{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flere hanner omplaceres??
  • #1   27. apr 2009 Tæver kan jo føde:-) Det kan hanner ikke:-)

• #2   27. apr 2009 fordi de en dag bliver kønsmodne og dumme hundeejere opdager at deres søde lille hvalp pludselig er hanhundeaggressiv, går jeg ud fra?

Men det er nok bare mine fordomme der taler...

• #3   27. apr 2009 Det kan jo skyldes de rigtig mange tilfælde jeg synes jeg ser herinde, af hanhunde der strinter, hanhundeagression osv.

jeg skal da ærligt indrømme at da jeg fik Reiki, synes jeg osse det var lidt en mundfuld -10 mdr hanhund der lige har fundet ud af at der er forskel på hanner og tæver osv.
    Jeg/familien har aldrig haft intakte hanner. Misforstå mig ikke, jeg havde ingen som helst intentioner om at aflevere ham igen, men det krævede da liiige lidt justeringer her og der, før vi fandt hinanden reiki og mig.

Og jeg tænker umiddelbart at jeg sikkert ikke er den eneste der er blevet overrasket over hvad en hanhund i lømmelalder kan finde på.
    Reiki har aldrig været "grim", men han har dælme godt nok været strid i perioder.

• #4   27. apr 2009 noddie har da også været strid, men har da aldrig tænk på at omplacerer ham

• #5   27. apr 2009 Gæt hvem -det har jeg bestemt heller ikke haft med reiki. Men nogen synes måske de har taget munden for fuld.

• #6   27. apr 2009 Hmm altså sidste år i februar brugte jeg en hel måned på at lede efter en omplaceringshanhund til at passe ind i familien, på daværende tidspunkt var der faktisk ikke særlig mange hanhunde (kæresten og jeg var enige om at hunden skulle være over 6 mdr gammel) og INTET passede til vores kriterier, men det vrimlede til gengæld med omplaceringstæver...

Så jeg tror faktisk det skifter ret meget.

• #8   27. apr 2009 Vi har også haft mange flere hanner end tæver inde til videreformidling.
    Og endel af hannerne viser også helt klart at ejerene ikke har kunnet takle deres "lømmelalder"for flertallet af hanner vi får ind er typisk mellem 7 og 18 måneder.
    Hvorfor folk vælger at opgive ved jeg ikke.
    Jeg har selv 2 hanner i "den værste alder",men jeg vil ikke af med dem selvom de giver mig nogle udfordringer i hverdagen

• #9   27. apr 2009 Karina maria: det er langt fra en løsning i mange tilfælde.. det er også forkert i mine øjne at forebygge med kasterering..

• #10   27. apr 2009 Det KAN måske være at flere mennesker impulskøber hanhunde. Ikke fordi jeg ved det, men det kunne måske være

• #11   27. apr 2009 Karina -i mine æjne skal man ikke kastrere for at fjerne hanhundepræget -så skulle man jo ikke have købt en hanhund i første ongang;o)

Er der et reelt hormonelt problem er det self en anden sag, og så ser jeg ingen problemer i kastration (bare lige så folk ikke tror jeg er imod kastration som sådan)

For Reiki var det bare en periode han skulle igennem. Hanhumpede andre hunde, strintede inde, pustede sig op overfor andre hanhunde osv.
    -det er ovre nu, vha opdragelse og tid. (tid alene løser jo intet -men sammen med opdragelser gør det)

Så jeg tror såmænd at hvis folk var lidt mere tålmodige, og fortsatte træningen, osse selvom det kan virke håbløst engang imellem når hunden er i lømmelalderen, så tror jeg færre hunde ville blive omplaceret:o)

• #12   27. apr 2009 Nynne -så du går ind for katration i 8-ugers alderen? Der er de fleste hanhundes sten nemlig faldet ned

• #13   28. apr 2009 Om der bliver omplaceret flere hanhunde end tæver skal jeg ikke kunne udtale mig om, som Nina og de skøre hunde, siger, så svinger det nok lidt...

Men hvad angår kasteration, så forstå jeg simpelthen ikke hvorfor man anskaffer sig en hanhund hvis den absolut skal kasteres så hurtigt som muligt for at undgå "hanhundeproblmer" - hvad disse problmer så end måtte bestå i??? Hvorfor anskaffer man sig så ikke en tæve??

Selv har jeg to intakte hanhunde på henholdsvis 12 år og 3 år (og en intakt tæve og en steriliseret) og min første hund var også en intakt hanhund, og jeg har endnu aldrig haft problmer med indendørs strinten, hylekoncerter under tævernes løbetider, strejfen eller tildenser til at stikke af, koncentrationsbesvær eller noget som helst i den stil og skal jeg være helt ærlig fortrækker jeg faktisk hanhunde da jeg oplever dem som mest stabile at have med og gøre...

• #14   28. apr 2009 Anne -jeg tror mange af de problemer kommer ved manglende/forkert opdragelse.
    For Reikis tilfælde tror jeg det handlede om at han nok var lidt småforkælet før jeg fik ham. Intet ondt om tidl ejer, for jeg er slet ikke i tvivl om at de har behandlet ham rigtig godt, og at han har haft det super inden jeg fik ham.
    Men der VAR altså lidt mangel på klare grænser osv. Vores største problemer var humpen af andre hunde, strinten indendøre og at han var temmelig "stor i muden" overfor andre hunde.
    Strinten var hurtigt løst (det tog sådan ca en weekend + lidt ekstra opmærksomhed på ham de første par uger efter), hans lidt for smarte attitude er blevet mere og mere dæmpet med alderen og med tilstrækkeligt mange møder med ældre og erfarne hunde der ikke fandt sig i hans fis, og humpen af andre hunde, var så godt som løst efter et besøg hos Nina *G*

Så er der lidt koncentrationsbesvær omkring træning med løbske tæver omkring, men det tror jeg nu mest skyldes at jeg (endnu) ikke gar været god nok til at lære ham at arbejde på trods af dem.

Det korte af det lange må være, at de fleste af vores "hanhundeproblemer" vi havde i opstarten, var et opdragelsesspørgsmål + et spørgsmål om at han lige skulle prøve lidt grænser ved de andre hunde, indtil han fandt ud af hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er (det er vel en naturlig proces i det at blive voksen -osse for hunde?)

Jeg er i øvrigt helt enig -hvis man alligevel hurtigst muligt vil af med hanhundepræget, så er der vel ikke meget idé i at vælge en hanhund...

• #15   28. apr 2009 Nynne

Jamen - jeg har hørt at man kan trække tænderne ud på hunden som 5 mdr.´s Så kan de ikke så godt bide, og de får heller ikke problemer med tandsten, og de bider heller ikke ting itu, hvis de skal være alene hjemme.

( IRONI KAN FOREKOMME !!!!!!!!!!!)

• #16   28. apr 2009 <b>hans lidt for smarte attitude er blevet mere og mere dæmpet med alderen og med tilstrækkeligt mange møder med ældre og erfarne hunde der ikke fandt sig i hans fis</b>

Det har ikke så meget med trådens indhold at gøre .. men det der forstår jeg ikke.

Hvorfor overlade opdragelsen af ens hund til andre folks hunde ? Hvorfor kan man ikke selv lære den de grænser der skal overholdes ?

• #17   28. apr 2009 Martine

Lige præcis min tanke også....................

• #18   28. apr 2009 Lise L

SUPER idé.

Mens man så er ved det der med at maltraktere sin hund, kunne man så ikke også få "stækket" benene på den, så den ikke kan løbe mere ? Ligesom man gør med fugles vinger ..

.. for jeg har hørt at sådan nogle hunde godt kan finde på ikke at ville komme når der bliver kaldt, og så ville man jo være ude over det problem med det samme ..

Altså - væk med nossserne, ud med tænderne, "stæk" benene ..

SÅ er vi ude over alt det besvær med den S... vovse !!!!

• #19   28. apr 2009 Martine

Jo - god ide!

Og nu vi er ved de der gode ideer, så kan vi jo gøre som kineserne.......lige et lille snit over stemmebåndet, så er vi også fri for det der irriterende gøeri...........

• #20   28. apr 2009 jeg tror fordomsfuld som jeg er, at det handler om at en del mennesker vælger hanhunde fordi de godt kan lide de store maskuline hunde, men så ikke tænker på at de af og til temperaments mæssigt er lidt "hådere" end tæver og det nok så bliver en større mundfuld end de havde regnet med.

jeg er selv mest til at have hanhunde, men jeg kan da godt forstå at man kan få et chok især hvis man er første gangs hundeejer

• #21   28. apr 2009 Martine -jeg beskrev såmænd bare de problemer vi var rendt i med en ung hanhund i lømmelalderen. Og jo, opdragelsen har jeg skam selv taget mig af, og har ikke overladt det til tilfældige fremmede hunde.
    Nu var det jo ikke overfor mennesker der var problemer. Han havde overfor andre hunde, en lidt smart attitude, og den har et par ældre tæver (som jeg kender godt, og hvis ejere jeg osse kender), pillet af ham. Det er jo ikek sådan at han skulle tromles -de har bare sagt fra når han førte sig lidt rigeligt frem.

Kommentér på:
flere hanner omplaceres??

Annonce