{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Jeg kvæler hende snart!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre ved Zia!!!!
Hun nægter at spise tørfoder, om der så kommer leverpostej i, torskerogn, tun what so ever, hun nægter!!!
Fint, så prøver jeg med dåsemad... Det vil hun gerne spise. Men jeg vil ikke at hun skal vokse op på dåsemad, så jeg kører ind til en barf-butik og køber mad til hende.
Det går så meget fint i et stykke tid, men nu gider hun ikke rigtigt at spise det igen..... Så jeg prøver endnu en gang med dåsemad..... mums lækkert.... godt så, jeg gemmer lidt til morgenmad til hende..... gider hun og spise det.... NEJ!!!!!
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at spise......
Det skal lige siges at hun er lidt over 5 mdr., men vejer kun 2,6 kg. Hvis ikke hun får mad så drikker hun sig mæt, problemet er bare at hun får en hjerneødem (hævelser i hjernen) som gør at hun vælter rundt og bliver blind for en halv dags tid.... Det værste af det er at hun kan dø af det!!!! Så jeg kan ikke bare lade maden stå til hun er sulten nok, for hun kan sagtens gå flere dage uden at spise.
Ud over at hun er lille fejler hun ingenting, hun er glad og frisk og en lille bandit, så hun er på ingen måde syg (hun erblevet tjekket), hun er bare mega kræsen og en lille madame, men hvad gør jeg ved det??

Nogen der har prøvet noget lign.???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg kvæler hende snart!!!!
  • #1   15. apr 2009 Hun fejler ingenting, men får hjerneødem hvis hun ikke spiser ????
    Så er der vel et eller andet galt... Det lyder da voldsomt

    Hvilke tørfoder mærker har du prøvet ?
    Det hjalp på min kræsne hund at jeg fandt det rigtige mærke...Og jeg har været rigtig mange mærker igennem


  • #2   15. apr 2009 Hun har vel ikke den der lidelse man så hos cavalier i udsendelsen fra den engelske kennelklub.. Hvor hjernen er for stor til kraniet

  • #3   15. apr 2009 Tina : Hun får hjerneødem hvis hun drikker en for stor mængde vand på en gang. Hvilket hun gør hvis hun er sulten. Hun drikker hellere en masse vand, end spise noget mad hun ikke vil have (altså hun spiser ikke bare når hun bliver sulten nok.)
    Af tørfoder har jeg prøvet Eukanuba, Orijen og Acana.


  • #4   15. apr 2009 Trunte ville hellere ikke spise tørfoder - og heller ikke dåsemad KUN menneskemad da jeg fik hende hjem igen, men idag der spiser hun hvad der bliver serveret, nu kan jeg skifte mærke som jeg har lyst det - men tror også bare at det handler om at finde det rigtige, og så evt starte med at blande det op med dåsemad .... har du forresten prøvet at hælde lidt olie i ?
    Mine er vilde med det.


  • #5   15. apr 2009 Hun gider ikke spise det samme slags kød 2 måltider i streg. Af tørfoderet kunne hun spise lidt, og så gad hun ellers ikke det mere.....
    Hun vil heller ikke spise guffer, pølser, marvben eller i det hele taget rå ben. Ej heller kallun, bladmave, oksekæbekød, oksekød m. marv og ben (hakket i kødet) osv.....!!!!


  • #6   15. apr 2009 Det er godt nok en kræsen lille vaps du har fået dig der...

    Min vil gerne have www.arion-premium.dk med lam og ris... men hun ville nu også spise hvis jeg gav hende kød er jeg sikker på... Så helt så kræsen er hun ikke


  • #7   15. apr 2009 Camilla : Det der gør det så svært er jo at hun drikker en masse vand (hvis hun kan finde noget) når hun er sulten og at det jo er farligt for hende. Og det er svært at få en masse mad da der ikke rigtigt er nogen der har foderprøver, men kun smagsgaranti.


  • #8   15. apr 2009 Tina : Jeg siger dig hun er ved at give mig grå hår, meget mere end mine børn ;0)!!!! Men man holder jo af dem, de kære kræ!!
    Og kunne jeg da bare finde noget som hun er vild med og som hun ville have, jeg er næsten ligeglad med hvad, jamen så fik hun da det.... problemet er jo så bare at der ikke rigtigt er noget hun gider!!!!


  • #9   15. apr 2009 Kommer på igen om lidt.....

  • #10   15. apr 2009 Kan du ikke begrænse hendes vand indtag i løbet af dagen ???

    Ellers fed hende op på dåsemad så vidt det er muligt og så lad hende sulte et par dage uden for meget vand også.

    I naturen var hun vel blevet naturlig sulten eller også død af sult og det ville vel ikke ske for en ellers frisk og sund hund !

    Held og lykke


  • #11   15. apr 2009 Du kan skrive til forskellige fodermærker og hører om de har nogen foderprøver du kan få tilsendt . Det gjorde vi da jeg har stået i samme problem som dig ..
    Inde ved Olivers kan du bestille foderprøver på hjemmesiden . men det er også den eneste producent jeg har oplevet at man kan bestille foder prøver online ved .. men skriv mails rundt til nogen forskellige og fortæl evt om det problem du står med ..

    har rundet jeg ved ikke hvor mange mærker og han har intet vill spise . han var tynd som en pind og lignede en mishandlet hund og jeg vidste snart ikke hvad jeg skulle gøre ..

    Nu er han på Henne Pet Food og det er stortset det eneste foder jeg har ramt plet med som jeg også er tilfreds med ..


  • #12   15. apr 2009 Jamen der er jo ingen lov om, at hunden ikke må leve på dåsemad.

    Hvis det er det, hun kan komme til at trives på, er det vel det, hun skal have.

    Jeg ville gå ned til dyrlægen, købe den type mad, der passer til hunden, og så rationere vandet.


  • #13   15. apr 2009 Jeg lærer aldrig at forstå , hvorfor det er så vigtigt at hunden absolut SKAL spise tørfoder........ før tørfoderet blev opfundet fik hunde alt muligt forskelligt....

    Hvis jeg var dig.... ville jeg bløde lidt tørfoder op... ( pga. vitaminerne ).... men så ville jeg blande lidt ganske almindeligt menneskemad i foderet....f.eks.... kylling...tun...fisk...lever...frikadelle...bøf.... grønt.... eller hvad folk nu spiser...

    Så smager maden forskelligt hver dag.... og så spiser hunden jo....
    Jeg mener det er vigtigere at hunden spiser....end den SKAL have tørfoder........ og 2,5 kg... er bestemt ikke nok at veje for en Cavalier.

    Mine hunde får altid lidt forskelligt i deres mad hver dag.. ( de er nu ikke kræsne ).... men jeg er sikker på , at jo mere forskelligt en hunde spiser , jo nemmere er det at forhindre alle de tyndskids- maver .... da hunden er vænnet til det......

    Og jeg ville ALDRIG begrænse hundens tilgang til vand..... :O)


  • #14   15. apr 2009 Jegskal lige skynde mig at fortælle at hun har tilgang tl vand 24/7, men det er i en flaske hvor hun skal slikke på tuden for at få det ud (sådan en flaske som kaninerne har), og det fungere fint. Den tømmer hun ikke selv om hun er sulten, det er kun hvis hun kan finde vand i skåle, baljer osv.

    Lasse og Nanna : Hun vil ikke spise tørfoder om det så er blødt eller der er blandet noget i, hun nægter.
    Hun har fået tilbudt vådkost 2 gange i dag nu, hun vil ikke spise det. Jeg har lavet barfmad til hende med kyllingehalse og grøntmix..... det vil hun heller ikke have....

    Det er ikke fordi at hun skal leve af tørkost, men jeg vl jo gerne have at hun får noget mad hvor jeg er sikker på at der er det i der skal være :0)
    For min skyld kunne hun såmænd leve af leverpostejsmader hvis det var det, men det er jo ikke godt nok :0)


  • #15   15. apr 2009 Zia, der findes gode dåsemad, med præcis det samme indhold som der er i tørkosten.

    Hill's laver eksempelvis gode produkter.

    Det, der er i det er, at det er dyr kost ;o)

    Men næringsværdien er den samme.
    Spørgsmålet er, om du ikke kan købe forskellige smagsvarianter og så skifte mellem dem fra dag til dag.


  • #16   15. apr 2009 CH : Ja, det er jo lige det med prisen. Det koster jo en bondegård :0)
    Men det er da en mulighed. Jeg må lige pøve og høre ad hvor mange forskellige varianter de har.


  • #17   15. apr 2009 Kan det have nogen betydning at hun er blevet opflasket og håndfodret fordi de andre hvalpe (ikke moderen) skubbede hende væk??

  • #18   15. apr 2009 Chalotte : Jeg har faktisk tænkt lidt på Henne Pet Food, da det jo er med laks, og jeg har de der lakseguffer fra Henne Pet Food som hun godt kunne lide.

  • #19   15. apr 2009 Maria : Er afprøvet.... Duer ikke - VÆK :0( Siger Zia :0)

  • #20   15. apr 2009 Maria : Jeg tror jeg næsten har prøvet alt efterhånden......
    Tørfoder af forskellige mærker
    Kommet leverpostej, tun, torskerogn, A38 osv. på.
    Dåsemad
    Opblødt tørfoderet
    Barf
    Pølser vil hun heller ikke have
    Leverpostejsmad
    Smidt det på plænen
    osv.........


  • #21   15. apr 2009 Maria : Ja, både det, men opdrætter sat hende også til patten og holdt de andre hvalpe væk så hun kunn efå mælk fra sin mor, og hun har også fodret hende alene så de andre ikke skubbede hende væk.

  • #22   15. apr 2009 Kog lidt lever og hæld lidt af væden over foderet, så vil jeg næsten med garanti sige den vil spise.
    Leveren kan du bruge som godbider......


  • #23   15. apr 2009 K.B. : Det er noteret :0) Jeg skal have en masse gode råd jeg kan afprøve....... der må da for pokker være noget der hjælper!!!!

  • #24   15. apr 2009 Har du prøvet at give hende mad fra hånden?... Sidde ved siden af hende når hun spiser tag made i hånden(Hvor hun er sulten) Og stik den op til næsen hvis hun ikke gider så prøv og giv hende en lille smule hvor du tvinger bare få det ind bag tænderne på hende lad hende tygge den hvis hun altså gør det og tilbyd foderet fra din hånd igen...

    Bare en ide tag og prøv det vil gerne høre resultatet.. Du kan ikke håndfodre hende resten af hendes iv men prøv...


  • #25   15. apr 2009 du kan jeg se der bliver skrevet at man skal komme noget over maden så vil hunden spise . jamen hvad med fremover ? .
    Skal den så have det over sin mad hver gang den skal spise ? .
    eller mener i så at man skal gøre det den ene eller 2 gange også vil den spise sit tørfoder uden ?


  • #26   15. apr 2009 Jeg har en tæve der også er meget kræsen og som gik fra maden, uanset hvilket tørfoder jeg serverede for hende.
    Men efter hun er skiftet til Flatazor som er velduftende og i små bidder, spiser hun med velbehag.


  • #27   15. apr 2009 Zia - vi har kun gode erfaringer med henne pet food . vi har en meget kræsen race og det eneste hundene herhjemme vil spise er henne pet food .

  • #28   15. apr 2009 Chalotte, at hælde noget over foderet KAN være en mulighed, man må ty til resten af livet, hvis man er løbet ind i en hund, der for alvor er småtspisende.

    Det er ikke det store arrangement, og i mine øjne er det en ganske fin løsning, hvis resultatet er, at hunden får sit næringsbehov dækket.


  • #29   15. apr 2009 hej

    Må jeg spørge noget..... om du nu ved at hun ikke gider spiser det samme to dage i træk...hvorfor så ikke købe noget forskellig og variere hendes mad. Så længe som hendes mave kan tåle det, kan jeg ikke se problemet i det.
    Jeg har en Border Collie hanhund på 2 år, og jeg skifter mellem 2 forskellige foder. Han spiser, og hans mave har det fint...og tager på i vægt, og det har jeg det fint med.
    Han har været ligesom du beskriver.


  • #30   15. apr 2009 Jeg kan altså heller ikke se det store problem i , at komme forskellige ting i hundens mad hver dag.....det kan da ikke være sååå belastende.
    Jeg kan heller ikke se , det skal være et problem hvad det koster....

    Hvis man vil have en sund og rask hund..... så må man betale hvad det koster........ og så må man give hunden den mad den vil spise....

    Det MÅ da være billigere i længden... end de dyre lægebesøg ... fordi hunden ikke trives... eller bliver direkte syg....


  • #31   15. apr 2009 hvad med frolic, hun er jo ikke så stor så der går jo ikke så meget til, og de er lækre

  • #32   15. apr 2009 Tanja.. Frolic er lækre og en sikker vej til allergi....

    Jeg ved ikke hvor du bor Zia, men jeg har prøveposer på 2 fodermærker..
    Arion premium og Lone Star..


  • #33   15. apr 2009 Tanja, det er i den grad underlødig kost til en hund - der er alligevel grænser for, hvor langt jeg synes man skal gå for at få mad i hovedet på hunden.

    Det skulle gerne dække dens næringsbehov - og det gør Frolic på ingen måde. Det er slik


  • #34   15. apr 2009 hm...hun gider godt spise dåsemad...

    Mine foreldre havde en Westie som fik konstateret dårlige nyrer som 2 år gammel. De skulle give hende meget særlig dietfoder ...dåsemad, som kosted en formue.
    Min mor kigged på indholdet i dåsemaden fra dr dyr....begyndt at lave hendes egen dietmad ...kogte ris, kogte grønsager, kogte kylling...blandede det hele og putted i dagsportioner i plastikposer i frysseren. For at være sikker på at hunden fik i sig det hun skulle fik hunden ½ børnevitamin om dagen.

    Hunden blev 14½ år....


  • #36   15. apr 2009 Man siger tørkost...fordi det er bedre for tænderne....men hvis hun får tyggeben ved siden af ...giv hende råe okseknogler så er tænderne ikke noget problem.

    Mit bud er at hon får jeres madrester ....... og suppliere med at give hende vitamin/mineral ........sådan har man gjort i årtiende uden at hunde taget skade.

    Min naboes hunde lever af rågrød med leverpostej på....og et råt egg en gang i mellem.... jep det skulle vel ikke være en hundemad....men jeg siger dig deres pæls er skinnende og den ene (Schæfer) er 10 år gammel) og den anden (ruhåret hønsehund) er 12 år. Hønsehunden er brugt til jagt i alle år..og der gav han tilskud med olie i maden, plus lidt rådt hakket oksekødt .

    jeg er totalt pylret med mine hunde...men jeg har set at hunde overlever glimrende på mad som vi måske ikke tænker på som hundemad.



  • #37   15. apr 2009 Har du evt prøvet at købe de små tørkost piller??
    Begge mine hunde får hills, men hvis det er de store piller nægter sif også at spise.
    Held og lykke med at finde en løsning. :O)


  • #38   15. apr 2009 Uha, jeg havde samme problem med Bergkamp da han var hvalp, men det var heldigvis kun er periode...
    det hjalp da jeg skiftede til Arcana. Det er virkelig et godt og lækkert produkt.: (link fjernet)

    Men med Almunia er det ligesom du beskriver... hun vil bare heller ikke... og hun er så tynd...
    men det er alligevel ikke så slemt som du beskriver, for hun vil gerne spise hvis der kommer noget i foderet... som f.eks. hytteost, olien fra en dåse tun, tun osv... men det skal være noget som dækker foderet. F.eks. da jeg pyttede revet ost i, så fik hun sorteret osten fra os tilbage lå tørfoderet.
    Jeg kan få hende til at spise det nye Arcana jeg har købt til voksne hunde, men hendes hvalpefoder gider hun slet ikke mere. Selvom jeg godt ved hun stadig er for ung til voksenfoder.

    Nogen gange kan jeg snige lidt mad i hende, ved at lege med hende.
    F.eks. kaster jeg et stykke tørfoder af gangen langs gulvet og så skal hun fange den... det går meget godt.
    Hvis hun er i humør til det, så vil hun også gerne spise det gennem aktiveringslegetøj.

    Så det står ikke helt så slemt til som du beskriver, men tror en del cavalierer er meget kræsne... kombineret med stædighed så kan man få dårlige nerver over hunden ikke spiser!!!
    Jeg kender det!

    Jeg har desværre ikke de vise sten, for Almunia har stadig ikke faste, gode og sunde spisevaner... og hun er så tynd... men jeg prøver...

    held og lykke.


  • #39   15. apr 2009 Jeg ville også få spisevægring, hvis jeg kun fik tørre tvebakker HVER dag........ så jeg kan godr forstå hunde , der ikke gider spise tørfoder hver dag.

    Jeg har også Cavalier'er....( har haft 2 andre før dem her )... de har aldrig været kræsne nogen af dem....
    Men jeg tror , det er fordi jeg giver dem forskelligt i hver dag......revet gulerødder...... tun i vand....torskerogn...kylling... frikadelle...bøf....ost...lakseolie..... og hvad vi mennesker ellers spiser....(ikke ret meget... men bare for forandringens skyld )



  • #40   15. apr 2009 Bergkamp elsker nu hans tørfoder... når jeg læser varedeklarationen med håndplukket Newzelandsk kylling, laks, hele æg m.m. så bliver selv jeg sulten. Haha. Det er altså bare godt foder, og han eeeeelsker det. smiley

  • #41   15. apr 2009 Zia er det lakseolie du har brugt eller en anden slags olie? for min ipso gider heller ikke rigtig noget tørfoder, men det er der fuldstændig vendt op og ned på efter vi er begyndt at bruge lakseolie..

  • #42   16. apr 2009 Miss FC - og de 2 vuffere!! !

    Håndplukkede New Zealandske kyllinger ??!?!?!?!!?!? Findes der træer eller planter med kyllinger i New Zealand ;O)

    God dag.


  • #43   16. apr 2009 Hej Zia
    Jeg synes absolut, du skulle prøve Markus Mühle, og det er IKKE fordi jeg selv forhandler det, jeg har kun haft 1 hund, som hellere ville fortsætte med engelsk beuf end have MM.
    Prøv og kigge ind og læs om kundeerfaringer, hvis du får lyst til at afprøve, så send en PM.
    Mine egne 6 voksne og 1 hvalp er stadig ellevilde med det, vi startede for ½ år siden, og de er flotte i pels!
    (link fjernet)
    Hilsen
    Grethe


  • #44   16. apr 2009 Jeg fodre også med Markus Mühle, men hun drikker af den grund enormt meget vand ! Hun er meget meget meget glad for det.. Sidder nærmest hele dagen og kigger på sækken hvis hun kan komme til det ;O)
    Er glad for det, men synes det vand drikkeri er lidt for meget af det gode. Har læst omkring foderet og flere brugere skriver det samme ang. vandforbruget.


  • #45   16. apr 2009 Jeg kan ikke helt se, at der er problemer i det, vand er jo med til at opløse foderet, ellers bliver kroppen jo drænet for væske, og SÅ meget drikker mine altså ikke!
    Prøv og se ind på ovenstående link, under kundeerfaringer, der kan du se, hvorledes MM opløser sig i forhold til andet produkt! Øget vandindtag til dette?? Jeg ved det ikke, men som sagt, så drikker mine ikke unormale mængder vand!
    Hilsen
    Grethe
    PS: Masser af vand anbefales at vi mennesker skal drikke, for at holde systemet ved lige, mon ikke vi kan overføre det til vore små firbenede venner!!??


  • #46   16. apr 2009 Undskyld linket er: (link fjernet)

  • #47   16. apr 2009 Vand er fint men man kan altså også drikke sig ihjel. Hvis man drikker enorme mængder af vand feks. mere end 5 liter om dagen for et menneske begynder man at "vande" alle mineraler og vitaminer ud af kroppen, så alt har sin naturlige grænse man kan ikke bare sige at vand er godt og mere vand er meget godt.

    Jeg kan også sagtens finde "kundeerfaringer" der skriver præcis samme erfaring med vandet som jeg men det var ikke det jeg ville, Jeg ville fortælle om min erfaring med foderet og så kan den nye bruger evt. bruge det eller lade være. Det kunne jo være meget rart at vide så man ikke går i panik og besøger Dr. Dyr for ingenting.


  • #48   16. apr 2009 Asta's mor. LOOOOL
    Fik sådan et billede ind i hovedet med, at de gik og plukkede kyllingerne ned fra et kæmpe træ. ;0)
    Men man plukker nu altså kyllinger. smiley

    Zia - håber du lige vil holde os opdateret med hvordan det går... om der er noget som virker eller omvendt, noget som ikke virker...
    Knus


  • #49   16. apr 2009 Jamen Asta, jeg kan igen sige, det med ekstrem vandindtag pga MM, jamen forstå mig ret, jeg er IKKE stødt på det. Jeg er slet ikke inde på hvem af os, som ved mest!
    Vi er dog begge glade for produktet, et dejligt produkt, og vore hunde elsker det!
    Hilsen
    Grethe


  • #50   17. apr 2009 Både i går og i dag har Zia ædt som en hest af hendes barffoder :0)
    Hun er vist bare en sær snegl omkring det med maden!!!! Og jeg skal måske nok lære at slappe lidt af, men det er jo lidt svært *GG*
    Men hun er altså lidt mærkelig i forhold til at hun er en hund, for hun gider ikke rå knogler, pølsestykker osv., men sådan noget som ost, agurk og gulerødder vil hun gerne :0)
    Hun er sgu speciel min kære Zia ;0)

    Tusind tak for alle jeres forslag og bud på tørkost, jeg har noteret mig det hele, hvis nu der skulle opstå et problem igen :0)


  • #51   17. apr 2009 Jeg tror så aldrig jeg får hende til at spise tørfoder, hverken store eller små piller, hun kaster bare rundt med det og leger med det, men hun spiser det ikke..... Det er faktisk næsten som om hun ikke ved hvad man skal med det, men det tror jeg nu nok at hun gør :0)

Kommentér på:
Jeg kvæler hende snart!!!!

Annonce