2.703 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Hotspot i panden ;-( Hotspot i panden ;-(

Jeg er bare tude færdig.

Da jeg henter hundene i hundegården i går konstatere jeg Jive har fået et "sår" i panden, jeg rensede det, og tænkte hmmm... det går nok.
I morges var det så blevet lidt størrere, da jeg så kom hjem fra job var faktisk hele hans top søbet ind i væske, fra det der nu er blevet en stort hotspot.
Det må simpelthen være en allergi-reaktion over for et eller andet, hvad ved jeg ikke, vi har fin kæmmet hundegården i dag og der er bare INGENTING.

Det virker ikke som om det klør, og jeg må gerne rense, smøre osv.

Havde vi ikke lige tilmeldt 4 udstillinger havde jeg klippet hele toppen af ham.. men syntes sku næsten ikke jeg vil det.

nogle gode råd??

Jeg er bare så ked på hans vejne!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hotspot i panden ;-(
  • #1   23. apr 2009 - Jeg havde noget fucicort liggende, som jeg har smurt det med, og bliver det ikke bedre i morgen ryger han til dr. dyr i morgen.

• #2   23. apr 2009 Min Simba har lige haft hotspots og jeg dækkede det til og smurte ham jævnligt i aloe vera creme.. Nu er det væk..

• #3   23. apr 2009 Madam Blå på Dåse :
    Kan godt være det lige skal havde en gang farve og balsam først.. men takker for tilbuddet smiley

• #4   23. apr 2009 åhh det da lige meget med udstillingen, dyrlæger siger jo hvor vigtigt det er man trimmer dem helt og får det smurt ind i det dyrlægen anbefaler for det er så farligt..

hellere hunden blir rask end at være tilmeldt en udstilling med en dø syg hund

• #5   23. apr 2009 Nu må vi se.. han har mistet pelsen i selve hotspottet, så barbere ham ikke, kun hvis det er død nødvendigt.. men må høre dr. dyr i morgen.

• #6   23. apr 2009 Når mine goldens havde hot spot, klippede jeg al pelsen af indtil jeg havde ren og ren hud hele vejen rundt. Gu er det surt, når det er en udstillingshund, men det kan være utrolig smertefuldt. Jeg har EN gang oplevet en af mine hunde ligge og skrige af smerter over et hos spot som, i løbet af 2 timer, gik fra at være et lile sår til at fylde hele den ene ½del af hovedet. Siden dengang har jeg altid haft klipper og sakse med på ferier.

• #8   23. apr 2009 præsis steen kan slet ikk forstå man er egoistisk det handler om hundens liv så må udstilling og hygge og alt andet vente til man har behandlet hunden helt og den har det godt igen..

super ærgeligt med pelsen men det tager man med når man vælger at få hund smiley

• #9   23. apr 2009 et hot spot så har mange udløber omkring det startende sår- det oplevede jeg på min tæve. Det var bare så ulækkert da hun blebv barberet var det rigtig mange små som vil spræde sig med lynest hast!

og pyt da med de udstillinger- det er så smertefuldt for hunden.

• #10   23. apr 2009 Bertha og også haft 2 hotspots i ansigtet inden for de sidste to måneder.. og vi var til dyrlægen med det første.. dyrlægen sagde at vi skulle rense det ofte og smøre det med fucidin.. og det var væk på 6 dage.. hot spot nr. 2, var også væk på 6 dage.. og vi barberede ingen hår væk på Bertha - MEN nu er hun selvfølgelig også en korthåret race.. Man kan stadig lige ane hvor hotspottet har været, idet hendes pels ikke helt er vokset ud endnu.. Men vores dyrlæge sagde at hun ville være bar indtil hendes næste fælningsperiode (eller hvad man nu kalder det), men den var hun igennem da hun havde det første hotspot, og alligevel er håret begyndt at vokse ud nu på det andet hotspot.. :o)

Og hvor er det ærgeligt med dine udstillinger - men som de fleste andre siger, så er hundens helbred selvfølgeilg vigtigst :o)

Håber du finder ud af det!

• #11   23. apr 2009 Jeg glemte lige...... Vi gav 348 kr ved dyrlægen og det var inkl. en sprøjte med noget antibiotika... :o)

• #12   23. apr 2009 Vil også sige at det skal klippes helt ned.

Ligesom Mette har jeg også haft en hund der så sådan ud, og på trods af dyrlægebehandling gik der staffilykokker( staves?) i det. Også er det slet ikke sjovt skal jeg hilse og sige.

Hverken for hund eller ejer.

• #13   23. apr 2009 ååårh stakkels Jive . smiley
    Håber han kommer sig hutigt . god bedring med ham ..

• #14   24. apr 2009 Steen A.J... Jeg kunne nu godt selv behandle det anden gang Bertha fik det? og det kom en måned efter hun var kommet af med det første - og der fik hun ingen sprøjte - det var kun at vaske det rigtigt godt rigtig tit, og så smøredet med fucidin! :o)

• #15   24. apr 2009 Nu er det sådan at jeg snakkede med min fankastiske opdrætter i går ( hun har læst selvdtudier til dyrelæge i spanien) Og hun har helt styr på hvad man gør hvornår.

Og det er fint jeg smøre det godt, holder det tørt og rent.
    hun har haft 1000 hotspot, på amerikanere, så hun har bare styr på det...

• #16   24. apr 2009 Steen:

*Salve er ikke nok, medmindre man vil døjes med det i ugevis. *

Det er så ikke ubetinget korrekt. Jeg har haft goldens i 30 år, så jeg har oplevet hot spots et utal af gange. Mine hunde fik barberet en hel del hår væk (også udstillingshundene) og jeg havde så noget speciallavet salve, som jeg smurte på. Det var noget salve, som indtørrer infektionsområder. Min dyrlæge sagde at der var ingen grund til at jeg kom rendende hver gang. Jeg opdagede det så heldigvis hurtigt, for jeg kunne lugte det. Og så snart lugten var der, blev hunden undersøgt indtil vi havde fundet området. Og så var det bare igang med maskinen og salven:-)

• #17   24. apr 2009 hvad er hotspot... er der en anden betegnelse? for lige når jeg læser det minder det om vådeksem.....?

• #18   24. apr 2009 Hot spot er vådeksem..........

• #19   24. apr 2009 ok det har min også haft, og der sagde dyrlægen det var meget smertefuldt, og han blev klippet så det fik luft og han blev sprøjtet og så sku det behandles med klorhexidin pulver/vand og noget andet. der gik ca 1 uge....

• #20   24. apr 2009 Det er ekstremt smertefuldt.........Specielt, hvis det ikke opdages i tide. Men har ens hund først haft det et par gange, lærer man at kende lugten og kan reagere hurtigere:-)

• #21   24. apr 2009 inden for hunde sagde dyrlægen at det var en bakterie hunden havde i sig, hvis den så fik en rift (og var våd) kan det udvikle sig til hotspot/vådeksem.

• #22   24. apr 2009 Ingen forebyggende midler her. MEN en salve som min dyrlæge får lavet. Det hedder "Mørkebergs liniment*. Den "creme" er GULD værd, når mine goldens havde hot spot. Og iøvrigt troir jeg at visse hunde (ikke nødvendigvis racer) er disponeret for hot spot. Flere af mine goldens havde det, men ingen af mine labber har haft det.....7-9-13.....

• #23   24. apr 2009 jeg fik noget og smørre på som man bruger ved infektion i ørerne.

• #24   24. apr 2009 Vi har også noget dyrlægen har lavet til at smøre på og det virker helt vildt godt.

Mette, hvem er din dyrlæge? Tror måske det er det samme vi har smiley

• #25   24. apr 2009 Haiki's har hvalpe

Nok den eneste, der ordinerer Mørkebergs.......*GGGGG*

Karlslunde:-)

• #26   25. apr 2009 Karla har også haft hotspot - men vi kom det hurtigt til livs! Klip pelsen omkring såret HELT i bund, rens med britoilte og lad al betændelse komme af! Brug så talkum med princilin i (fra Dr. dyr), som holder såret tørt og rent! Det er selvfølgelig ærgeligt med udstilling, men hva faen!
    Hot spot kan komme af intet! Man kan ikke forebygge det!

• #27   28. nov 2011 Min mops har lige haft et hotspot. Han havde haft et lille sår på størrelse med en krone, i et par uger, men tænkte det gik væk af sig selv, men han begyndte så at klø i det, og jeg tog da til dyrlæge fordi det ikke helede når han kradsede det af.
    Dyrlægen sagde at det var vådeksem/hotspot, men det havde slet ikke bredt sig, og lugtede heller ikke, og har heller ikke skulle smøre med noget salve. Han fik en sprøjte hos dyrlægen og ellers fik jeg nogle piller han skulle have mod kløe og nogle antiniotika piller, og nu er såret faldet af og nu skal pelsen bare vokse ud igen. Tror i bare jeg har været heldig? Min hunds hotspot minder nemlig slet ikke om dem jeg har hørt om.

• #28   28. nov 2011 Det lyder ikke som hot spot, hvis du spørger mig.

• #29   29. nov 2011 Nej, det lyder ikke helt sådan, men medicinen virker, og det er jo os det vigtigste smiley

Kommentér på:
Hotspot i panden ;-(

Annonce