{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Lammet Pitbull på Internat i 1 år..... {{forumTopicSubject}}

Ser Animal Planet dyrepoliti....

Nogengange ved Amerikanerne altså ikke hvornår de skal sige stop.....

En Pitbull er lammet i bagbenene. Sidder på internatet i 1 år og venter på at nogen adopterer den..
Efter 1 år er den blevet aggressiv.. Ville jeg sgu også blive hvis jeg var lammet og sad i 2X2 meter med lammede ben og uden nogen at snakke med og ikke i stand til at bevæge mig..
En hundemassør tager den hjem i fosterpleje og den får kærlighed og bliver smertestillet.
Der bliver lavet sådan en hunde'kørestol' til dens bagben og den lever lykkeligt til dens dages ende...


Nu kaster jeg ikke ordet 'dyreplageri' lemfældigt omkring mig , men i dette tilfælde vil jeg tillade mig at bruge det..
Er det ikke voldsomt uværdigt for en hund - Endda en højaktiv terrier at sidde og være fanget i egen krop og internat i 1 år ?!
Burde den ikke være blevet aflivet ?!

I mine øjne er det simpelthen misforstået godhed på højt plan..
Også selvom at hunden fået det godt tilsidst - Det er stadig 1 år i smerter bag tremmer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lammet Pitbull på Internat i 1 år.....
  • #1   28. apr 2009 Jo den (og mange andre) ville have bedre af at få fred.

    De eneste en aflivning gør ondt på er ejeren... ikke hunden.

    Der er en trist tendens til at alt med en puls skal reddes uanset konsekvensen, meget trist.


  • #2   28. apr 2009 Det er da vist hvad jeg ville vælge at kalde dyremishandling..

  • #4   28. apr 2009 <b>I mine øjne er det simpelthen misforstået godhed på højt plan..</b>

    Enig !

    <b>Også selvom at hunden fået det godt tilsidst - Det er stadig 1 år i smerter bag tremmer..</b>

    Uenig ... en stor hund i kørestol er i mine øjne ikke at den har fået det godt tilsidst :o(.


    Jeg mener kun der havde været een rigtig ting at gøre for den hund da den kom til skade, og det ville være det samme som dengang jeg så en lille hund få bidt underkæben af og leve resten af sit liv uden selv at kunne drikke og spise = AFLIV HUNDEN !

    /Carina


  • #5   28. apr 2009 Var ved dyrlægen i søndags - blev mødt af en gammel gravhund som trissede rundt med dyrlægen når der ikke var kunder i butikken.

    Han lukker den ind i det bur den bor i mens den er der og vi går ind og får kigget på min patient.
    Undervejs kan jeg høre den er meget ulykkelig derinde og vi kommer så til at snakke om den.
    Den er 13 år og indlagt med livmoderbetændelse. Den skal lige stabiliseres og derefter opereres. Hunden har en del andre skavanker og er jo også oppe i årene...

    Og så er det jeg tænker "Hvis det var min hudn, så skulle den ikke igennem alt det" - nu har den været en god ven i 13 år, på godt og ondt. Når tiden kommer er det mindste man kan gøre da, at lette den lidelser og lade den komme herfra så smertefrit og let som muligt.

    Havde været noget andet hvis hunden var 6 og ellers rask..

    Folk er egoister tit og ofte, når det kommer dertil.


  • #6   28. apr 2009 Ok, så er det ikke bare mig der er underlig...

    Carina - Nej mente det heller ikke sådan.. Synes ikke at man bør sætte hunde i kørestole og så mene at de bare har det super bare fordi at de logrer med halen..
    Det var bare sådan det blev lagt ud som 'happy ending'
    Så enig i hvad du siger !


  • #7   28. apr 2009 De er skøre de amerikanere....

  • #9   28. apr 2009 tit der er ting i de programmer hvor de strækker den voldsomt langt syn jeg.


  • #10   28. apr 2009 Det minder mig om, da jeg var ude og lufte min hund for noget tid siden .. Der gik jeg forbi en mand, med en hund, hvor manden have et eller andet om underlivet på den og holdte den oppe i bagbenene, så den kun ku gå på forbenene .. Bagbenene hang bare og dinglede nærmest :S .. Hvis min hund havde det sådan, ville jeg godt nok få den aflivet, hvilket jeg også tit mener, at nogle af de der hunde de redder, burde blive.

  • #11   28. apr 2009 Jeg mener bestemt også det er misforstået godhed. Man behøver ikke for alt i verden at holde liv i alt. Denne hund burde have været aflivet 1 år tidligere, det ville være meget mere humant.

  • #12   28. apr 2009 I et tidligere program bortadopterede de også en sød gammel hund med neurologiske problemer, der gjorde at den ofte havde svært ved at holde balancen og gå.
    Mens en stor sund og rask hund der kun trængte til en masse træning blev aflivet, fordi den lavede et udfald under adfærdstesten, da hun ville tage grisseøret fra den. Det var ikke engang en markering.
    Hundens sprog var meget tydeligt, og den var hverken aggressiv eller angst. Træning og tillid var det eneste der manglede.

    Ja, det er vel unødvendigt at sige at jeg var uenig i hvad der skulle leve og der ikke skulle.


  • #13   28. apr 2009 Rikke.. den hund du så,var nok operet for en disc.. De er gradvist lammet i en periode,men mange af dem får fuld førelighed tilbage

  • #14   28. apr 2009 Rikke -
    Man må håbe at det kun har været noget meget midlertidigt, for ellers er det dælme synd !

    Kai - Ja, men man hører nok bare ikke så meget om det..

    Tina - Der er flere af stederne hvor de arbejder med 'madagressive' hunde.. Ærgeligt at de ikke gjorde det der smiley



  • #15   28. apr 2009 Stine P - Lige min tanke, men ved jo self ikke og det var pga det Stine M nævner smiley

  • #16   29. apr 2009 Stine- Chips var væsenligt værre da jeg overtog ham end den hund hun fik ind. Det kan man ikke se på ham i dag.
    Synes de skulle have givet den 14 -30 dages træning i kommandoerne slip, nej og værsgo. Og derefter tage beslutningen.


Kommentér på:
Lammet Pitbull på Internat i 1 år.....

Annonce