Hvordan reagere din hund?? {{forumTopicSubject}}
Når du gør dig klar til at tage til træningen med hunden…
Babett, kan ligge og snokke højlydt, og alligevel så stå hun der, når jeg begyer at tage tæningstøjet på, og så vifter hun omkring mig, som om hun er bange for at jeg skal køre uden hende.
Det er skide irreterende, for det tager længer tid med at komme i tøjet, når hun vifter omkring mig, og sætter sig på mine fødder, når jeg skal ha støvler på.
Når jeg så er klar, så kan det ikke gå stærkt nok med at komme ud til bilen, her sætter hun sig ved bagklappen, og venter men jeg åbner bagklapen og lågen til buret, så snart lågen til buret er halvt åben så hopper hun ind buret..
Når vi så kommer ud til træningspladsen, så kommer hun med pivelyde, yes, nu skal vi ud og lave noget, det er lige meget hvilken træningsbane vi kommer til, så kender hun vejen, om det er i Nakskov eller Holbæk, eller bare et sted vi har været før, så starter hun med at komme med lyde-…
Hvordan reagere din hund, når du skal til træning?????
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 471
Synes bare det er herligt, at de er klar og viser at det er noget de gerne vil...
Min stedfars gamle kleiner startede med at vimse ligeså snart min stedfar fandt et par bestemte stømper frem! Så skulle de på jagt
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.366
Når man finder skoene og godbiderne frem så er de klar og Akita piver, Pascal og Saxo vimser bare rundt.
Den/ de hunde som ikke kommer med bliver dybt skuffet.
De kan heller ikke komme hurtigt nok i bilen og hurtigt nok ud af bilen når vi når frem. Sidder og piver i bilen, og gør når vi når frem for at komme afsted.
De elsker deres træning:-)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Så pives der og hoppes af glæde, halen logrer og hun tramper med poterne og gaber højlydt mens hun farer mellem døren og mig for ligesom at spørge om ikke jeg snart kommer? ... Så snart hun ser bilen sprinter hun hen til den og løber rundt om den x mange indtil jeg beder hende sætte sig mens jeg åbner døren og giver tilladelse til at hun hopper ind.
Når hun er spændt fast gøer hun og piver indtil jeg starter motoren ... (er ved at vænne hende af med en del af hendes larmen i form af gøen og piven) ...
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
Mens vi kører er der stille, lige indtil vi nærmer os klubben, så begynder min gamle tæve at hyle. De andre siger ikke noget.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Til gengæld ved han godt, hvor vi skal hen, når vi har kørt lidt, bare ham og jeg... Også piver han resten af vejen... Og hvis jeg er for langsom til at lukke ham ud, når vi er kommet til træning ex fordi jeg skal have støvler på... Så fare han rundt i buret og piver :o)
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.608
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 221
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
Men er der ikke også lidt om at du engang har kørt til træning uden hende?? *GG* Så er det skuda klart hun er nervøs.. Hehe
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Undtagelsen er, når vi skal træne spor, for vores spormarker ligger lige op til grunden, og derfor er hunden jo klar på, at han skal gå, når han ser forberedelserne blive gjort.
Han bliver MEGET glad, forsøger at bevare kontrol på sig selv, fordi han ikke kommer ud, før han er i ro.
Alt den overskudsenergi kommer så ud i en lidet velklingende sang :o))))
Når vi kører til træning hører vi ikke noget til ham. Han er altid musestille, når han er i bilen, men det er helt tydeligt, når døren bliver åbnet, at han vil i gang... NU!!!
Det er skønt at se arbejdsglæden :o)
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
Hvordan reagere din hund??