4. jul 2007 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 17
Har brug for lidt hjælp her Har brug for lidt hjælp her
Jeg har et problem med vores ene hund (My)
Når Jeg går med hende og hun ser andre hunde, så gør og hyler hun helt vildt, ikke fordi hun er sur, men fordi hun vil hen til dem, og det er helt vildt pinligt og folk bliver pisse bange når hun gør det.
Jeg plejer og få hende til at sætte sig ned ved siden af af mig, og så må jeg vente til den anden hund er væk, har også prøvet at aflede hendes opmærksomhed med en godbid, men hun er kun interesseret i den anden hund.
Hun kan også finde på at gøre det hvis der kommer nogen mennesker hun gerne vil hilse på, og hun stopper kun hvis hun får lov til at hilse på de menneskere/hunde hun gør af, og det er ikke alle der lige gider hilse på en kæmpe muskelhund der sidder og hyler og skriger.
Nogen der har nogen gode råd til hvad jeg kan gøre? Aner ikke hvad jeg skal stille op.
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 847
nogle super guffer eller lejetøj og så simpelhen aflede hende..
hvis du ikke kan det med guffer og legetøj. må du bruge det er vende om. lige så snart hun starter vender du rundt og trækker hende med, når hun så tiger stille vender du om og kommer igen, og vender igen hvis hun siger noget..
det er krævende og tager tid. og du vil helt sikkert være ved at opgive på vejen.. men bliv ved og du vil se lys for enden af tundelen..
god træning
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Jeg synes at du skal alliere dig med en hund og ejer du kender godt, som har tålmodighed til at hjælpe dig med træningen.
Det skal self. være en hund som din hund kan godt med, og meget gerne vil hen til.
Så starter du med at den anden hund står et stykke væk, og så begynder du at gå imod den. I samme øjeblik, som din hund begynder at "skabe sig" , så vender du om, og begynder at gå væk fra den. Når så du får din hund til at holde fokus på dig, vender du om igen og går imod den anden hund. Hvis hun begynder at skabe sig igen, så vender du tvært om igen, og sådan fortsætter du, indtil hun kan nærme sig den anden hund på en behersket måde.
Du behøver ikke at stopfodre hende med godbidder, for det er belønning i sig selv at hun får lov til det hun så gerne vil ( nærme sig den anden hund), men self. skal hun have ros når hun går behersket.
Nu kan jeg ikke se hvor du bor henne, men hvis du bor i her i nærheden ( sdr jylland), så vil jeg gerne lægge hund til, og kan muligvis også hjælpe dig, hvis du er interesseret.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
Har brug for lidt hjælp her