{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Tapet øre {{forumTopicSubject}}

Til dem der ikke syntes at deres hund er "perfekt" : Har i aldrig prøvet at sove forkert på jeres ørere ? i ved, at få lavet en fold !
Hvis man kan bilde sig ind, at det ikke gør ondt på en hund, så er alt ok ? Jeg vil til enhver tid lade tvivlen komme hunden til gode, men sådan er vi jo så forskellige.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ordne trådløse lyskontakter / IHC anlæg 700 kr.
  • Pasning af gårdhave/indkørsel 600 kr.
  • Vinduespudsning af ca. 58 m² bolig 500 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Hænge tre lamper op 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tapet øre
  • #1   4. sep 2006 Som sædvanlig er jeg enig med dig Vinni. Min pause er desværre forbi - sov godt!

/ Trine

• #2   4. sep 2006 Angående sløring af "defekter" ved at klippe og klistre, ved i så at ejere af langhårede schæfere, kan snyde og henvende sig til dygtige schæferehundeklippere...og vupti, så kan man måske få sin langhåret hund godkendt, som korthårs og ingen aner noget ; )) Blandinger ved man da i det mindste, at man ikke ved 100 % hvad er !

• #3   4. sep 2006 Trine God arb.lyst ; ))

• #4   4. sep 2006 Min tråd her er afledt af denne : http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=57895

• #5   4. sep 2006 Hr mand jeg er ikke tilhænger af kværkerhalsbånd og sætter ikke halsbåndet oppe bag ørene på Athene når vi udstiller, og det er ikke altid at vi lige følges ad, nogle gange har det knebet med samarbejdet, men det er altså pga min manglende timing, min hund kan det hele. Vi udstiller fordi vi begge synes det er kæmpe fornøjeligt, og Athene har høj haleføring fordi hun er så stolt og gerne vil vise sig frem - og det må man faktisk ikke når hunden bliver bedømt, men vi er altså med for at vise hunden frem og så må det gå som det går. Jeg skriger heller ikke ad hende hvis hun ikke opnår at vinde for det primære er at vi laver noget sammen som vi begge synes er sjovt.

/ Trine

• #6   4. sep 2006 Ps. Jeg er også enig med dig Hr mand og jeg tror du har fundet en fidus du kan tage patent på...

/ trine

• #7   4. sep 2006 *LOL*

• #9   4. sep 2006 Man bruger da implater allerede i dag.

Jeg var til et dyrlægeforedrag, hvor dyrlægen fortalte, det bliver mere og mere almindeligt, at de sætter implater ind når de kastererer hanhunde.

Han fortalte ydermere, at mange mænd sagde nej til kasteration, men når de hørte om implaterne, ja så var der pludselig ikke de store problemer ;0)

• #10   4. sep 2006 *GGG*

• #11   4. sep 2006 Den ene gang jeg udstillede Luna brugte jeg en retrieverline.. Ingen kvælerhalsbånd og heller ikke helt oppe bag ørerne.. Næh den ligger løst hen over skulder/nakke og brystparti.

Jeg havde ikke hørt om det med de langhårede schæfere.. øv da..

Og der er en her på HG, hvor billederne af hunden er med de der tapede ører:-( Øv...

• #12   4. sep 2006 Tja, jeg har skam også haft en tapet hund, nej faktisk har jeg haft 2.

Schnauzerne taper man så på en anden måde, fordi de skal have klapører, de får en stripe tape ned omkring hagen fra ører til ører og det rør dem altså langsomt!

Jeg har aldrig set nogen af mine brokke sig over tapen, det eneste man med schnauzerne skal være opmærksom på, er at mens de går med tape, bliver deres hundesprog en anelse forkert, fordi ørene er tapet.

Det er et simpelt spørgsmål om man vil have en korrekt hund eller ej.

Men ja, man bør avle efter gode øreransætningerne og korrekt bæring, men det kan jo smutte og så er det nemt at hjælpe naturen på lidt på vej!

Med hensyn til halsbånd, jamen hvor mange bruger ikke kvæl eller halvkvæl på hunden til daglig, for ikke at tale om haltigrimer, snoreseler og andet mærkeligt. optimalt, nej så bruger man det ikke.....

Og de 20 sek man bruger det i forbindelse med et show, det er der sq ikke nogen hunde der kommer til skade af!

Men ja det kan måske virke stødene på nogle når man strammer kæden oppe i nakken af hunden, men tja, dem om det!!!
    Os der går meget på udstilling ved jo selv hvordan vores hunde har det til dagligt - og jeg har i hvertfald ikke noget at skamme mig over - så jeg kan nok holde til der er nogen der blir stødte over jeg bruger kvæl til udstilling *GGG*

• #13   4. sep 2006 En lille ekstra ting smiley
    Faktisk bliver alle mine hunde fuldstændig fjollede når jeg finder udstillingsline/halsbånd frem, for så ved de der er ekstra meget og intinsiv opmærksomhed og gode guffer i vente fordi det så er DERES dag helt alene med moar;-)

De har hver deres udstillingsudstyr

• #16   4. sep 2006 Katrine - Helt Enig, avler helst heller ikke på hunde med forkert ørebæring, eller halebæring. de to jeg havde gik heller ikke videre i avl. men når man nu har en raceren hund må den jo gerne se optimal ud, derfor blev de tapet.

Den diskution kan jo tages om mange ting, for hvad er korrekt halebæring, f.eks. hos schnauzeren er der nogen der il ha krølhale og andre der vil ha sabel hale, jeg holder stift på det ikke er en spidshund og derfor skal de ikke ha krølhaler smiley men sådan er det når ikke udseendet er færdigdefineret efter kuperingsforbudet.

• #17   4. sep 2006 Katrine - Linien og bæregenet for avlsfejl er jo aldrig helt til at vide...

Tapningen - jamen det foregår skam ikke kun på ører - nogle taper også haler, hvis de er skæve - endnu mere drastisk farver man hunden før udstilling... jamen, altså der sker mange ting bag kulissen

Noget andet er når først man går i gnag med avl, må man jo nogen gange se lidt igennem fejl som f.eks. halebæring, 2 af de hanhunde jeg har brugt har haft krølhale, men tilgengæld har de haft en amsse andet godt. hvalpene... tja de fleste har fine haler smiley efter mit hoved!

• #18   4. sep 2006 Katrine - tror bare det er oppe så meget fordi amstaffen er modehund for tiden...

• #20   4. sep 2006 Katrine : en god ide, det kunne gavne avlen, men der vil altid være dem der modelere deres hund ind i den perfekte form.
    Susanne: Om udstillinger er synd for dyret, kommer helt an på udstillerens holdning og (går jeg udfra)for langt størstedelen er den ok ; ))
    Hr.man : drop tankerne om patent og kommende rigdom, det findes i Usa ; )) så nu kan man få avlsgodkendt en muskelhund med muskelsvind ; ))
    Alle : tak for jeres indlæg ; ))

• #21   4. sep 2006 En hunds øre skal bare sidde som de sidder når hvalpen bliver født! Hvorfor lave om på det?! Så kan jeg være ligeglad med stævner og konkurrencer, det er jo bare fis og ballade.. Ska hunden, der ikke selv har valgt, virkelig betale den pris?? Om det så gør ondt eller ej...

• #23   5. sep 2006 Det er da lige meget om jeg har kendskab til det eller ej.. Jeg har det udemærket med ikke at gå til udstillinger eller selv at deltage i dem. Det er ikke noget der siger mig noget. Jeg siger ikke noget herinde for at træde på nogen, på nogen måder..
    Men helt ærligt, i bund og grund, så er det jo bare fis og ballade.. Jeg siger det ikke på nogen ond måde.. Jeg siger bare at det jo altså er noget man bare gør, fordi man synes det er sjovt.
    Min mening er bare at huundene skal have lov til at beholde de øre de nu er født med, om det så er kønt eller ej.. Det er jo altså sådan den ser ud..

Kommentér på:
Tapet øre

Annonce