3.129 visninger
|
Oprettet:
tapet øre {{forumTopicSubject}}
vil gerne lige høre om at tape hunden øre til.. altså så de folder rigtigt..
hvornår gør man det.. hva sys folk om det.. hvordan gøres det..
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.125
Jeg bryder mig ikke om at tape dem helt sammen som de gør i USA på min race men abesnok gør mig ikke noget..
jan 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 196
jan 2005
det sku absolut ikk gøre ondt så vil jeg da ikk..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.895
Hvad jeg synes om det: så længe det gøres uden at skade hunden, så har jeg ikke som sådan noget imod det. Tilgengæld skjuler det jo en fejl ved hunden, og det synes jeg er lidt et problem på sigt... Eller det kan i hvert fald blive det.
hvordan det gøres, afhænger jo af hvad man vil opnå -stritører, rosenører osv.
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.125
Abesnot?? Det er det samme som "lærens tyggegummi" - det er sådan noget klister som man bruger til at sætte plakater mv op på væggen med..
jan 2005
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.104
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.541
du kan købe earfix hos bla Tholo.
Har tidligere haft en race hvor hvalpene fik limet ører. Det skal heslt ske inden de skifter tænder og under tandskiftningen. ved ikke hvorfor men det er der ørerne gerne løfter sig.
De skal have en klat i folden i begge sider og evt også i spidsen mod skallen.
nej jeg synes ikke det er synd, det gør ikke det mindste ondt men vær obs på om ørerne "ulmer" det kan ske hvis de er limet for tæt og det er ikke lykken med ørebetændelse. Men bare hold øje og rens med lidt vat.
Held og lykke
Louise
www.sealyhamterrier.dk
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.159
jan 2005
ved ikke om hun får den rette ørestilling.. det ene stritter /hænger lidt mere ud fra hovedet end det andet..
har ikk en dyt forstand på det.. og kan ik se om de sidder rigtig eller forkert..
hmm.. at rette tænder ku jeg forstille mig ku mærkes på hunden.. det mener jeg ikk en bette klat tape kan.. ikk voldsomt..
jan 2005
jan 2008
Mht. at rette tænder. Det gør ikke ondt, men hunden skal selvfølgelig i narkose for at få det gjort. Men det er nu slet ikke det, der er min bekymring. Det er mere det med at rette det ydre til noget, som ikke afspejles i generne.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.629
Se på amstaffen. Den har haft kuperet ører i mange år, så ingen har anet hvordan ørerne reelt ser ud! Nu avles de med ører, men de fleste falder forkert, og så taper man dem op. Så er ørerne fine, og hunden kan få en masse hvalpe som også skal have tapet ører.
Det lyder måske dumt, men når jeg får en ast med tavle gider jeg ikke tape ører. Så vil jeg hellere have den fejl. Basta. Hundene ser altså sådan ud i dag, der er ikke så meget at gøre ved det, og jeg synes det er noget pjat at ændre på hundens udseende.
jan 2008
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.629
nej.. Nu ved jeg godt at trådstarter ikke forsøgte at starte en debat, men ærligt talt?
Nu er min nuværende hund uden tavle, og jeg skulle da lige tænke over det, men jeg valgte ikke at tape hendes ører. Og de sidder forkert! Jeg har besluttet at det er en del af charmen.
Jeg har indtryk af at det er laaaangt under halvdelen af AST'erne (måske under 1/4) der har de rigtige rosenører, for de får dem alle tapet. Jeg synes hellere man skulle acceptere at hundenes ører er sådan. Deres måde at sidde på, har jo ingen betydning for hunden, den kommunikerer og lytter uanset stillingen, så jeg kan slet ikke se relevansen.
Når jeg engang har en der skal udstilles, så må de bare trække mig i fejl for ørestilllingen - jeg gider ikke tape den. Det er også "falsk markedsføring".. For det fortsætter bare i avlen..
Generelt forstår jeg ikke de der ting. Pudder, snudefarve, alle mulige former for snyd. Jeg ved godt at der ses på udseendet, men jeg synes at der bør lægges lige så meget vægt på hundens sundhed. Selvfølgelig skal den følge standarderne, men nogle ting er bare ligegyldige!
jan 2005
hehe ja mine egne sidder lidt skævt eller os er alle solbriller bar skæve ;P
mente nu min Kia's øre
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.181
Maj-Britt: Jeg kan godt følge din tankegang. Men problemet med boxers øre, er at vi jo stadig kæmper med at racen tidliger er blevet kuperet og dermed der det de stive øre som var ønsket. det giver problemer nu hvor de skal hænge. At vi så taper, er ikke en sikker måde at få øre på olads. det er kun en hjælp til de øre som ligger på grænsen - øre som er rigtig stide, vil aldrig tage imod denne hjælp og vil hoppe tilbage i uønsket stilling. Så derfor synes jeg det er fint at vi taper og hjælper på vej, med øre som måske enda selv ville falde på plads. For mig svare det til at man klipper langhårede hunde osv.
jan 2008
Er det lige sådan for andre racer - nogle, der ved det??
feb 2006
jan 2008
feb 2006
Der er sørme mange racer der får tapet øre - ud over dem i nævner, er der også bullterrier. bullmastiffjack russel terrier osv osv ... der er mange racer, som får ørerne hjulpet på vej
tapet øre