1.508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

hva hulan er det for en klam dims??? hva hulan er det for en klam dims???

hej folkens ...har set en underlig dims på Liva`s læbe.... nogen der ved hva det er for en skummel ting....
har lagt 2 billeder af den på hendes profil ( Liva ) gider i lige se på den...

på forhånd tak...

knus og go grand prix aften

Lykke

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva hulan er det for en klam dims???
  • #1   16. maj 2009 Ligner en vorte -ville nok lige tage en snak med dyrlægen om det er noget der skal fjernes eller ej (tænker at det måske kunne genere ved spisning e.l.)

• #2   16. maj 2009 tjek denne tråd..

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=302354

• #3   16. maj 2009 Jeg ville få en dyrlæge til at se på det, jeg har aldrig set sådanne ting før, det er ikke blister ser det ud til.

• #4   16. maj 2009 Lykke
    Få hellere en tid ved dyrlægen, for at de kan tjekke hvad de kan være. Men den skal nok fjernes operativt.

• #5   16. maj 2009 Det ligner det Luna fik. Det er normalt noget unghunde får. Det er en virus. Ikke en farlig en. Luna havde en på hagen, som hun fik skåret væk, og den er ikke kommet igen

Men ja, jeg ville lige runde dyrlægen mandag smiley

• #6   16. maj 2009 Kunne det ikke ligne hvalpe vorter!?

Mener ikke de er farlige og man fjerner dem vidst ikke da de ret hurtigt kan sprede sig så. Men har den (eller får) mange kan det jo være nødvendigt.

Men hør da bestemt lige dyrlægen ad i den kommende uge smiley

Og skriv gerne hvad diagnosen er smiley

• #7   16. maj 2009 ingen panik dette er hvalpe vorter de forsvinder men er meget ulækre og de kan blive meget stor, og de breder sig, næsten alle mine hunde har haft det da de var hvalpe/ unghunde, da den første fik det gik jeg også i panik, jeg kontaktede hendes opdrætter og hun kunne fortælle jeg bare skulle tage det med ro. de forsvinder men der kan komme flere ingen panik. du skal ikke gøre noget ved dem bare lad dem være. min den ene havde rigtig mange det var svært ikke at gøre noget men det er spild af penge at tage hende til dyrlægen, de forsvinder.

• #8   16. maj 2009 får de det kun som hvalpe eller op til hvilken alder??

det ser klamt ud, værre end menneske vorter ad..

• #9   16. maj 2009 jeg kan ikke huske hvor gamle de var da de fik dem men de får dem ikke som voksne, det er når de er unghunde de får dem, tror måske det er noget homonelt men jeg ved det ikke.

• #10   16. maj 2009 Luna havde en i efteråret.. Hun er lige blevet 6 år, så jo de kan også få dem som voksne *S*

• #11   16. maj 2009 Min gamle hund havde en på tungen da hun var 7 år. Den blev også opereret væk, og der er ikke kommet flere siden

• #12   16. maj 2009 Det liger til forveksling et papillom, som kommer af papilloma virus og er ganske ufarligt. Som flere skriver, kommer de på hvalpe og unghunde. De går væk med tiden, men man kan vælge at fjerne dem. Sommetider vil de dog komme igen efter de er blevet fjernet. Den hyppigste indikation for at fjerne dem er, hvis de generer hunden og/eller sidder et udsat sted.

• #13   17. maj 2009 tak for svarene... har lige slået papilloma virus op på nettet.... og der står bla. at de kan forekomme i forbindelse med kræft... ikke særlig fedt... de er nok ufarlige, men et opkald til min dyrlæge koster jo ikke noget... just to be sure... gider ikke fåe den fjernet hvis den er ufarlig, tror det er mere usundt at få hunden bedøvet, end at lade den skumle dims sidde....

ved i om det smitter til mennesker??? står at det er en kønssygdom, mennesker også kan ha.. nasty

• #14   17. maj 2009 ej ser nu at heste også kan få dem... lede gevækster

• #15   17. maj 2009 (link fjernet)

• #16   17. maj 2009 det kan ikke smitte til mennesker...men til gengæld får jeg et problem, da der står at det smitter meget til andre hunde...de må ikke dele vand og madskål... jeg har 3 andre hunde og de leger lystigt alle sammen og nusser hinanden...det blir jo umuligt at have dem adskilt.... nå jeg må jo bare krydse fingre for at de andre ikke bliver smittet, eller er blevet det...

endnu engang tak for gode svar....

Lykke

• #17   17. maj 2009 Du kan lige så godt glemme at holde dine hund adskilt. Dine ældre hunde har sikkert allerede haft den virus og deres immunforsvar er klar til at tage sig af den. Der går desuden nogle måneder, fra smitte til vorte, så din unghund har nok allerede smittet dem, da den har haft virus i et par mdr.

Hvis du går til træning, skal du sørge for ikke at dele tang med andre der. Men altså... stort set alle hunde får virus før eller siden og ikke alle slår ud.

Nej, det smitter ikke til mennesker. Hver art har groft sagt sin egen slags. Den mennesker har, er den der hedder human papilloma virus - den man nu kan vaccinere mod og som kan give livmoderkræft.
    Hvad angår din hunds vorte, kan jeg med 99,9999% sikkerhed love, at det ikke er kræft... eller jo, det er det jo. Kræft er i virkeligheden bare celleforandringer og det har din hund, men der er ikke tale om ondartet kræft :o)

• #18   17. maj 2009 Luna var slet ikke plaget af den.. Det var mere mig, der synes den var ulækker..

Og nej, jeg tror ikke du kan undgå at dine andre hunde får det, medmindre de har haft den eller er immune..

Kommentér på:
hva hulan er det for en klam dims???

Annonce