{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Hvad gør hunden utryg? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom i dag til at tænke på engan jeg var på vej hjem med Oscar, efter at have været på besøg hos nogle venner.
Vi sad på nørreport st. og ventede på toget. Jeg sad på en bænk, og Oscar sad foran mig.
Så kommer der en mand hen forbi os og stikker hånden ned for at hilse på Oscar. Han er snavset og lugter af alkohol.
Jeg år nærmest ikke at opdage noget før Oscar pludselig er bakket ind mellem mine ben, helt inde under bænken.....

Oscar er normalt ikke en usikker hund, og hilser gerne på alle. Men ham her ville han altså ikke have noget at gøre med.

Hvorfor? Hvad er det der gør ham utryg i den situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør hunden utryg?
  • #2   3. maj 2009 Fulde folk er noget mange hunde er usikre på. De opfører sig meget anderledes end alle andre, så det har højst sandsynligt været det.

  • #3   3. maj 2009 Ja, jeg har selvfølgelig også tænkt at det måtte være fordi han var fuld. Men Oscar har da også oplevet mig beruset, og det har han ikke noget problem med.


    Er der nogen som har oplevet noget der ligner?


  • #5   3. maj 2009 lucy

    Ja, det er åske rigtig nok.
    Har du nogen ide om hvad det var ved de to som hun ikke kunne lide?


  • #7   3. maj 2009 Lucy

    Ja okay. Det er underligt hvad de ikke bryder sig om ved. Men de ved nok noget som vi andre ikke ved smiley


  • #9   3. maj 2009 Jeg trænede engang sammen med et meget meget sødt par. De havde begge labhanner og jeg havde min, iøvrigt meget følsomme, goldenhan. Der var ingen problemer mellem hundene og vi andre hyggede os. En dag, hvor vi sad i græsset og ventede, satte manden sig overfor mig, rækker hånden frem mod min hund. Som kvitterede med at knurre!!! Vi var begge målløse..... Hvad skete der?? Manden prøvede en gang til og hunden gjorde det samme. Så kom konen og manden bad hende prøve at række hunden frem mod min hund. Hende knurrede han sq også af????? Vi var totalt mundlamme. Men vi stoppede mens legen var god.
    Der gik noget tid inden vi sås igen. Manden var da blevet skallet!! Og jeg spurgte selvfølgelig hvorfor. Det viste sig at kort efter episoden med knurreriet, havde han fået konstateret kræft!!! JEG tror at min hund har kunnet mærke det....... Vi havde kendt hinanden i flere år og min hund har aldrig, hverken før eller siden, knurret af noget menneske..... MEGET underligt!!


  • #10   3. maj 2009 Mette,
    den slags oplevelser er vilde..
    For jeg er heller ikke i tvivl om at hunde ved den slags!

    Selvom jeg nu ikke har hørt at de plejer at knurre..

    MIn gamle hund bor hos min ekskæreste familie, og et års tid efter jeg flyttede, fik søsteren kræft.. Og Ita var på!. Fra den dag af blev det hendes hund, og ikke familiens. Hun sov ude foran hendes værelse hver nat, og gik 1-2 runder om natten for lige at til hende. Hun blev ikke besidderagtig, eller fik separationsangst, men det var tydeligt at hendes mål i livet var (og er) at passe på hende, fordi hun er syg..

    Hunde er så intuitive..


  • #11   3. maj 2009 Anja:

    JEG tror at han knurrede, fordi han var usikker......
    Jeg yndede at sige at han var autist. Vi kunne ikke flytte om på møblerne uden at det stressede ham HELT utroligt. Når han havde været i narkose, gik der gerne et par dage, så gik han i kramper. Han blev undersøgt på kryds og tværs og der var intet i vejen. Det var KUN når det skete noget, for ham, voldsomt.
    Vi skulle engang pudse vægge i arbejdsværelset. Da der ikke er dør fra arbejdsværelse til køkkenet, hængte vi nogle våde lagner op i døråbningen. Han gik HELT i baglås og da vi pillede lagnerne ned, gik han i kramper...
    HAN var følsom.........Og jeg tror at det stressede og forvirrede ham at manden havde en anden lugt end han plejede og så blev hunden usikker på ham.


  • #12   3. maj 2009 Nynne kan ikke lide folk med hat og meget overtøj på..
    Det gør hende ihvertfald usikker og hun gøer hvis de kommer for tæt på..


  • #13   4. maj 2009 Jeg har set Sakki utryg ved mennesker en enkelt gang.
    Det var ved Halloween, hvor nogle unger ringede på i fuldt udklædning og masser af larm - selv jeg blev forskrækket. da jeg åbnede døren...

    Vi bor ved nogle autister og andre handicappede, der til tider er lidt højtråbende og anderledes - det rør ham ikke, men han er jo også stødt på dem fra hvalp af ;o)


Kommentér på:
Hvad gør hunden utryg?

Annonce