1.999 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Dosering af mad, mopshvalp. Dosering af mad, mopshvalp.

Hej alle.

Vi er de glade forældre til en fantatisk lille mopsetæve, på lidt over 9uger.

Ang. maden til hende, så når vi kigger på f.eks. vejledningen til pedigree hvalpe foder. Der står at med hendes vægt/alder så skal hun kun have 50gr +/- om dagen. Fordelt over tre gange, så ca. 16-17gr. pr. gang.

Det falder dog ikke i god jord ved vores lille Tikki, det syntes hun er ALT for lidt.
Vi syntes nu også det ser ud af lidt. Og hun har da også fået lidt ekstra.

Kan det virkeligt passe, og er dette en vejledning som man bare skal følge.

Vi er jo lidt bange for at underfodre hende, og samtidig hvis hun fik lov, så ville hun jo overspise, da hun ikke kan stoppe når hun først er igang smiley

Hvad er jeres erfaring med dosering til en mops?

På forhånd mange tak.

\\Phannee

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dosering af mad, mopshvalp.
  • #1   23. apr 2009 Ja.... jeg ville ALTID følge , hvad der står på posen......... man skal huske på... at foderet " vokser " nede i hvalpens mave...... ( til 4-5 gange størrelse , når der kommer væske til )...... og det kan være farligt for en lille hvalpemave , der ikke er ret meget større end en valnød.

Man kan risikere at mavesækken springer ..... Det er sket for en nabo's hund , jeg kendte en gang... .... og det var rigtig grimt ... og hunden overlevede ikke....

• #2   23. apr 2009 Jeg ville også vælge noget andet foder en Pedigree.
    Hos os bruger vi Royal Canin og alle vores hvalpe spiser Royal canin junior.
    Men jeg syntes at 50g lyder af lidt.
    En cocker hvalp på 8 uger skal havde ca.180g om dagen

• #3   23. apr 2009 Prøv at tage den mængde foder hunden skal have..... hæld MEGET vand over ( så det dækker 4-5 gange )..... så skal du se , hvor meget det fylder når det har suget vandet.................du bliver meget forbavset... :O)

• #4   23. apr 2009 Man skal hellere give hvalpen en rå gulerod at gnave i , hvis man synes den er mere sulten...... det synes jeg er bedre.... og den renser også tænderne... :O)

• #5   23. apr 2009 Vi har også overvejet at gå over til Royal canin.
    Og så tage en snak med dyrlægen, om det.
    Hun er nu hverken for tynd eller tyk nu, hun er helt perfekt smiley

Det var også mest for at få lidt af jeres viden ang. fodring af så ung. en hvalp. Det er jo altid godt at høre lidt om andres erfaringer.

• #6   23. apr 2009 Hun får forder fra wildlife nu, det samme som hun fik ved opdrætter.

Hun havde lidt fordøjelses problemer, og blev anbefalet at prøve noget andet. Så vi valgte at prøve pedigree, og de sidste par dage, har vi blandet lidt af det sammen, med det fra wildlife, så hun fik en stille flydene overgang til det nye foder.
    Allerede nu, har det hjulpet meget på hendes fordøjelse/afføring.

• #7   23. apr 2009 En mopshvalp er jo ikke ret stor, så der skal ikke ret store måltider til:o)

Det der står på sækken er vejledende, og er et fint udgangspunkt når man starter. Derfra må man så kigge på sin hund og se om den bliver for tyk eller for tynd, og giver mere/mindre derefter:o)

• #8   23. apr 2009 Der er mange der doserer forkert, de misforstår tit vejledningen.. Se på posen om det er voksenvægten i skal gå ud fra eller om det er det hvalpen vejer lige nu og her og så selvfølgelig hvor gammel den er. Vil lige tilføje at Pedigree ikke er et hak bedre end det helt billige foder, i betaler for navnet. Desuden så er det billige foder ikke andet end fyldstoffer, det mætter ikke særlig godt og er næsten ikke andet end biprodukter (fx næb, kløer, fjer, strå) alt efter hvilke produkter foderet er baseret på, der er som regel ikke mere end 4% kød og i de gode mærker har man som regel en kødprocent på 30% og ingen biprodukter. Hvis jeg var jer, ville jeg give nogle flere penge for et ordentligt mærke som royal canin, hill's og eukanuba.

• #9   23. apr 2009 Vores mopsehvalper får ca 100 g fordelt over tre gange om dagen og vi bruger Royal Canin

• #10   23. apr 2009 Vi takker rigtigt mange gang for alle de gode svar.

Der er helt sikkert noget vi kan bruge til noget.

Kommentér på:
Dosering af mad, mopshvalp.

Annonce