{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
468 visninger | Oprettet:

Dele legetøj? {{forumTopicSubject}}

Hejsa :O)

Har lige et par spørgsmål jeg er lidt nys efter at vide..

Hvordan fungerer det hjemme hos jer, med hundenes legetøj?
Kan de deles om det, eller har de hver deres?

Jeg har tit oplevet hunde der lavede ballade hele tiden overfor hinanden, fordi de ville ha lige DET legetøj den anden lå med... Sådan et cirkus vil vi meget gerne undgå når vi får hund nr 2..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dele legetøj?
  • #1   22. apr 2009 gode råd modtages gerne :O)

• #2   22. apr 2009 vores deles om deres, dog har de hver et stk legetøj, som kun kommer frem ved træning og det er deres private

som regel bliver det sådan at det bliver de yngste der napper legetøjet. de store ser overbærende til

• #3   22. apr 2009 Connie, Hehe hvor sødt.
    Jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå med at dele osv.
    Enzo er jo pt vant til at have alt for sig selv...

• #4   22. apr 2009 Beanmor *, Dejligt :O)

Den slags havde min gamle hund meget svært ved.. Med tiden i hvert fald. Han udviklede jo desværre agressiv adfærd, hver gang han mente at noget var hans.

Jeg frygter nok bare lidt at Enzo bliver meget jaloux på den lille nye, og ikke vil lade den lege med noget, uden han tager det fra den. Gg

• #5   22. apr 2009 jeg har jo kun een hund, men hun deler legetøj med alle.
    Hun har et par gode venner, hvor der ofte er noget legetøj med. Og det er altid det den anden har, der er allermest spændende.. Det tror jeg er meget naturligt når de er i legehumør..

• #6   22. apr 2009 Smart.. Den med at lægge det lidt til side engang imellem, tror jeg også er en god idé :O)

• #7   22. apr 2009 Men efter al det besvær jeg har oplevet med min gamle hund, som var problem-hund, så er jeg nok blevet lidt god til at prøve at finde løsninger, inden der overhovedet er et problem, fordi jeg gerne vil være forberedt..

Så HVIS der nu skulle blive dele-problemmer.. Hvordan løses det så bedst? Kunne det f.eks være hvis vi hver især legede med hundene og legetøjet i forskellige rum eller lign.. Og så en masse leg med dem SAMMEN også? Så de både kan lære at lege hver for sig, men også sammen...

• #8   22. apr 2009 Gg. Her ligger der pt tæpper på kryds og tværs og bamser, kødben, kong, osv.
    Ja det er da bare når Enzo lige har fået et flip med at rende rundt og kaste og ruske bamserne, og så liiige hen i sit hjørne og sparke tæpperne ud over hele gulvet. Griner

• #9   22. apr 2009 Vil han dele med dig? Louie har på ingen måder aggressioner med hverken mad eller legetøj overfor os, og det samme når der er kommet hunde-gæster. De har fået lov til at stjæle alle hans ting- ben, legetøj, hans seng you name it. Tror det hænger sammen om de normalt er aggressive omkring det.

• #10   22. apr 2009 Okay.. Dejligt når hunde kan deles smiley Håber virkeligt vi får held med det.

Ja, vi kan tage alt fra ham.. Han spytter også alt ud af munden, hvis vi ber ham slippe. (Også mad!)
    Men overfor hunde vil han meeeget gerne drille ved at prøve at tage det de ligger og leger med, og stikke af med det..

• #11   22. apr 2009 Har faktisk et sjovt lille eksempel..
    I eftermiddags havde jeg min landskildpadde ude på vores gulv, så han kunne tøffe lidt rundt...
    Han futter så hen til enzo's legetøj og ligger sig.. Og SÅ kommer Enzo derhen og tager det trække-torv, skildpadden har lagt sig ved. Gg.
    (Ikke på en sur måde eller noget.. Mere såen "næ nej du. hihi, ta det fra mig nu, hvis du kan").
    Griner.. Det var simpelthen et syn for guder...

• #12   22. apr 2009 mine 2 deler osse det meste, men micki som er min første hund har 3 ting som er hans og vil helst ikke dele det med nogen, men tit driller maya ham og tager hans legetøj smiley og så løber han efter hende og det ender i leg, men hunde der kommer på besøg skal ikke røre det så blir herren sur, så hvis jeg ved der kommer gæster med hunde så gemmer jeg bare de ting, ellers ligger micki inde i soveværelset med sine ting og passer på dem hele aften og ligger og knurrer lidt,

• #13   22. apr 2009 Hehe. Så længe de bare markerer sig lidt, er det jo intet problem. Synes bestemt de skal have lov til at have deres helt eget.. Det er bare lige hvordan man skal forklare den anden det, når sådan en situation opstår. eller om man bør gemme lige bestemt det legetøj væk, til når hunden er selv, som du nævner smiley

• #14   23. apr 2009 hvis hunden er som min micki med selvejer fornemmelse så ville jeg gemme det væk når der er andre hunde, men sjov nok må min søns hund godt lege med det, micki tager sine ting med i seng hver aften og med ud af sengen når vi står op hver dag, ellers kommer han hen til mig med det for så passer mor på det det ved han godt, så kan han slappe af og lege med de andre smiley

• #15   23. apr 2009 Griner. Hvor sødt...

Hmm, ja.. Jeg ved ikke helt om jeg vil kalde det ejerfornemmelser, for det virker mere som om han driller når han tager noget legetøj og løber med det, når der er andre hunde i nærheden.. Og han syns jo at lige præcis det legetøj de ligger med, er aller sjovest at stjæle, og så løbe som en bandit, og vente på han blir "fanget". Hihi.
    Men det kan faktisk også være irriterende i længden, for det er jo en evig "lege-kamp". Hehe

• #16   23. apr 2009 Jeg synes i øvrigt også de kan overraske gevaldigt nogle gange!

Jeg har en veninde, som har en tæve Gaia leger meget med. Den kan være aggressiv, og kan bestemt ikke med alle tæver, dog enes den rigtig godt med Gaia (de har kendt hinanden siden jeg fik hende) så der er ikke nogle problemer.
    For et par måneder siden gik vi tur hjemme hos dem, og jeg var så med hjemme hos dem og få kage bagefter. Det var første gang vi var i deres hjem, og jeg var lidt spændt på hvordan Bella (den anden hund) ville reagere på at Gaia kom indenfor.
    Vi åbnede døren, og Gaia LØB ind og smed sig i kurven! Og Bella var aldeles ligeglad..
    Fantastisk at se smiley
    Til gengæld måtte Gaia ikke nærme sig hendes "forældres" seng, det var et no-go og Bella ville ikke acceptere det..

• #17   23. apr 2009 Ja det kan de helt bestemt...
    Det er dejligt at opleve. Når det altså er på den positive måde! G.

Er simpelthen så skønt når hunde kan enes og dele, og generelt bare trives godt sammen. Dét er ren fornøjelse :O)

Og puha, må vist hellere putte mig under dynen. synes øjnene er lidt tunge nu ;O)
    Jeg tjekker mine tråde i morgen formiddag.
    Tak for snak og råd folkens (: Sov dejligt.

• #18   23. apr 2009 Nu har jeg godt nok reiki, men han er næsten dagligt med hos mine forældre og deres hund, da min hest står derude.

Det meste legetøj deles de om (selvom de altid vil have det samme stykke legetøj, men så kan man jo lave "tovtrækning" om det *G*), men der er nogen ting der bliver ryddet væk når Reiki kommer, fordi de ellers kommer op at toppes om det.

reiki er lidt en bisse når det kommer til legetøj. Han kan ikke dele med fremmede hunde. Eller rettere, det er kun FÅ fremmede hunde han kan dele med (og så taler vi ældre og meget selvsikre tæver).
    Men sammen med mine forældres hund, går det fint. Og er der noget han bare VIL have, så gæffer han lidt af hende, så slipper hun omgående -hun er lidt en kylling, og det ved reiki *G*

• #19   23. apr 2009 Mine drenge leger fint sammen med deres fælles legetøj. Men Balto har sin ko der er helt hans egen, og dne skal meegò ikke røre, så blir Balto ked, og Meegò har sin rotte. Derudover har de hver deres pivedyr. balto en stor gris og meegs et lille får. Alt andet er fælles.

• #20   23. apr 2009 min deler alt legetøjet på nær hans bamse og bold, det skal hun ikke ta, men for hun fat i det gør han ikke noget, men kigger op på mig med et blik der siger : hey mor, hun tog min bold, hjælp mig lige..... og jeg blander mig ikke, så ligger han sig ned og stirre på hende og venter på hun går så han kan ta den igen... ggg

• #21   23. apr 2009 Hehehe. Dejlige hunde-basser :O)

Er nu meget skægt at se når de finder den andens legetøj laaangt mere interessant end deres eget. Man kan næsten se hvad de tænker, lige inden de render hen for at nuppe det ;O)

• #22   23. apr 2009 Hvor er I heldige...

Vi kan ikke have legetøj fremme til vores, medmindre vi hele tiden har et øje på dem... Freja vil absolut ikke dele noget som helst med vores to andre hunde, så hun er en rigtig tante på det område.

Er der nogen der har gode erfrainger med at kunne træne dette væk?

• #23   23. apr 2009 Trine -jeg ved ikke om det kan hjælpe hos ´jer, men da jeg fik reiki ville han osse have at ALT var hans. Det vil han sådan set stadig, men er dog blevet mindre voldsom for at få det hehe

Jeg har simpelthen fjernet legetøjet fra ham HVER gang han har skabt sig. Nu ved jeg ikke hvad jeres hund gør når hun ikke vil dele. Reiki æder ikke den anden hund, men knurrer gør og "springer på den" men uden at bide, i forsøg på at skræmme den væk.
    Ligeså snart han har vist tegn på den slags overfor min mors tæve, har jeg taget legetøjet.

Det er så nået til nu, at når der er ballade om legetøjet hjemme, så kommer han og afleverer det *GG*

Men i det mindste behøver jeg idag ikke sige meget mere end "ah ah" hvis han bliver lidt bisset, så deles de fint igen.

Dog er han som sagt ikke god til at dele med fremmede hunde, men der er det jo osse til at overkomme at sætte legetøjskurven væk.

Kommentér på:
Dele legetøj?

Annonce