Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ulveklo
  • #1   19. apr 2009 Har en veninde der skal have kastreret sin bl. af Boxer og Golden imorgen, hun har i samråd med dyrelægen valgt, at få fjernet begge ulvekløer, når hunden er i narkose..
    De er kun til gene, ikke andet.

• #2   19. apr 2009 Ulveklo?
    Mener du en 5. (eller er det 6.?) negl på en bagpote?

• #3   19. apr 2009 de skal bare klippes tier da hunden ikke selv kan slide neglen.

• #4   19. apr 2009 og
    efter dansk lovgivning, er det ikke tilladt at fjerne ulvekløer.

Hvis hunden kommer til skade med en ulveklo, f.eks. afrivning, kan et operativt indgreb være påkrævet. I disse tilfælde vil dyrlægen kunne attestere, at ulvekloen er fjernet p.g.a. en skade.

• #5   19. apr 2009 Mine hunde har 6 tæer på hver pote, og det skal de have, nogle har endda 7 negle.
    hvis man sørger for at klippe negle regelmæssigt er det nu sjældent der er problemer.
    jeg har oplevet at der er blevet revet en negl af hvis der har hængt en negl i et halsbånd og en enkelt gang fordi en forelsket hanhund troede han kunne klatre i hønsenet (indtil en løbsk tæve) og måtte springe ned. Men jeg har aldrig oplevet skader fordi hunden har bevæget sig rundt i naturen, klatret på sten o.l.

• #6   19. apr 2009 Estrid H

Nu adskiler Lundehunden (iøvrigt en lækker og dejlig hund) sig jo på flere områder fra andre racer rent fysiologisk, men det der menes her, som man kalder ulveklo eller vildtklo, er den ekstra tå, som nogle hunde har. Den sidder ikke nede på poterne men længere oppe på indersiden af benet og kloen(neglen) bliver derfor ikke slidt naturligt, og kan i enkelte tilfælde være til gene når hunden færdes i krat m.m.

susanne A

Som regel gør man ikke noget ved dem andet end at sørge for de bliver klippet regelmæssigt. Kender flere som har en eller flere ekstra tæer og klør uden problemer.

• #7   19. apr 2009 Jeg oplever i noget højere grad, at hunde får problemer med ulvekloen frem for vildtkloen, selvom det er den, der kommer først frem i verden :o)

Det er også som om, at ulvekloen hænger lidt mere frit i luften, synes jeg *GG*

• #8   19. apr 2009 Åhhh - ja det er jo i den grad logik :o)

• #9   19. apr 2009 Jeg kom vist til at blande begreberne lidt, men:

Ulveklo er en (eller 2) ekstra klo (kløer) på indersiden af bagbenet

Vildtklo er ekstra klo (kløer) på forbenet

Nogle gange bruges fællesbetegnelsen "bjørneklo"

Ch.... Jeg synes også at dem på bagbenene oftere hænger mere og dingler og kan være i vejen.

• #10   19. apr 2009 Vi fik en rigtig god lille sætning af vores hundefys :

Ulven efter vildtet... Altså - vildtet forrest, ulven bagefter... VUPTI, så er der lige et godt huskebillede :o)))

• #11   19. apr 2009 Tak for den CH - det er da til at forstå :-))

• #12   20. apr 2009 Hmmm.... Tænk jeg troede bare det hed ulvekløer begge steder. Balto har dem på forbenene, men ikke bagpå.. Har oplevet at han flækkede en af de sataner, og de er simpelthen så irriterende da de er længe om at hele.

Kommentér på:
ulveklo

Annonce