{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisation af hund
  • #1   15. apr 2009 Her koster det 2500 for kastrering ?
    Men tæver skal steriliseres ikke ? Eller er jeg helt galt på den ?

1500 lyder mere rimligt ? !

• #2   15. apr 2009 nu er der jo stor forskel på indgrebene sterilisation og kastration... det første er et langt mere omfattende indgreb...

Hvis du søger på google ligger priserne på sterilisation af en hund mellem 3ooo og 4500 kr, så din dyrlæge er nok i den dyre ende... men hvis du stoler på dem og deres arbejde og hvordan de behandler din hund mens den er der, så er det vel det vigtigste?

En billig dyrlæge kan nogle gange være meget omkostningstung på andre konti smiley

• #3   15. apr 2009 Anna- jamen selvfølgelig skal det laves ordentligt !
    Og stoler meget på min dyrelæge.. Havde bare ikke troede det ville være i det prisleje!

4500 er 2 gange hvad jeg får om måneden !!

• #4   15. apr 2009 Det er dyrere at få en tæve steriliseret end en hanhund kastreret, da der jo åbnes op til hele underlivet på en tæve.

4500 kr er en meget normal pris. Jeg vil også mene at det er vigtigere at man får en dyrlæge, man er tryg ved, til at foretage operationen end at kigge på prisen.

• #5   15. apr 2009 Jaa.. men hvis det skal gøres skal det vel gøres !?

Men som sagt.skal spare op i 3 måneder hvis jeg skal have penge til det. og det er kun hvis jeg stopper med at ryge, ikke køber noget andet og ikke betaler husleje hos min mor ? .. puu ha ! kan ikke lige holde sammen på det..

Der kommer nok en løsning.. ellers kan det være han kan overtales til at det bliver på afbetaling !?

• #6   15. apr 2009 Jeg er ved at spare op til det til Kia og regner med at have nok penge om et halvt års tid. Har 3200 kr. i mdr. til mad til dyrene og mig, samt benzin og øvrigt forbrug så kan ikke ligge så meget til side i mdr. men det skal jo nok komme :o) Det er mit valg at have dyr så jeg må jo bare spare sammen. Men havde da også håbet at prisen var mere rimelig ...

• #7   15. apr 2009 Ja er helt enig. det er mit valg - Og fortryder da intet selvom det er dyrt - Skal det gøres, så skal det gøres ! Og skal dan ok finde pengene - det er ikke det!

Synes bare stadig at 4500 er meget. men det kan der ikke ændres på - var bare nysgerrig om det var normalt !

• #8   15. apr 2009 *sov sødt elskede dreng*> Jeg mener, at du kan finde dyrlæger der er meget billige, men som sjusker, behandler dit dyr dårligt osv. osv.
    uden at nævne navne, er der da ihvertfald en vis dyrlæge i østjyllandsområdet, som skifter praksis som vi andre skifter sokker, for at undgå at hans rygte iler ham i forvejen...

Så, i min verden, er prisen ikke en faktor der er vigtig hos en dyrlæge, men nærmere hvordan min hund har det med at komme der, hvilke holdninger dyrlægen møder mig med og hvordan han/hun behandler min hund...

Et opfølgende behandlingsforløb for angst kan snildt blive langt dyrere end de penge du sparede på eb evt. operation...

Men det er blot min mening, og ingen siger den er evigsand eller noget som helst andet - og derudover har jeg pengene til at vælge en dyrlæge som primæssigt er over "niveau", men som har de ting jeg ønsker...

• #9   15. apr 2009 Det var nu også bare et spørgsmål om det prisleje var normalt. er det det jamen så er det okai !
    Og jo. har en fantastisk dyrelæge.. men Nej, har ikek overdrevet mange penge - men min første priotet er da min hund ! Jeg har valgt at have hund, så jeg må sørge for hende ! - ingen diskution der !

• #10   15. apr 2009 vi gav 3600 for to år siden så ja 4500 kr er vel et meget normalt prisleje

• #11   15. apr 2009 Linda - Okaii Tak - og ja, priserne stiger jo lidt i disse tider ! smiley

• #13   15. apr 2009 Tror i der er stor forskel på hvor i landet man er ?
    I og med at jeg bor i farum som er en ldit dyr by men god beliggenhed i forhold til kbh, natur osv - er det mon så dyrere eller?

• #14   15. apr 2009 Zoe, Lystig og Mor *Tøse-Banden *
    Skrevet: 15-04-2009 07:26:03
    Men tæver skal steriliseres ikke ? Eller er jeg helt galt på den ?

Hvorfor er det lige de SKAL steriliseres???

• #15   15. apr 2009 Rikke - det var ikke sådan ment !! Det var ikke SKAL på den måde..
    Ih .! det var mere for at få det på det rene i mit hoved om det hed kastrering eller sterilisering når det var en tæve ?

• #16   15. apr 2009 Nogle dyrlæger tager sig virkelig godt betalt, for at sterilisere en tæve...

Jeg fik min steriliseret akut i august sidste år, det kostede 10.500 - dobbelt takst, fordi det var uden for åbningstid, men fordi det var akut dækkede forsikringen....

Der er lavet en undersøgelse på dyrlægepriser - men ikke ret mange dyrlæger ville medvirke http://www.taenk.dk/index.php?sid=&cid=7197&paid=4

• #17   15. apr 2009 Society - du kan sikkert få en aftale med dyrlægen om at betale over flere gange, det gør de fleste dyrlæger gerne. Man skal bare spørge INDEN indgrebet foretages.

• #18   15. apr 2009 Smydi - Vildt at prisen for sterilisering variere fra 2500 til 4500 !?

• #19   15. apr 2009 Jeg mener at vi gav omrking 5000,- for Lotus`sterilisation. Hun er så steriliseret igennem 3 små huller:-)

• #20   15. apr 2009 Naaaaaaa, 5000,- kan sq nok ikke gøre det, når jeg nu tænker mig om??

• #21   15. apr 2009 Ja, der gav Tina T så lige svaret på hvor meget jeg nok har betalt.......*GGGGGG*

• #22   15. apr 2009 vi skal også have lavet den med kikkerten og vores dyrelæge sagde det kun kostede 500 mere end en normal en. men hved ikke hvad prisen er hos vores.

• #23   15. apr 2009 Tina T:

*Jep Mette godt jeg kan fortælle dig det når du ikke selv kan huske det*G*

Jamen Lotus var jo en af de første til den operation, så det er nogle år siden efterhånden........*GGGGGGG*

• #24   15. apr 2009 Society....
    Ja det er vildt dyrt.
    Men syntes at alt er dyrt når vi snakker om at skulle til dyrlægen, men er lidt overasket over at det er så dyrt. Det kunne være at jeg skulle begynde at spare op nu.

• #25   15. apr 2009 Smydi : Nej den undersøgelse var der ikke mange dyrlæger der ville deltage i, fordi spørgsmålene ikke gav dyrlægerne mulighed for at uddybe, hvorfor de tog det for de forskellige ting, som de gør. Hos en dyrlæge der er billig, er der fek. ingen sygeplejske til at overvåge dyret under narkose.
    Hos en billig dyrlæge, er der yderst sjældent overvågningsmaskiner tilkoblet dyret mens det er under narkose.
    Den billige dyrlæge, tager meget sjældent efteruddannnelse og kursuser.
    Jeg vil langt hellere betale lidt ekstra og så vide at min hund er i de rette hænder.

• #26   15. apr 2009 *Jeg vil langt hellere betale lidt ekstra og så vide at min hund er i de rette hænder*

AMEN!!!

• #27   15. apr 2009 Jeg skulle have haft steriliseret vufen i går.
    Det ville have kostet omkring 3000 med en god gang krejleri fra min fars side af.
    Min egen dyrlæge tager 4200 for det.. fra 3500-4500 afhængig af lokation og andre ting er vist det mest almindelige..

• #28   15. apr 2009 Lea A - Jeg kan fortælle dig, at den dyrlæge der steriliserede min tæve, er generelt DYR og han har IKKE en vet.sygeplejerske/overvågningsmaskiner til at overvåge patienter under narkose. Den dyrlæge jeg havde før er også generelt DYR og har heller ikke vet.sygeplejersker/overvågningsmaskiner til at overvåge patienterne.

Jeg bruger nu en HELT 3. dyrlæge, som er BILLIGERE end de 2 andre, der har de sørme sygeplejersker og de går sandelig også på kurser for at dyrtiggøre sig. Så din påstand om det skulle være mangel på udstyr/personale der adskiller dyrlægerne i dyre og billige, holder ikke efter min mening.

Jeg er ret overbevist om, at de sætter deres priser som de vil - i områder hvor der er langt imellem dyrlægerne, ser man ofte at priserne er høje - som f.eks. her hvor jeg bor. Det "sjove" er også at præcis de 2 dyrlæger jeg benyttede før, samarbejder i vagtordning og de bor ca. 25 km fra hinanden. Kører jeg 28 km i den anden retning, så sparer jeg pludselig kr. 250 alene på konsultationsgebyret - og der er 2-3 andre dyrlæger i området. Og dem der er omfattet af indbyrdes vagtordning de har "sjovt" nok også højere priser !!!

• #29   15. apr 2009 Ceteris Paribus .

VIP

Skrevet: 15-04-2009 10:46:33

Tina T
    det lyder sørme smart - hvor fik du gjort det? cleo skal sterilliseres til juli og det ville da være super hvis det kan laves med kikkert ...

Det kan jeg svare på. Tina T. fik det gjort her på sjælland...... Af samme dyrlæge, som opererede Lotus:-)).
    Der er vist ikke så mange dyrlæger, som bruger den teknik endnu, så hvis du vil ringe til "vores" dyreklinik og høre om nogle i din nærhed kan den teknik, så smid lige en PB, så skal du få nummeret til dyreklinikken her:-)

Kommentér på:
Sterilisation af hund

Annonce