{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ordne trådløse lyskontakter / IHC anlæg 700 kr.
  • Pasning af gårdhave/indkørsel 600 kr.
  • Vinduespudsning af ca. 58 m² bolig 500 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Hænge tre lamper op 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tapet øre
  • #1   16. maj 2009 Min hund fik abesnot i spidsen af ørene da han var ca. 3-4 mdr..

Jeg bryder mig ikke om at tape dem helt sammen som de gør i USA på min race men abesnok gør mig ikke noget..

• #2   16. maj 2009 hva dælen er det??

• #3   16. maj 2009 det er jo bare så de får de rigtige fold.. har siddet og pillet min kia i ørene og foldet dem og hun siger absolut ikke noget til det..
    det sku absolut ikk gøre ondt så vil jeg da ikk..

• #4   16. maj 2009 Mette -abesnot = det der blå eller gule noget man kan bruge til at hænge plakater o.l. op med (sådan noget tyggegummi agtigt noget) ;o)

Hvad jeg synes om det: så længe det gøres uden at skade hunden, så har jeg ikke som sådan noget imod det. Tilgengæld skjuler det jo en fejl ved hunden, og det synes jeg er lidt et problem på sigt... Eller det kan i hvert fald blive det.

hvordan det gøres, afhænger jo af hvad man vil opnå -stritører, rosenører osv.

• #5   16. maj 2009 Hvad dælen er hvad?

Abesnot?? Det er det samme som "lærens tyggegummi" - det er sådan noget klister som man bruger til at sætte plakater mv op på væggen med..

• #6   16. maj 2009 kan jo så se at amstaf får ørene tapet så en hel anden måde end hva jeg har set boxere har.. det er jo så boxerens øre jeg er ude efter
    smiley

• #7   16. maj 2009 Boxer, knæk eller kuperet??

• #8   16. maj 2009 Hej
    du kan købe earfix hos bla Tholo.
    Har tidligere haft en race hvor hvalpene fik limet ører. Det skal heslt ske inden de skifter tænder og under tandskiftningen. ved ikke hvorfor men det er der ørerne gerne løfter sig.
    De skal have en klat i folden i begge sider og evt også i spidsen mod skallen.
    nej jeg synes ikke det er synd, det gør ikke det mindste ondt men vær obs på om ørerne "ulmer" det kan ske hvis de er limet for tæt og det er ikke lykken med ørebetændelse. Men bare hold øje og rens med lidt vat.

Held og lykke
    Louise
    www.sealyhamterrier.dk

• #10   16. maj 2009 Ved, at mange gør det og er ikke meget inde i det... men er det vel set i div. racer? Er man ligeglad med, at hunden arver de dårlige ører videre? Kan det ikke sidestilles med at rette tænder på en lille tandstillingsfejl?

• #11   16. maj 2009 er ik helt med på det med knæk..men de er ikk kuperet? og ska heller ikk smiley

ved ikke om hun får den rette ørestilling.. det ene stritter /hænger lidt mere ud fra hovedet end det andet..
    har ikk en dyt forstand på det.. og kan ik se om de sidder rigtig eller forkert..

hmm.. at rette tænder ku jeg forstille mig ku mærkes på hunden.. det mener jeg ikk en bette klat tape kan.. ikk voldsomt..

• #12   16. maj 2009 smiley

• #13   16. maj 2009 Mit problem med at rette på hundens eksteriør er, at man laver noget, der i virkeligheden ikke er - lidt som at farve en hvid plet på brystet, hvis den ikke må være der. Det gør ikke ondt på hunden, men det er da abslot ikke ok!

Mht. at rette tænder. Det gør ikke ondt, men hunden skal selvfølgelig i narkose for at få det gjort. Men det er nu slet ikke det, der er min bekymring. Det er mere det med at rette det ydre til noget, som ikke afspejles i generne.

• #14   16. maj 2009 Problemet ved at tape ørerne er jo at de bliver avlet med de forkerte fold.

Se på amstaffen. Den har haft kuperet ører i mange år, så ingen har anet hvordan ørerne reelt ser ud! Nu avles de med ører, men de fleste falder forkert, og så taper man dem op. Så er ørerne fine, og hunden kan få en masse hvalpe som også skal have tapet ører.

Det lyder måske dumt, men når jeg får en ast med tavle gider jeg ikke tape ører. Så vil jeg hellere have den fejl. Basta. Hundene ser altså sådan ud i dag, der er ikke så meget at gøre ved det, og jeg synes det er noget pjat at ændre på hundens udseende.

• #15   16. maj 2009 Anja: Ja, præcis! Kan ikke forstå, hvorfor det at tape ører er så accepteret, når folk, der farver et hvidt bryst bliver banlyst.

• #16   16. maj 2009 Maj-Britt,
    nej.. Nu ved jeg godt at trådstarter ikke forsøgte at starte en debat, men ærligt talt?
    Nu er min nuværende hund uden tavle, og jeg skulle da lige tænke over det, men jeg valgte ikke at tape hendes ører. Og de sidder forkert! Jeg har besluttet at det er en del af charmen.
    Jeg har indtryk af at det er laaaangt under halvdelen af AST'erne (måske under 1/4) der har de rigtige rosenører, for de får dem alle tapet. Jeg synes hellere man skulle acceptere at hundenes ører er sådan. Deres måde at sidde på, har jo ingen betydning for hunden, den kommunikerer og lytter uanset stillingen, så jeg kan slet ikke se relevansen.
    Når jeg engang har en der skal udstilles, så må de bare trække mig i fejl for ørestilllingen - jeg gider ikke tape den. Det er også "falsk markedsføring".. For det fortsætter bare i avlen..

Generelt forstår jeg ikke de der ting. Pudder, snudefarve, alle mulige former for snyd. Jeg ved godt at der ses på udseendet, men jeg synes at der bør lægges lige så meget vægt på hundens sundhed. Selvfølgelig skal den følge standarderne, men nogle ting er bare ligegyldige!

• #17   17. maj 2009 hmm.. vil jo egentlig os gerne bar vide om mine øre sidder rigtigt..
    hehe ja mine egne sidder lidt skævt eller os er alle solbriller bar skæve ;P
    mente nu min Kia's øre smiley er lidt træt

• #18   19. maj 2009 Mette: prøv at tal med din opdrætter. du kan se billeder af en tapet boxer på min profil.

Maj-Britt: Jeg kan godt følge din tankegang. Men problemet med boxers øre, er at vi jo stadig kæmper med at racen tidliger er blevet kuperet og dermed der det de stive øre som var ønsket. det giver problemer nu hvor de skal hænge. At vi så taper, er ikke en sikker måde at få øre på olads. det er kun en hjælp til de øre som ligger på grænsen - øre som er rigtig stide, vil aldrig tage imod denne hjælp og vil hoppe tilbage i uønsket stilling. Så derfor synes jeg det er fint at vi taper og hjælper på vej, med øre som måske enda selv ville falde på plads. For mig svare det til at man klipper langhårede hunde osv.

• #19   19. maj 2009 Platugler: Ok... det lyder rimeligt nok.

Er det lige sådan for andre racer - nogle, der ved det??

• #20   19. maj 2009 Maj-britt: ved ikke om dobber også taper øre.

• #21   19. maj 2009 Amstaff og mops gør i hvert fald... og jo dobere gør også... og nogle schæfere... der er garanteret også flere.

• #22   20. maj 2009 nåå;O) jeg troede at du mente, racer hvor problemet også lå i at man tidliger kuperede.
    Der er sørme mange racer der får tapet øre - ud over dem i nævner, er der også bullterrier. bullmastiffjack russel terrier osv osv ... der er mange racer, som får ørerne hjulpet på vej

Kommentér på:
tapet øre

Annonce