{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

stolt mor :) {{forumTopicSubject}}

årh jeg er så stolt af vores bette Molly.. smiley
Vi var ved dyrlæge for hun kunne få den 3 vacc, og klarede det super flot. bare ærgeligt hun ikke kan træne med fuld knap på til hvalpe træningen i aften .øvøv ..
Ingen probelemer med hende overhovedet! det går frem ad med alene hjemme træningen. nu er vi oppe på knap 2 timer smiley
måtte bare dele glæden med jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stolt mor :)
  • #1   20. apr 2009 3. vaccine? Hva er det for en tredje vaccine?

  • #2   20. apr 2009 Pernille: Min hund blev også vaccineret 3 gange som hvalp. 1. gang som 8 ugers ved opdrætter. Min dyrlæge mener så ikke, at den dækker, så han vælger at vaccinere ved 12 og 16 uger også. Måske det hænger sådan sammen i dette tilfælde også?

  • #3   20. apr 2009 Vores dyrlæge vil ikke vaccinere ved 8 uger - de vil først ved 12 og 16 uger. De siger at den ved 8 uger er "spild" - da hvalpen er dækket ind via moderens antistoffer til de er 12 uger. Hvis man vaccinerer ved 8 uger - så skal man alligevel vaccinere ved 12 og 16 uger - og det vil jo så give 3 vaccinationer hvoraf den ene åbenbart er unødvendig ifølge vore dyrlæger...

  • #4   20. apr 2009 Det er noget pladder.
    Når den er vaccineret ved 8 ugers - og bliver det igen 1 mdr efter med den RIGTIG vaccine holder den fint.
    Det med de skal have 3 er for at spæde til i dyrlægens kasse.


  • #5   20. apr 2009 Karin- Ja det tænker jeg da også. Men troede lige at jeg måske var gået glip af noget.

  • #6   20. apr 2009 Karin H - er du dyrlæge? - siden du ved det? - for hvis du ikke er det - så tror jeg mere på min dyrlæge :0) - som Marlene D siger - så er det jo under alle omstændigheder kun 2 vacciner - så det er jo ikke noget med at ville tjene penge.....

  • #7   20. apr 2009 Marlene

    Jo det har du ret i.
    Men som ansvarsfuld opdrætter påtager man sig den udgift både for købers men så sandlig også for hvalpens skyld - så den er færdig vaccineret som 12 ugers

    Dorthe

    Det er du da velkommen til at tro.

    Som du nok har bemærket er det ikke alle dyrlæger der er lige kompetente.


  • #8   20. apr 2009 Karin H - Måske ikke - men min dyrlæge er :0)
    Forklar mig lige hvorfor du synes en hvalp skal vaccineres som 8 ugers hvis moderens antistoffer dækker til de er 12 uger?


  • #9   20. apr 2009 Og jeg er da stadig ansvarsfuld opdrætter.....

  • #10   20. apr 2009 Jeg vil nu godt nok også betegne min dyrlæge som yderst kompetent smiley

  • #11   20. apr 2009 vores dyrlæge sagde det med modermælk..
    og derfor vælger vi at give hende en mere.
    synes det er helt op til folk selv hva de gør, men vi valgte det bare smiley


  • #12   21. apr 2009 Hvalpe får antistoffer mod forskellige sygdomme igennem råmælken fra deres mor. Disse antistoffer benævnes maternelle antistoffer. De maternelle antistoffer bevarer deres virkning i 8-12 uger. Efter dette tidspunkt i hvalpens liv, skal den selv til at danne antistoffer imod sygdomme i takt med at den udsættes for dem. Ved indførelse af en ny type vaccine for år tilbage blev det muligt at vaccinere hvalpe helt ned til 8-ugers alderen. På den måde er det muligt at beskytte hvalpen i den periode, hvor den overgår fra at have tævens antistoffer, til selv at skulle producere dem.
    Hvalpe vaccineres altid med 2 vacciner med en måneds mellemrum. Det kaldes en basisvaccination.
    Voksne hunde, som tidligere har været vaccineret, har ligeledes antistoffer imod den pågældende sygdom. For at sikre at hundene er beskyttet optimalt, skal dette antistofniveau fortsat ligge højt i blodet. Derfor revaccineres hunde mod sygdommene, med en boostervaccination. Faktorer som har indflydelse på hundens evne til at danne antistoffer på et tilstrækkeligt højt niveau er bl.a. begyndende sygdomme, medicinsk behandling, race og alder.

    Altså - det er vel let at tænke sig at hvalpens immunforsvar daler meget hvis man venter til den er 12 uger med at vaccinere - og den så skal begynde "forfra" med at danne antistoffer og derfor i netop den periode vil være mere udsat for smitte.

    Håber det giver mening?


Kommentér på:
stolt mor :)

Annonce