{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  negle klip
  • #1   11. feb 2006 Det gjorde basse også, det viste sig at saksen nappede ham så nu bruger jeg en helt alm menneske neglesaks, det går langsommere men jeg går ikke fra ham med kratmærker i hele hovedet smiley Han er helt rolig nu!!

  • #2   11. feb 2006 negletang er det vel egentlig..

  • #3   11. feb 2006 Have den liggende fremme er godt....og hver gang du nusser med hunden har du den i hånden. Og sørger for at må røre hundens poter og tjekke hver tå, stille og roligt nusse med hunden om det så tager 2 timer at få klippet negle.....

  • #4   11. feb 2006 Øhm.. Prøv at lade hende snuse til den og blive "fortrolig" med den først. Ros hende- måske med en godbid, hvis det virkelig er slemt hendes angst. Det er bedre at give sig god tid og prøve stille og roligt. Held og lykke smiley

  • #5   11. feb 2006 væn først og fremmest hunden til at det er hyggeligt at blive nusset ved fødderne. Derefter vænner du den til at acceptere at du holder poten et stykke tid, selvom det kilder eller den synes det er ubehageligt... og giv masser af ros og kiks, hvergang hunden er i ro........
    når den har forstået pointen i at ligge stille og du må røre ved fødderne, starter du først der med at træne at du må klippe en negl, - masser af forstærkning (kiks og ros), tal roligt til hunden og sørg for alt i verden, at det ikke bliver en magtkamp mellem dig og hund.


  • #7   11. feb 2006 Jeg kender godt det med at6 klippe for tæt på nerven. Første gang vi skulle klippe negle på Balder, (første gang vi nogensinde har gjot det) kom min mor til at klippe for tæt... Det var forfærdeligt. Hylende hund, blod i pelsen og gulvet flere timer efter. Han er stadig ikke helt tryg ved det smiley

  • #8   11. feb 2006 Ang at klippe for tæt, så tror jeg det er noget at alle som selv klipper negle på deres hunde med sorte negle har prøvet.....Kom til det sidst på min dobber men der skete heldigvis ikke andet end at hun trak benet til sig og var mopset. Det blødte lidt men stoppede efter ca 5 minutter med køkkenrulle presset på. Tror det er ejeren der har mest ondt i hjertet efter at have været så OND!

  • #9   11. feb 2006 jeg klipper aldrig negle på nagan... Vi er blevet frarådt det af vores dyrlæge... Hvis man går gode ture med sin hund slider de det automatisk og de bider dem selk lidt til

  • #10   11. feb 2006 Per&Pia: Det kommer an på hvor man går henne...vi er for det meste på mark eller ved stranden ikke så meget på asfalt, så det er nødvendigt at klippe. Især hjørnekloen den kan blive frygtelig skarp.

  • #11   11. feb 2006 Nus med hunden og klip. En lille godbid pr. negl. Sådan lærte jeg Tezza det.
    Hvis hunden selv bider i neglene, er det måske fordi de er for lange. Man kan med tålmodighed lære hunden det. Lidt af gangen og hav klosaksen fremme hele tiden.


  • #12   12. feb 2006 Bertram er absolut heller ikke tryg ved det. Første gang han skulle have klippet negle, blev den ene klippet for langt. Han hylede og skreg og blødte som jeg ved ikke hvad. 2. gang der måtte vi til dyrlægen hvor han skreg lige så meget. Nu kan vi selv gøre det. Men skal være en dag hvor vi har været i søndermarken i et par timer. Så kan man lige så stille og rolig lige tage en negl engang imellem når han ligger og sover.

  • #13   13. feb 2006 jeg klipper slet ikke men bruger en slibemaskine med 6000 omdrejninger, man kan ikke skade hunden og man kommer ikke forlangt ind til nerven. Jeg bruger den på mine granddanoieer


Kommentér på:
negle klip

Annonce