{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Foder? {{forumTopicSubject}}

Jeg var inde i en lækker dyreforretning i går og fik et længere foredrag om foder. Hun anbefalede at jeg skiftede til noget der hedder Orijen. Jeg fodrer pt med RC Mini Puppy. Jeg har en mops/griffon, 4mdr, lige over 2 kg - hun er ikke nogen stor spiser, bruger jeg foderet som godbider, smider det udover gulvet eller i bolde spiser hun det, men hun spiser ikke meget fra sin skål. Jeg bruger det her foder da jeg fik det med fra opdrætter og ikke har set nogen umiddelbar grund til at skifte. Har altid tænkt at RC var et fint produkt, men ud fra hvad denne dame sagde var det slet ikke så fint som jeg troede og hun fik det nærmest til at lyde som et affaldsprodukt.

Er der nogen her der har lidt indsigt i foder (og vel at mærke ikke bare prøver at sælge mig et andet måske dyrere produkt) ? Hvad fodrer I selv med osv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder?
  • #1   15. maj 2009 I mange mærker bliver der anvendt korn/majs. Det bliver udelukkende brugt som fyldstof og er ik noget hundene har behov for.
    Faktisk mener jeg, at de allerbedste produkter på markedet, som regel er dem der er mindst fokus på.
    Jeg køber selv udelukkende foder som er naturligt konserveret, uden majs/korn, og hvor kød er førsteingrediens.
    Pt fodrer jeg med acana, men tror jeg skifter til orijen når denne sæk er spist op.


  • #2   15. maj 2009 Vil lige gøre dig opmærksom på, at man kan spare en del ved at købe orijen her: www.zooplus.co.uk eller her www.zooplus.de

  • #3   15. maj 2009 Rart at høre fra andre end en sælger at det er et godt produkt. Jeg går ikke op i prisen, men mere i at min hund får et godt foder. Når man ser på RC har de jo foder til forskellige typer hunde osv. men hende her damen sagde også at hun havde fået at vide at der i princippet ikke var forskel på produkterne og det var ligemeget hvad hun fodrede sin hund med. Nu fodrer jeg jo med foder der burde være beregnet til en lille hund - Orijen har umiddelbart kun foder til "almindelige" hunde og store racer - vil det have nogen betydning (hvis der alligevel ikke rigtig er nogen forskel på RC's foder kan det jo også være ligemeget men....)

  • #4   15. maj 2009 Kan ligesom læse mig frem til at denne dame ikke sælger RC og at krisere så anerkendt et fodermærke er ret modigt.
    Royal Canin er et rigtig godt foder og hvis din hund fungere godt på det er der ingen grund til at skifte.


  • #5   15. maj 2009 Det kan godt være rc er kendt af mange og at de bruger rigtig mange penge på deres markedsføring. Men ved et simpelt kig på ingredienslisten, og man kan konkludrer, at der her langtfra er tale om et af de bedste fodertyper på markedet.
    Jeg bryder mig hverken om deres anvendelse af majs som førsteingrediens eller anvendelsen af Bht og Bha.


  • #6   15. maj 2009 du kan også prøve at se på dette foder.
    der er blandt andet et der ikke er hvede og majs i.
    Jeg bruger pronature til mine og deres maver er gode og de fungere fint på det.

    http://www.pronature.dk/default.asp?getreq=%2Fen%2Fproduits%2Fnosproduits%2Ephp

    Men hvis din hund har det godt med det du har fået med fra opdrætter.
    ja så ville jeg nok forsætte med det.

    Hende du snakkede med havde jo et andet foder hun skulle se om hun ikkke kunne sælge dig.


Kommentér på:
Foder?

Annonce