648 visninger
|
Oprettet:
Tapet øre {{forumTopicSubject}}
Til dem der ikke syntes at deres hund er "perfekt" : Har i aldrig prøvet at sove forkert på jeres ørere ? i ved, at få lavet en fold !
Hvis man kan bilde sig ind, at det ikke gør ondt på en hund, så er alt ok ? Jeg vil til enhver tid lade tvivlen komme hunden til gode, men sådan er vi jo så forskellige.
jan 2006
Følger: 87 Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.480
/ Trine
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.414
mar 2006
mar 2006
jan 2006
/ Trine
jan 2006
/ trine
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.590
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.014
Jeg var til et dyrlægeforedrag, hvor dyrlægen fortalte, det bliver mere og mere almindeligt, at de sætter implater ind når de kastererer hanhunde.
Han fortalte ydermere, at mange mænd sagde nej til kasteration, men når de hørte om implaterne, ja så var der pludselig ikke de store problemer ;0)
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.208
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.741
Jeg havde ikke hørt om det med de langhårede schæfere.. øv da..
Og der er en her på HG, hvor billederne af hunden er med de der tapede ører:-( Øv...
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.245
Schnauzerne taper man så på en anden måde, fordi de skal have klapører, de får en stripe tape ned omkring hagen fra ører til ører og det rør dem altså langsomt!
Jeg har aldrig set nogen af mine brokke sig over tapen, det eneste man med schnauzerne skal være opmærksom på, er at mens de går med tape, bliver deres hundesprog en anelse forkert, fordi ørene er tapet.
Det er et simpelt spørgsmål om man vil have en korrekt hund eller ej.
Men ja, man bør avle efter gode øreransætningerne og korrekt bæring, men det kan jo smutte og så er det nemt at hjælpe naturen på lidt på vej!
Med hensyn til halsbånd, jamen hvor mange bruger ikke kvæl eller halvkvæl på hunden til daglig, for ikke at tale om haltigrimer, snoreseler og andet mærkeligt. optimalt, nej så bruger man det ikke.....
Og de 20 sek man bruger det i forbindelse med et show, det er der sq ikke nogen hunde der kommer til skade af!
Men ja det kan måske virke stødene på nogle når man strammer kæden oppe i nakken af hunden, men tja, dem om det!!!
Os der går meget på udstilling ved jo selv hvordan vores hunde har det til dagligt - og jeg har i hvertfald ikke noget at skamme mig over - så jeg kan nok holde til der er nogen der blir stødte over jeg bruger kvæl til udstilling *GGG*
jan 2006
Faktisk bliver alle mine hunde fuldstændig fjollede når jeg finder udstillingsline/halsbånd frem, for så ved de der er ekstra meget og intinsiv opmærksomhed og gode guffer i vente fordi det så er DERES dag helt alene med moar;-)
De har hver deres udstillingsudstyr
jan 2006
Den diskution kan jo tages om mange ting, for hvad er korrekt halebæring, f.eks. hos schnauzeren er der nogen der il ha krølhale og andre der vil ha sabel hale, jeg holder stift på det ikke er en spidshund og derfor skal de ikke ha krølhaler
jan 2006
Tapningen - jamen det foregår skam ikke kun på ører - nogle taper også haler, hvis de er skæve - endnu mere drastisk farver man hunden før udstilling... jamen, altså der sker mange ting bag kulissen
Noget andet er når først man går i gnag med avl, må man jo nogen gange se lidt igennem fejl som f.eks. halebæring, 2 af de hanhunde jeg har brugt har haft krølhale, men tilgengæld har de haft en amsse andet godt. hvalpene... tja de fleste har fine haler
jan 2006
mar 2006
Susanne: Om udstillinger er synd for dyret, kommer helt an på udstillerens holdning og (går jeg udfra)for langt størstedelen er den ok ; ))
Hr.man : drop tankerne om patent og kommende rigdom, det findes i Usa ; )) så nu kan man få avlsgodkendt en muskelhund med muskelsvind ; ))
Alle : tak for jeres indlæg ; ))
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 7
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 7
Men helt ærligt, i bund og grund, så er det jo bare fis og ballade.. Jeg siger det ikke på nogen ond måde.. Jeg siger bare at det jo altså er noget man bare gør, fordi man synes det er sjovt.
Min mening er bare at huundene skal have lov til at beholde de øre de nu er født med, om det så er kønt eller ej.. Det er jo altså sådan den ser ud..
Tapet øre