{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
337 visninger | Oprettet:

hjælp! meget køresyg :-( {{forumTopicSubject}}

-hej
har læst lidt rundt omkring herinde på forummet omk. køresyge, og håber der er nogen der kan hjælpe mig..
min hvalp på 5mnd. kan slet ikke tåle at køre bil.. og nu er jeg snart desperat for at finde en løsning. lige så snart jeg sætter hende ind i bilen begynder hun at savle meget og efter et kvarter/20 min. brækker hun sig. Det er ligegyldigt om det er på tom mave eller ej, hun brækker sig alligevel og også selvom hun sidder foran, med åbne vinduer, med varme, i baggagerummet, på gulvet bag forsæderne, kort sagt ligegyldigt hvad.
Der er nogle herinde der snakker om ingefærpiller.. hvor lang tid inden skal de gives??
og er der nogle der har andre ideer? bortset fra gradvis længere ture som jeg er i fuld gang med..
Mvh Marie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp! meget køresyg :-(
  • #1   6. feb 2006 tusind tak smiley jeg håber - og vi krydser fingre og poter

• #2   6. feb 2006 Hej -

Vores Idun kaster også op, faktisk efter få minutter i bilen - Vi giver hende køresygetabletter - og dette gør at der INTET er - i starten fik hun bare en halv pille - en time før afgang - nu får hun en hel -

Købes i håndkøb på apoteket... !!

Det er så ærgeligt ikke at kunne tage sin hund med nogen steder - og dette har hjulpet os...

Smil fra Julie -

• #3   6. feb 2006 du skal lære din hvalp gradvist at vænne sig til bilen ..

Sæt hunden ind i bilen, enten i bagagerummet eller på gulvet - hvor den skal være når du køre.
    Lad være med at starte motoren.
    Hvis hunden ikke er urolig eller nervøs, får den en belønning (godbid).
    Det er vigtigt, at du ikke belønner hunden for at være nervøs.
    Når hunden har lært at være rolig fortsættes programmet med at motoren sættes i tomgang af en anden person, mens du selv bliver hos hunden, der stadig skal være anbragt korrekt.
    Hunden belønnes, hvis den ikke bliver nervøs.
    Når dette er opnået, fortsættes programmet med
    Kør en kort tur på 1-2 min.
    Hunden belønnes, hvis den ikke bliver nervøs.
    Når dette er opnået, gøres turene gradvis længere.

Lad være med at gå for hurtigt frem. Hvis hunden viser tegn på nervøsitet, bør du gå et trin tilbage i programmet.

dyrlægen kan dog også ordinere forskellige typer af receptpligtig medicin til hunden, når den skal med i bilen. Denne medicin kan enten virke dæmpende på hundens tendens til kvalme eller have en kombineret effekt, således at hunden også bliver beroliget. Men bedre at lære hunden at det er trygt og dejligt at køre ;0)

• #4   6. feb 2006 Der skal nok komme nogle øjeblikke hvor hvalpen slapper af, sidder og kigger eller er opmærksom på det man siger...og der bør godbidden falde... efter min mening.

men der er jo lige så mange måder at opdrage og træne på, som der er hundeejere ;0)

• #5   6. feb 2006 jo, jeg læser hf i grenå. og så tager jeg kurserne på etologisk institut i Ballerup i weekenderne...
    opgaver bliver sendt via e-mail og så får man en liste med bøger man bør læse for at kunne besvare opgaverne m.m.

• #6   6. feb 2006 det er rigtig nok, Etologisk institut har fået nye lokaler i Ballerup. før lå det i Høng

• #7   7. feb 2006 Marlene -

Du taler om at det er bedre at lære hunden at det er trygt og behageligt at køre bil... Hvad nu når det ikke drejer sig om utryghed... ??? Men fordi hunden reelt bliver dårlig af det - ligesom nogle mennesker bliver køresyge ???

Idun fik først noget imod at køre bil, da hun gentagne gange havde haft dårlige erfaringer med det - ( opkast - ) en gang var det efter under en kilometer... Kunne ikke se anden løsning end at give tabletter - nu er der intet - og hun hygger sig -

Ville personligt gerne prøve med Ingefær - men nu går det lige så godt - Så ingrn grund til at give hende en dårlig oplevelse igen -

Ved fra mig selv hvor ubehageligt det er at blive køresyg... Har brugt MANGE timer i bil, hvor jeg har haft det så dårligt, at jeg næsten hellere ville gå de 100 km... eller hvor langt vi nu sku... smiler...

Nedtur...

Julie - !!

• #8   7. feb 2006 Jeg har også haft en hanhund, som var meget køresyg i en periode. Alt var prøvet, gradvis indlæring, køresygepiller (som overhovedet ikke hjalp), naturmedicin, vat i et øre (skjulle hjælpe på balance-problemer). INTET hjalp.

Det viste sig, at han var ikke køresyg, men utryg ved at køre bil. Det blev løst ved, at jeg startede med at sidde med ham oppe på skødet, snakkede med ham, og han faldt til ro. Efter at have gjort det i en periode, kom han ned på gulvet foran mig, og lagde sig ret hurtigt til at sove. Nu er vi så kommet så langt, at han ligger bagi bilen, men ikke i bur. Og han er aldrig "køresyg" mere.

• #9   8. feb 2006 hej alle, tak for de gode råd.. vi prøver os frem smiley

Kommentér på:
hjælp! meget køresyg :-(

Annonce