få en til at hjælpe mig med at træne det, mens jeg sidder ved siden af


  • #18   30. jan 2014 Ok, så misforstod jeg smiley

  • #19   30. jan 2014 Jeg prøver det du sagde med at stoppe og vente til han tier stille og så køre videre smiley


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Svar: 26
    #21   30. jan 2014 Tænk på, at hans piben udelukkende er et udtryk for den opkørthed han befinder sig i, når han transporteres i bil, og at han allerede før han begynder at pibe er i en vis grad af opkørthed.
    Du skal derfor helst have situationen under kontrol inden han begynder at blive for opkørt.

    Modellen med at stoppe bilen plejer at virke, du skal så bare have ham til at slappe helt af, før du kører videre for ellers forstærker du hans opkørthed, idet han bliver forstærket for at være ophidset bare ved at bilen triller fremad igen..

    Det er helt almindeligt at hunde som forventer at der skal ske noget når bilen stopper piber/gør når de er med. Også selvom de måske kommer med 10 gange uden at skulle ud af bilen, den 11. gang bekræfter og vedligeholder adfærden.

    Som jeg ser det afhænger din succes i afvænningen af hvor meget du ønsker det, for der skal arbejdes pænt meget med problemet.

    Andre tiltag:

    Indlær hjemme et "stille" eller andet ord og beløn for det. Når ordet sidder, bruger du det i bilen straks han begynder at pibe. Husk at belønne.

    Indlær ligeledes et "læg dig" og bed ham blive liggende. Overfør det til bilen og når det sidder triller du. Rejser han sig kan du bede ham lægge sig. Beløb.

    Du kan aflede ved at kaste godbidder om til ham, så han ikke når at begynde at pibe.

    Kør tur og straks han begynder at udvise uro/pibe kører du hjem og går ind med ham. Gradvist vil du kunne komme længere før han begynder at pibe, men denne fremgangsmåde kræver at du er 100% konsekvent med ikke at tage ham med i bilen, hvis du ikke vil/kan gennemføre at vende om.


  • #22   30. jan 2014 Er du 100% på han ikke er køresyg så? Det er ikke altid en hund jo ligefrem ryster, fordi den har det skidt.

  • #23   30. jan 2014 Einstein: Han er ikke køresyg. er 100% sikker smiley

    Irene: Vil prøve og arbejde på det. og ja selvfølgelig skal man mene det 100% ellers giver det jo ikke gode resultater smiley
    Men skal lige ud og ha fundet en til at hjælpe mig med at køre min bil, så jeg kan holde styr på pivdyret smiley

    Det med guffer virker ikke. Han bliver fodret med råt kød og spiser derfor ikke guffer eller andre kedelige ting smiley


  • #24   30. jan 2014 Du kan jo godt bruge rå godbidder?
    Eller du kan tørre noget kød i ovnen, ek. lever smiley


  • #25   30. jan 2014 Har god erfaring med at forhindre hunden i at kigge ud.

  • #26   30. jan 2014 Jep tænker bur og et tæppe over, det plejer at virke;)

  • #27   30. jan 2014 Har selv prøvet alt der er beskrevet i tråden. Min hund er nu 6 år og larmer hver gang hun kommer ind i bilen.

    Hun larmer fordi hun glæder sig til at komme på eventyr med sin moar.

    Det er møghamrende irriterende men det er som det er.

    Vi køber nu ørepropper en gros :o)


  • #28   30. jan 2014 Sanne : er glad for der er en der står i samme situation smiley
    Men tror jeg prøver at tag kampen op inden jeg køber ørepropper


  • #29   30. jan 2014 Bullroth: Prøv endelig alt. Jeg ville i den grad ønske Kia holdt sin bøtte. Det ville gør alt nemmere.
    Men hun er et af de dyrebørn der kommenterer min kørsel, spørger om vi ikke snart er der, er sulten, skal tisse eller hvad hun egentlig har gang i :o)

    Det ser ikke ud til at blive anderledes. Så efterhånden er folk vant til at vi kommer larmende for fulde gardiner herude på landet, Kia med hele hovedet ude af vinduet hvis muligt og mig med høj musik og neonfarvede ørepropper :o)


  • #30   30. jan 2014 Sanne:
    Hehe jamen så er folk da også advaret inden i kommer smiley

    Jamen jeg gir den gas med at træne noget rolig bil kørsel med ham. Men han når desværre ikke at lære det til lørdag hvor vi skal ud på en 2 timers køretur. Men vi køre lige et par timer i hundeskov først. Så burde noget af energien da være brugt smiley


  • #31   30. jan 2014 Har du prøvet at lade en anden køre bilen, eller tjekke om han holder mund hvis du slet ikke er med?

    Kia er nemlig meget mere stille når der er en anden der kører bilen, uanset om jeg er med eller ej (hun ved jo ikke med sikkerhed om hun kommer på eventyr eller hvad der skal ske).


  • #32   30. jan 2014 Nej har jeg ikke. Min kæreste har ikke kørekort så det er altid mig der køre. Og har ikk prøvet at lade andre køre.

    Vil også gerne træne med ham mens jeg køre, for det er jo altid mig der køre. Så det kan lige så godt blive trænet med det samme smiley


  • #34   30. jan 2014 Gir dig kun ret. Men som sagt, så har jeg en lille bil hvor der ikke er plads til et bur...

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Svar: 26
    #35   31. jan 2014 bullroth, det kan i øvrigt hjælpe gevaldigt, hvis man i andre situationer opøver en god impuskontrol. Nogle hunde synes bare ikke de kan vente, men det kan træning råde bod på endda uden det store besvær smiley
    Held og lykke med det.


  • #36   31. jan 2014 Oki tak vi prøver smiley

  • #38   31. jan 2014 Hehe ja smiley meeeeeenn det er ikke billigt at skifte bil hele tiden smiley

Kommentér på:
Han piver

Annonce