{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

ja {{forumTopicSubject}}

Den Amerikansk staffordshire terrier er blevet udviklet af den engelske staffordshire bull terriere i USA. Det er en race der er blevet videreudviklet gennem årene til frygtindgydende kamphund.
Heldigvis blev det forbudt med hundekamp og derefter begyndte man at avle efter andre parametre og endte op med den rolige og venlige hund vi kender fra nutiden.

Den er god og kærlig og glad for mennesker og udgør en god familiehund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ja
  • #1   15. maj 2009 Okay smiley

  • #3   15. maj 2009 Hvad hjælper det at det er en god familiehund, hvis den æder alle andre hunde på sin vej?

  • #4   15. maj 2009 hehe mener bare at sådan er den hund=)

  • #5   15. maj 2009 Maria Ø: Øh oki... Men hvad er meningen med det?
    I går oprettede du en tråd med en gammel sag..
    Keder du dig meget og kan du godt lide at få folk op at køre herinde? hehe


  • #6   15. maj 2009 hehe det er ikke mig der keder mig=)
    det er da dem der skriver =)
    ja det gjorde jeg den er der stadig=)
    meningen er med den her
    er at en amstaff IKKE er en kamphund
    ALLE kan komme og møde min hund og se at AMSAFF IKKE er som folk tror

    det er da klart at hunde der ikke har et godt hjem er som de er
    og det er kun dem folk har opmerksomhed på
    og viser i aviserne
    det er synd for de hunde som ikke gør noget som er så raer at de bare ligger sig ned når der kommer en anden hund¨

    det har ikke noget som helst med hunden at gøre det er de dumme folk der har dem der ALDRIG skulle ha hund


  • #7   15. maj 2009 PlaydogZ -

    hatten af for dit indlæg.


  • #8   15. maj 2009 * PlaydogZ *
    ja det er da rigtigt gør jeg nu heller ikke
    man kan ikke stole 100% på en hund
    og ja vis en "kamphund" flyver på en så kan den gøre mere skade end en lille hund kan
    men nu har jeg en chihuahua og en amstaff og de går sammen og sover sammen
    og der er ikke skedt noget
    men ja det kan da altid komme en gang det kan det jo med alle hunde
    jeg siger heller ikke man skal udelukke det


  • #9   15. maj 2009 maria ø,
    hvad med at skifte navn til Søren-wannabe?

    Vi har en provokatør herinde, men han finder da i det mindste aktuelle ting..



  • #10   15. maj 2009 er er lidt om racen hvis i skulle være i tvivl ..

    De første Staffordshire terriers kom til Amerika så tidligt som 1870 fra England, og det er derfra at vores nuværende American Staffordshire terrier stammer.

    Oprindeligt blev disse hunde brugt til hundekampe; men desuden var de gode, robuste og alsidige hunde, som Amerikas pionere havde hos sig For at kunne klare sig i hundekampe måtte disse hunde være i besiddelse af stort mod, styrke og smidighed.

    Senere, da hundekampe blev forbudt, havde hundene en stor gruppe tilhængere, som ville bevare racen og avle den som en all-round familie- og udstillingshund.

    Staffordshire og Staffordshire BulI terrierne var oprindeligt den samme race; men målbevidst avl har gjort de to racer temmeligt forskellige.

    I de tidlige tider blev hundene kaldt flere forskellige navne; Staffordshire terrier, Yankee terrier, Pit Bull terrier. Da racens entusiaster fik racen anerkendt af den amerikanske kennelklub, AKC, i 1936, fik den navnet Staffordshire terrier. Siden da er racen avlet efter moderne tiders ønske om en god familiehund. I 1972 fik den ændret navnet til American Staffordshire terrier. Der arbejdes dog stadigvæk efter den oprindelige standard fra 1936.

    Det er et stort problem for racen, at den ofte kommer i miskredit pga. sit gamle slægtskab med Pit Bull terrieren. Der hviler derfor et stort ansvar på alle, der opdrætter og ejer en American Staffordshire terrier, om at være gode ambassadører for racen.


  • #11   15. maj 2009 Dejligt DU har en skøn hund. Men at generalisere dens sind ud til hele racen er ligeså forkert som at generalisere de dårlige. At lære så meget man kan om sin race ( godt og dårligt ) og handle derefter er det eneste rigtige.

  • #13   15. maj 2009 hvorfor er det et underlidt indlæg

  • #15   15. maj 2009 Amen, hvorfor oprette en tråd om nøjagtigt det samme som du gjorde igår...

  • #16   15. maj 2009 jeg opratter da jeg godt vil gøre hvad folk mener om denne hund
    da jeg måske kan få noget nyt afvide osv


  • #17   15. maj 2009 Hvorfor spørger du så ikke i stedet for at konstatere????

    nå, men håber nogen kan fortælle dig noget nyt...


  • #18   15. maj 2009 Bare fordi du skriver at din hund er smadder sød, så tror jeg altså desværre ikke lige at det ændre folks syn på denne race. Jeg får stadig ondt i maven når jeg går forbi en Amstaff med Nuba, stoler ikke på nogle af dem overhovedet, før jeg lærer dem at kende.

    smiley


  • #19   15. maj 2009 Tjahh, fastholder : Sørgelig "repræsentant" for racen

    Vores hunde kan nok ikke få et bedre liv, masser af aktivet, træning nye indtryk, omsorg, omgang med andre dyr og mennesker.... Og stadig er der ikke èn af dem jeg ville lukke løs i en hundeskov! Og stadig får de kun lov at hilse på modsat modsat køn...

    Du er en farlig ejer, indtil du indrømmer over for dig selv hvad du har.... Som forøvrigt lige så godt kan være PITBULL

    R.


  • #20   15. maj 2009 Aha....

  • #22   15. maj 2009 Nanna P - nemlig ja

    Men jeg er nu glad for jeg har en sbt og ikke en ast.....


  • #24   15. maj 2009 Maria. Tror du at du hjælper racen ved og lave disse indlæg.
    Jeg ved skam godt at Amstaffen er en god familiehund og god ved brnmm.
    Men dit indlæg fortæller alt for tydeligt at der er ejere af denne race der er farlige, også for racen.
    Synd for dem der erkender hvad hund de har og tager deres forholdsregler.


Kommentér på:
ja

Annonce