{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Negle klip {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Sagen er den, at mine forældres gamle hund (14år) har 2 negle der er groet så meget at de går helt ind under poten på hende..

Jeg klippede negle på hende igår, men turde ikke klippe så meget af..
Sker der noget ved at klippe for langt? Kan hunden mærke det?
Eller er de nød til at have hende til dyrlægn for at de kan gøre det? De er jo ikke meget for at lægge en 14 år gammel hund i fuld bedøvelse..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negle klip
  • #1   10. jun 2009 klipper du for meget af gør det ondt og bløder meget. Jeg ville få dyrlægen til at klippe de alt for lange klør.

  • #2   10. jun 2009 Jo, men er det ikke også bare lidt barsk ikke at bedøve hvis de klipper nerven over??
    Men samtidig er risikoen for stor ved at lægge hende i bedøvelse


  • #3   10. jun 2009 har den lyse negle? for så er det jo nemt at se hvor langt blodåren går ud.

    er de sorte kan du også føle dig lidt frem, du kan eks se et lille sort plet i miten af neglen når du ikke kan mere.

    ellers ille jeg klippe meget lidt af gangen, og inden du klipper helt så tryk lidt, reagerer hunden ved at trække poten til sig eller andet, så er du for langt inde så stop.

    men ja ellers tag til dyrlægen hvis du ikke er tryg ved det smiley



  • #4   10. jun 2009 det er meget forskelligt hvordan hunde reagerer ved du klipper for langt, nogle mærker det slet ikke andre hiver lige poten til sig. det ser værre ud end det er, især fodi det bløder sig meget,

    der findes noget væske der hedder klip stop. og klipper man for langt, stopper det blødningen.

    de fleste dyrlæger bedøver kun hvis det er nødvendigt eller hvis blodårene eks går meget langt ud, og man faktisk er nød til at klippe langt ned hver gang, altså for langt, så bedøver man dem og brænder neglen så blødningen stopper og så får de smerte stillende,

    kommer man lige til at klippe lidt for langt og stopper det, så burde hunden ikke mærke mere til det. mere hvis man klipper meget for langt og alle sammen


  • #5   10. jun 2009 tina forstår ikke dit link?

  • #6   10. jun 2009 Tina - hvis det virkelig virker, er den godt nok smart. Har du sådan en?

  • #7   10. jun 2009 Det var sku en smart negleklipper.. Den vil jeg da overveje at købe!

    Tak for jeres råd, jeg prøver at forhøre mig med dyrlægen!


  • #8   10. jun 2009 Tina - det gør den bestemt også. Sådan en er man da nødt til at ha´ smiler

  • #9   10. jun 2009 Gud den ser da smart ud smiley

  • #10   10. jun 2009 Den er da bare for smart den der QuickFinder® deluxe™ Negleklipper, for det kan være liiiiidt nervepirrende at klippe negle på hunden smiley

    At den så er lidt dyr er bare en lille pris for at det ikke går galt og hunden får ondt.


Kommentér på:
Negle klip

Annonce