{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Chihuahua, erfaringer... {{forumTopicSubject}}

Kæresten snakker tosse meget om sådan en chihuahua, og ender jo nok med at må bøje af, men inden da vil det jo være rart lige at samle lidt erfaringer og læsestof så man ved hvad man skal kigge efter vis den forsinkede påskehare skal glemme sådan en på vores dørtrin...

Så skyd løs, hvad skal man kigge efter...
Hvorfor svinger priserne så meget?
Gode handelserfaringer / steder?
Lang håret vs kort håret?
Han eller hun, avl eller ikke avl?
osv osv osv...

Teach me girls...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua, erfaringer...
  • #1   27. apr 2009 Kan se i har en større hund i forvejen, der ikke er ret gammel. Jeg tænker umiddelbart at jeg ville vente så. En stor hund, kan gøre ret alvorlig skade på en lille chihvalp, selvom den måske bare vil lege.
    Sådan en unghund kan nemlig godt være lidt kluntet i leg, selvom den er både sød og rar:o)

• #2   27. apr 2009 Linnea: jeg leder efter en chihuahua han fortiden, så jeg tænkte om jeg ikke også måtte bede om de3 links i pb, så jeg ikke begår en fejl smiley

• #3   27. apr 2009 Puha er det virkelig rigtigt at der findes så mange svindlere indenfor chihuahua? Det er da skrækkeligt... Men hvordan finder man ud af om de er ok eller ej?

• #4   27. apr 2009 Linnea... Jeg vil også gerne have en PB om de 3 steder, du kender.

Kender da også selv nogle steder, hvor jeg absolut ikke ville købe, men det kan jo være at dine er nogle andre, så er det jo bare med at gardere sig bedst muligt...smiler.

• #5   27. apr 2009 Ravnholt -mange af de uheldige steder er jo hvalpefabrikker/hundehandlere.
    Disse er forholdsvist nemme at spotte: mange hunde (evt mange forskellige racer), mange kuld, tæver der er for unge/gamle til at få hvalpe osv, kan være nogen af de ting der springer i øjnene.

Men ellers gælder det jo om at overveje hvad man mener er vigtigt for ens kommende hvalp, og vælge opdrætter udfra det.

For mig ville en (lidt hurtigt udformet) liste, se ud i retning af dette:

-Hvalpene skal vokse op inde i huset, under ordentlige forhold (dvs at hvalpene f.eks. ikke vader rundt i større mængder afføring)
    -Opdrætters voksne hunde skal virke venlige og velsocilaiserede.
    -Forældrene skal være tjekket for relevante arvelige lidelser, og være udstillet (og dermed osse være racetypiske)
    -hvalpene skal virke kvikke og sunde, og må ikke være sky (vær dog opmærksom på at man KAN risikere at komme midt i hvalpenes hvilepause efter leg e.l.)
    -hvalpene får ormekure mens de er hos opdrætter + de bliver sundhedstjekket, chippet og evt vacc.
    -der er DKK-tavle på hvalpene.
    osv

-det var blot et lille udpluk. Hvis de ting ikke er opfyldt, kommer der ikke en hvalp med hjem fra den opdrætter. Heller ikke selvom hvalpen er sød eller jeg synes det er synd for den osv

Ved at være kritisk og tænke sig godt om. Købe først og fremmest med hjernen og ikke med hjertet, kan man sikre sig ret godt mod hvalpefabrikker, hundehandlere eller opdrættere med mangel på moral.

• #6   27. apr 2009 Tak for de mange gode fifs, keep´m´comming smiley

• #7   27. apr 2009 Vær iøvrigt opmærksom på at der ikke findes "teacup" chier, det er bare et smart salgstrick. De såkaldte teacup-modeller er bare meget små chier som ofte er rigtig syge.

• #8   27. apr 2009 Jeg har kun et råd. lad være med at købe en, det er en frygtelig utålelig hund og man bliver bidt af dem *GGGGG*

• katrine l
    katrine l Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 16
    #9   6. maj 2009 De steder flere af jer har snakket om I vil fraråde folk, er det uden for DKK-kenneler eller er der nogle derfra i også vil fraråde, i så fald må i meget gerne også sende en pb til mig med navnene på de stedet :o)

Kommentér på:
Chihuahua, erfaringer...

Annonce